کد خبر 843645
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
بانک

مسؤولان ارزی و اقتصادی یکی از دلایل رشد نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال را تقاضای فصلی عنوان می‌کردند، اما مشاهدات میدانی امروز خبرنگار ما از بازار ارز، حکایت از ادامه همان شرایط و فضا دارد.

به گزارش مشرق، فضای امروز بازار ارز شباهت زیادی با فضای بهمن و اسفند ماه سال ۹۶ دارد به طوری که همچنان در جلوی صرافی بانک ملت صف طویل متقاضیان دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رشد قیمت سکه و ارز در بازار +جدول

صرافی‌ها نرخ دلار را ۴۸۸۸ تومان و یورو را ۶۰۳۰ تومان درج کرده‌اند. این نرخ، نرخ ارز مداخله‌ای بانک مرکزی است که از سوی تعداد معدودی صرافی عرضه می‌شود، اما دلالان دلار را ۵۰۵۰ تا ۵۰۶۰ تومان و یورو را ۶۱۶۰ تا ۶۱۷۰ تومان معامله می‌کنند.

هر چند که امروز تعداد افراد در صف خرید ارز بسیار کمتر از اسفند ماه سال ۹۶ است،اما می‌توان گفت بازار همچنان با پدیده صف مواجه است.

عدم معامله تعداد زیادی از صرافی‌ها به دلایل نامشخص و مشخص یکی دیگر از نگات قابل توجه امروز بازار ارز بود. برخی صرافی‌ها روی درب شیشه‌ای صرافی نوشته‌اند «خرید و فروش ارز» نداریم. در این میان یکی از صرافی‌ها جمله « به دلیل بررسی حساب‌های مالی سال خرید و فروش نداریم» را درج کرده بود.

به سمت خیابان منوچهری که می‌رویم، فضا همان فضای سال گذشته است. ماشین ون نیروی انتظامی در کنار خیابان است و یک مامور در حال قدم زدن در پیاده‌رو. در جلوی یکی از صرافی‌ها صف متقاضیان خرید ارز شکل گرفته و یک نفر در حال ساماندهی صف. میدانک خیابان منوچهری هم همچنان خلوت و بی‌سر و صداست.

به گزارش فارس، مسئولان بانک مرکزی اواخر سال گذشته یکی از دلایل افزایش قیمت ارز و شکل‌گیری تقاضا و صف را تقاضای فصلی عنوان می‌کردند اما فصل که هیچ، سال هم تغییر کرد و همچنان صف در مقابل صرافی‌هاست،همچنان بانک مرکزی در حال کنترل نرخ به روش دستوری و عرضه ارز مداخله‌ای است. 

شاید تنها تفاوت بازار ارز در ۱۴ فروردین ماه ۹۷ با بهمن و اسفند ماه ۹۶، کاهش طول و عرض صف‌ها و سبزپوش شدن درختان تنومند خیابان فردوسی است که هر دو پدیده ناشی از موقعیت زمانی است و در صورت بازگشت مسافران نوروزی و شروع جدی کسب و کار، قطور شدن دوباره صفوف خرید ارز بعید نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 0
    ملت گوششون دراز نیست که می دونن یه مدت دیمه دلار ۶۰۰۰ تومنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس