گفتگوی ویژه خبری

گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور عضو شورای عالی فضای مجازی به بررسی آینده تلگرام پرداخت.

به گزارش مشرق؛ رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی و مجید شاکری کارشناس اقتصادی دو مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری 16 فروردین بودند که با موضوع آینده تلگرام؛ تهدیدها و فرصت‌ها به روی آنتن رفت.

رسول جلیلی با اشاره به اینکه الان تلگرام هیچ هویتی ندارد، گفت: تلگرام چتر جدیدی است که دسته این چتر معلوم نیست که در دستان چه کسی قرار دارد لذا این دسته، دسته‌ی دولت، احزاب، مجلس و مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه چتری آمده و زیر آن زندگی می‌کنیم ولی اگر این چتر دستش را کنار بکشد آفتاب سوزان دست همه را می‌سوزاند، ادامه داد: سازمانی که بتواند پشت این پیام رسان باشد وجود ندارد لذا اسناد ما در دست کسی ذخیره شده که به آن دسترسی نداریم.

جلیلی با اشاره به اینکه ۵۰ - ۶۰ کشور اصلی در دنیا داریم که برای پیام‌رسان های خود مقرراتی قائل شده‌اند، افزود: تنوع پیام رسان‌ها در همه جای دنیا وجود دارد در کشور ما هم اینگونه است، بیش از ۱۰ پیام رسان در کشور داریم که هر کدام بیش از چند صد هزار مشترک دارند.

وی بیان کرد: انحصار جدی و بزرگی توسط شخصیت گمنام حقوقی مستقل از قوانین داخلی با طرح زیرساخت‌های بزرگ در فضای مجازی ظهور پیدا کرده است.

جلیلی با اشاره به اینکه ۵ پیام رسان داخلی بین ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون مشترک دارند لذا از نظر امنیت پیام رسان های ما شرایط خوبی  دارند، خاطرنشان کرد: نگرانی در خصوص امنیت نرم افزار برای پیام رسان‌های داخلی وجود ندارد، حریم خصوصی کاربران در پیام رسان‌های داخلی به شدت مهم است.

این عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در حال تهیه لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران است که با تصویب آن در مجلس هیچ نگرانی برای آحاد جامعه، نهادها و کسب وکارها وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رفع انحصار را باید برای تلگرام مطرح کرد، گفت: اگر این پیام رسان از قوانین جمهوری اسلامی ایران تمکین کند می‌تواند فعالیت داشته باشد، اگر تمکین نکرد مردم باید بدانند که داده هایشان در خارج از سرزمین اصلی است.

مجید شاکری کارشناس اقتصادی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه از طریق رمز ارزها می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم، افزود: در مورد گرام با همه گیری مواجه هستیم. تلگرام ارز اولیه در ایران نداشت. اصل مشتریان تلگرام در ایران است و این پیام رسان اصل پهنای باند را در اختیار دارد.

وی اظهار داشت: اگر به امید سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و گرام هستید قدرت ریسک و خطر پذیری خود را بسیار بالا ببرید.

شاکری با اشاره به اینکه تلگرام می‌تواند در کنار تحریم‌های آمریکا  قرار بگیرد، عنوان کرد: البته خزانه‌داری آمریکا نشان داده است که می‌تواند کانال‌های دیگر را ببندد و تلگرام را باز بگذارد.

وی با اشاره به اینکه تلگرام ایده خوبی برای خودش دارد گفت: برای یک رمز ارز باید برنامه ریزی کرد تا بتوانیم پایه بسیاری از طرح‌ها را به وجود آوریم، وقتی برنامه داشته باشیم نگران این گونه پیام رسان‌ها دنخواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    19 17
    مشکل کاربران عدم اطمینان به نقض حریم خصوصی کاربران هستش وگرنه کسی مشکلی با پیام رسان داخلی نداره !!!
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      22 42
      حریم خصوصی؟ اینکه علنا در یک کانال که میلیونها نفر به آن دسترسی دارند براندازی را تبلیغ کنید و یا تصاویر مستهجن پخش کنید حریم خصوصی است؟
    • قریشی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      21 14
      از دید همین مردم از لحاظ قوانین نقض حریم خصوصی کاربران، تلگرام با وجود سرورهای خارجی قابل اطمینان است ولی شبکه های داخلی مشکل دارند ! هر روز خبری در خصوص فروش اطلاعات کاربران توسط تلگرام به گروهکهای منافقین و سیا و موساد منتشر میشود آب توی دل همین مردم تکون نمیخوره ، ولی حاضر نیستند به شبکه های داخلی خودشون که مسئولین ومدیرانشون از بدنه همین مردم هستند اعتماد کنند .
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      11 3
      وقتی در همین به اصطلاح سایتهای رسمی تحت عنوان نظرات شنوندگان به ملت شهید پرور ایران،بدترین توهینهای ممکن را می کنند، لازم نیست حضرات مسئول ، برای مردم دلسوزی کنند.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      15 16
      مشکل کاربران اینه که فکر میکنن حریم خصوصی شون بیفته دست خارحی ها مهم نیست. فقط دست ایرانی ها نیفته!! آقا اینا رسما اطلاعات کاربران رو میفروشن به اسرائیل. بعد شما دم از حریم خصوصی میزنی!؟
    • SE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      4 4
      کسی که به فکر حریم خصوصی است هیچ آپی را روی گوشی اش نصب نمیکنه. یا اصلا تلفن همراه نباید استفاده کنه چون همه گوشیهای همراه توسط سازندگان برای جاسوسی آماده میشوند و شما نمیتوانید آنرا خنثی کنید.
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 0
    چه جالبه ۹سال پیش دغدغه های ما چی بود موشکی که می خوایم به فضا بفرستیم موفقیت آمیز میشه یانه وحالا چه دغدغه ای داریم تلگرام فیلترمیشه یاته جریان انحرافی کجایی
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      0 0
      هدف از فیلترینگ تلگرام فقط جدا کردن مردم انقلابی از سایر مردمه چون مردم با فیلترشکن میرن تلگرام و قشر ارزشی به نرم افزارهای داخلی
  • سعید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    4 7
    در جواب اونی که میگه تلگرام اطلاعات شخصی ما رو رو میفروشه به اسرائیل !!اخه بی مغز تو مثلا نابغه ای که اطلاعاتت شخصیت به درد کسی بخوره؟با چندتا دختر دری وری گفتنت به درد خودت هم نمیخوره چه برسه اسرائیل /موضوع اینه هر کس حق داره خودش انتخاب کنه از چه پیامرسانی استفاده کنه /فیلتر کردن یعنی دیکتاتوری محض
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      3 3
      معلومه هیچی بارت نیست ... لابد فکر کردی فکر کردی چت تو با دوتا دختر برای دولت مهمه
  • بابک AE ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    4 4
    کاش یه بار یکی از این جماعت لیبرال غربزده بگویند مقصودشان از حریم خصوصی چیه؟ که تو تلگرام و اینستا نقض نمیشه و تو پیام رسان داخلی میشه هر پیام رسانی که عضو میشی چه خارجی چه داخلی اجازه دسترسی به مخاطبین و فایلها و عکس و فیلم و ... بهش میدی حالا چرا مرغ همسایه برای اینا غازه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    4 2
    مشکل‌ اینکه از نظر بعضی از داخلی ها که میگن نمیخوان حریمشون نقض بشه اینکه میدونن تو چه کانالهایی عضو هستن که زیاد خوبیت نداره همه بدونن،بعدش هم اگه ازاد بودن به اینه که تو پیام رسان تلگرام ۱-مواد مخدر بفروش برسه۲-شیطان پرستی تبلیغات بشه۳- علیه دین مردم تبلیغات بشه۴- فحشا تبلیغ بشه و..‌. چطور میشه نسبت به این موارد که اینده بچه ها رو تهدید میکنه بعضی از این ادمها بی تفاوت باشن،حداقل سروش اینه که ادم خیالش از سالم بودنش راهته، زیاد طول نمی کشه همینایی که واسه تلگرام عزا گرفتن اگه خانواده هاشون با همین تلگرام تهدید شد فردا طلبکار میشن،درضمن قسمت ۴۷ مستند the arrivall رو هم در مورد پول مجازی ببینید که تلگرام تازه یادش افتاده ارز مجازی رو هم بیاره وسط کار، رابطه صهیونیستها فضای مجازی تلگرام و ارز مجازی داره روشن تر میشه...
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    4 0
    وقتی نظارتی رش نباشه و بشه ابزار توطئه بیدم فیلتر بشه از اولم که نبود اتفاقی نمیفتاد
  • ج IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    3 1
    حریم خصوصی بهانه است همانطور که استفاده از ماهواره برای دسترسی به اخبار جهان و حقیقی توجیهی برای دیدن ... بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس