کد خبر 843822
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
دوچرخه سواری

اتفاق رخ داده در موضوع دوپینگ بانوان رکابزن کشورمان در صورتی که تایید شود، می‌تواند امنیت در اردوی تیم ملی در رشته‌های مختلف را تحت تاثیر قرار بدهد.

به گزارش مشرق، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری روز گذشته از دوپینگ تعدادی رکابزنان چندین کشور از جمله فاطمه هداوند و مائده نظری، ملی‌پوشان تیم سرعت ایران به دلیل استفاده از ماده ممنوعه استروئید آنابولیک خبر داد.

ناهید ایروانی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری در این باره اظهار داشت: همه ما در فدراسیون دچار شوک شده‌ایم. قرار است شنبه هفته آینده جلسه کمیته انضباطی تشکیل شود و این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. این یک خبر غیر قابل باور به ویژه درباره هداوند و نظری بود.

وی افزود: دوپینگ این رکابزنان در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا مثبت شده که آنها توانسته بودند رکورد ایران را نیز ارتقا بدهند. این اتفاق در حالی افتاده که فدراسیون تلاش زیادی در مسیر مبارزه با دوپینگ داشت و اقدامات زیادی انجام داد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: نکته جالب اینکه ماده ممنوعه، چیزی است که ارتباطی با ماده رقابتی آنها ندارد. من با مادر هداوند صحبت کردم، این ورزشکار و خانواده‌اش بسیار ناراحت بودند. حتی عنوان شد این دو ورزشکار از مواد آکبند و مجاز استفاده کرده‌اند. البته عنوان شد که یک ورزشکار دیگر، یک قرص داخل مواد مورد استفاده آنها خُرد کرده تا دوپینگی شوند. واقعاً از این موضوع متاسفم و امیدوارم این اتفاقات واقعیت نداشته باشد. البته در نهایت مسئولیت با خودِ ورزشکاران است.

ایروانی گفت: با این مسائل، وجهه ملی هم زیر سوال می‌رود. این دو رکابزن در حدود 22، 23 سال دارند و جوان هستند. ما آموزش لازم را به همه دوچرخه‌سواران داده‌ایم و بارها نیز از آنها تست دوپینگ گرفته شده است. ما هداوند و نظری را حتی جداگانه به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی کردیم تا کاملاً در جریان این مسائل قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این موضوع که «گفته می‌شود شما با توجه به پستی که در وزارت ورزش دارید، کمتر می‌توانید به مسائل فدراسیون رسیدگی کنید» عنوان کرد: من رئیس اداره رفاه وزارت ورزش هستم، ولی این هیچ ارتباطی با فعالیت در فدراسیون ندارد، چون ما برنامه‌ریزی داریم و کارها در هر حال انجام است. سلگی مدیر تیم‌های ملی در کنار ورزشکاران است، ضمن اینکه مربی و سرمربی نیز حضور دارند. بنابراین نظرات و برنامه‌ریزی صورت گرفته و آموزش‌ لازم نیز داده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس