صفحه نخست روزنامه های شنبه 14 فروردین

روزنامه‌های اصلاح طلب با بازی در زمین دشمن و بدون توجه به تجربه پرهزینه برجام، دقیقاً به دنبال تکرار خسارت محض برجام در دیگر مؤلفه‌های قدرت کشورمان هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید برجام موشکی را امضا کنیم تا سایه جنگ برود و معیشت مردم حل شود

حامیان برجام در ابتدا تاکید کردند که با امضا و اجرای برجام، تمامی تحریم‌ها به یکباره لغو خواهد شد و سرمایه خارجی به کشور سرازیر شده و گشایش اقتصادی برای عموم مردم ایران ایجاد می‌شود. اما از آنجا که این توافق عملاً یک توافق یکطرفه (اقدامات نقد در مقابل وعده‌های نسیه) بود، نه تنها موجب لغو تحریم‌ها نشد، بلکه با اجرای قوانینی همچون تحریم آیسا و تحریم کاتسا ۲۰۱۷ (مادر تحریم‌ها) زیرساخت گسترده‌تری پیدا کرد.

پس از آنکه وعده‌های فراوان اقتصادی برخی دولتمردان و رسانه‌های حامی دولت در خصوص برجام عملی نشد، دستاوردسازی از توافق هسته‌ای توسط رسانه‌های اصلاح طلب و برخی از مقامات ارشد دولت کلید خورد. یکی ازپرتکرارترین دستاوردهای خیالی که برای برجام معرفی شد، دور شدن سایه جنگ به واسطه امضای توافق هسته‌ای بود. ادعایی که به اذعان بسیاری از کارشناسان، هیچ تطابقی با واقعیت نداشت.

در حقیقت آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرد، مؤلفه‌های قدرت ایران و از جمله قدرت دفاعی و ایثارگری مدافعان حرم و محور مقاومت بود.

مقامات دولت اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) بارها به صراحت اعلام کردند که بدون شلیک حتی یک گلوله، توان هسته‌ای ایران را از کار انداختیم و حال نوبت دولت بعدی (دولت ترامپ) است که همین روش را برای از کارانداختن توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران به کار گیرد.

متاسفانه در این میان، روزنامه‌های اصلاح طلب با بازی در زمین دشمن و بدون توجه به تجربه پرهزینه برجام، دقیقاً به دنبال تکرار خسارت محض برجام در دیگر مؤلفه‌های قدرت کشورمان هستند. ایجاد دوگانه «معیشت- موشک» و «ایجاد هراس از سایه جنگ» از جمله اقدامات ضد منافع ملی از سوی این جماعت است.

در همین رابطه، روزنامه آرمان در سرمقاله امروز به قلم «علی خرم» نوشت:

«ترامپ با ایران در ابعاد گوناگون وارد درگیری و چالش شده است: تهدید به خروج از برجام در ۲۲ اردیبهشت ماه جاری که خود متضمن آثار متعدد و ناگوار منطقه‌ای و جهانی می‌تواند باشد، مقابله با برنامه موشکی ایران، مقابله با نقش و نفوذ ایران در خاورمیانه و در نهایت تلاش برای سرنگونی حکومت تهران، ابعاد مورد هدف دونالد ترامپ می‌باشد که نیازمند تیمی تندرو در اطراف ترامپ می‌باشد که بتواند قوانین بین‌المللی و نرم‌های دیپلماتیک را در هم نوردد و کسی ساز مخالف نزند. آمریکا با هماهنگی طرفداران منطقه‌ای خود، موج جدید حملات تبلیغاتی و دیپلماتیک متعددی علیه ایران سامان داده است که این حملات اکنون از قبل فراتر رفته است. با نگاهی به مجموعه تحولاتی که در سیاست خارجی چند وقت اخیر به وقوع پیوسته، نشان از وجود برنامه‌ای بزرگ‌تر علیه ایران دارد... متاسفانه در داخل عده‌ای بدون درک شرایط، با حذف راه و روش دیپلماسی، ایران را به سمت وخیم‌تر شدن شرایط پیش می‌برند. در مجموع با جبهه بندی و فشارهای گوناگون از جانب آمریکا، اروپا، اسرائیل و عربستان سعودی به همراه سایر کشورهای عربی همسو با ریاض اگر از شش ماه تا چند سال آینده، حمله نظامی علیه ایران صورت گیرد، افکار عمومی جهانی با آن غریبه نخواهد بود، چرا که اکنون شرایط با شدت به سمت تخریب نقش ایران در منطقه و جهان پیش می‌رود».

این روزنامه اصلاح طلب در شماره امروز در مطلب دیگری به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:

«با کمال تأسف جنگ‌طلبان آمریکایی به ویژه مقامات جدید مسئول در وزارت امور خارجه و امنیت ملی آمریکا به گونه‌ای در حال آماده کردن فضا برای مقاصد خود هستند. علاوه بر این مخالفان داخلی برجام مساله را آن چنان که باید، جدی نمی‌گیرند و حتی از رویارویی هم حمایت می‌کنند در حالی که حتی اگر ایران در این جنگ موفق هم شود بازهم جنگ خسارت و ویرانی‌های بسیاری با خود به دنبال دارد. اینجاست که نقش دیپلماسی و سیاست و سیاستمداران اهمیت پیدا می‌کند و بر عهده دیپلمات‌هاست که شرایطی فراهم کنند تا مانع از صدمه به منافع ملی و معیشت ایرانیان شوند».

گفتنی است در هفته‌های گذشته، «ناصر هادیان» از حامیان برجام در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه ایران گفته بود: «من مخالف ردکردن کلیت مذاکره هستم. چه دلیلی دارد بگوییم مذاکره نمی‌کنیم؟ حتی درباره موضوع موشکی. سوای مذاکرات، یک راه دیگر هم پیش پای ایران وجود دارد و آن اینکه به کشورهای خواهان مذاکره پیشنهاد دهد که برای مدت زمان محدودی برد موشک‌های خود را مثلاً از ۲ هزار کیلومتر افزایش نمی‌دهد. نتیجه چنین پیشنهادی این است که ایران خودش داوطلبانه و بدون فشار هیچ کشوری این کار را کرده و هروقت اراده کرد، می‌تواند دست از این تعهد بردارد. ضرر آن نیز این است که این کار را بدون هیچ ما به ازایی انجام می‌دهد. اما آنچه از این اقدام یکجانبه حاصل می‌شود، ایجاد نوعی اعتمادسازی بین المللی است».

** اعتماد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم، مطالبات معیشتی و اقتصادی است

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «برای ۹۷ چه باید کرد» نوشت:

«تمرکز مسوولان در سال جدید باید بر مطالبات مردمی باشد. موضوع مطالبات مردم امروز برهمگان به ویژه دلسوزان نظام بیش از پیش روشن شده است و توجه به این موضوع اراده‌ای همگانی را طلب می‌کند. مطالبات مردم بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود اما بخش معیشتی آن بیش از پیش پررنگ شده است... همان طور که در بالا اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم، مطالبات معیشتی و اقتصادی است».

گفتنی است در هفته‌های گذشته، «محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی همشهری در اظهارنظری قابل تأمل گفته بود: «اینکه عده‌ای بیایند و جیغ و داد گرانی سر دهند، نه درست است و نه منصفانه».

لازم به ذکر است که نقدینگی کشور در دی ماه ۹۶ با ۲۲ درصد رشد نسبت به دی ماه ۹۵، به یک تریلیون و ۴۶۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. نقدینگی در ابتدای دولت روحانی، معادل ۴۹۱ هزار میلیارد تومان بود که با گذشت قریب به پنج سال از آغاز به کار دولت، تقریباً سه برابر شده است.

کارشناسان بارها اعلام کرده‌اند که مدیریت صحیح نقدینگی از سوی دولت، موجب جبران رکود و کاهش تورم و حل بخش قابل توجهی از معضل بیکاری خواهد شد.

** بی تابی دلار در تعطیلات نوروزی، صدای روزنامه حامی دولت را هم درآورد

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «بی تابی دلار در تعطیلات» نوشت:

«بازار ارز ماه‌هاست که با نوسانات بسیاری مواجه است. این امر منجر به افزایش غیرقابل پیش بینی قیمت دلار شده و کار به جایی رسیده که دلار در بازار آزاد تا ۵۲۰۰ تومان و حتی بالاتر نیز معامله می‌شود. با وجود انتقادات گسترده کارشناسان اقتصادی و مردم نسبت به روند صعودی افزایش قیمت ارز، همچنان دولت و بانک مرکزی در تلاش برای انکار این حقیقت هستند و این در حالی است که عملاً وضعیت بازار ارز گواه چیز دیگری است. کارشناسان عوامل مختلفی را برای افزایش قیمت ارز لحاظ کرده‌اند که در این بین، نوع مدیریت بانک مرکزی به‌عنوان متولی و سیاست‌گذار اصلی بازار ارزی کشور طی هفته‌های اخیر بسیار قابل توجه است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«دقت در جریان تحولات بازار ارز کشور نشان می‌دهد روند صعودی نرخ برابری دلار در برابر ریال، از ماه‌ها پیش آغاز شده و دلایل متعدد دیگری در آن نقش دارد که حاصل برهم‌کنش مولفه‌های پیچیده کلان در اقتصاد ایران است. اگر دولت این عوامل را از نظر دور دارد، امکان وقوع یک بحران ارزی در کشور محتمل است. این دلایل عبارتند از:
«عدم توان دولت در حل مسائل سیاسی و گشایش‌های بانکی که تأمین ارز مورد نیاز کشور را با مشکل مواجه کرده است»،
«عدم توازن‌ها و تهدیدات سیاسی مانند انتظار برای مواضع اردیبهشت آینده دولت آمریکا»، «بی‌تدبیری و عدم توازن در توزیع و تفکیک ارز با اهداف گوناگون تولیدی، مسافرتی، قاچاق، تحصیلی، سفته‌بازی و...»، «بی‌تدبیری در کنترل خروج ارز»، «عدم ثبات و سودآوری بازارهای تولیدی و همچنین سفته‌بازانه موازی (مانند مسکن)».

گفتنی است در سال گذشته هنگامی که دلار ظرف چند ماه، از ۳۵۰۰ تومان به ۴۱۰۰ تومان رسیده بود، «محمد باقر نوبخت» ۲۳ آذر ۹۶- گفت: «در جلسه‌ای که امروز با رییس جمهوری داشتیم، وی از افزایش نرخ ارز بسیار ناراحت و مکدر است. آقای روحانی اصلاً و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی‌تابد». اکنون حدود ۴ ماه روز از این اظهارنظر سپری شده است وحدود ۱۰۰۰ تومان دیگر بر قیمت دلار افزوده شده است.

اکنون از شبی که عده‌ای با اسکناس یک دلاری آمریکا و هزار تومانی و پانصد تومانی ایران در خیابان‌های تهران می‌رقصیدند رسیده‌ایم به معامله یک دلار آمریکا در برابر ۵۲۰۰ تومان!

روحانی-۷ خرداد ۹۲- در برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری درباره افزایش قیمت دلار گفته بود: «قیمت دلار به چند برابر قیمت افزایش یافته. مشکل کجاست!؟ مشکل عدم مشورت، مشکل خودشیفتگی، مشکل عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور است. مشکل بی‌ثباتی‌هاست... برای من قابل‌قبول نیست هر روز هر فرد ایرانی که به عمره می‌رود به خاطر کاهش هر روز قیمت ریال، در کنار یک عرب، خجالت بکشد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    71 12
    همه ما می دانیم که مردم ایران دارای ضریب هوشی کمتر از میانگین جهانی هستند. لهذا فریب دادن آنها کار راحتی است. یقینا آنها به کسی رای می دهند که سایه جنگ را دور کند ولو با انهدام موشکها.
    • ممد IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      38 9
      مشکل از مردم نیست! آیا در امریکا یا فرانسه یا انگلیس یا اسراییل یا حتی روسیه چین هند پاکستان اصلا مردم می تونن دنبال خلع سلام اتمی حکومتشون باشن!!؟ قطعا خیر.......مشکل در ایران این هست که یه موضوعاتی که نباید اجازه داد سیاسی مصلحتی و نسلی حزبی انتخاباتی بشه که با منافع هر نسل زیرو زبر بشه رو نسلی مصلحتی و سیاسی می کنیم برعکس یک سری موضوعات دیگه رو که اصلا امنیتی نیستن به شدت سختگیری می کنیم و سفت می چسبیم!!..واقعا از عجایب روزگاره!!!
    • آقای دولتی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      7 43
      انشاالله پس از امضای برجام2 تمام مشکلات کشور حل خواهد شد.
    • سوسن IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      37 4
      قرار نیست در برجام های بعدی تحریمی لغو بشه قرار هست ایران بیشتر باج بده که وضع فعلی برجام ادامه پیدا کنه!!!.....علی برکت الله......
    • US ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      17 6
      اتفاقا چون مردم ايران باهوش هستند فريب ترساندن از جنگ را نمي خورند و زير بار هيچ مذاكره اي نمي روند. مردم ايران پيرو امام حسين هستند و ديگر زير بار ذلت ديگري مثل برجام نمي روند. تنها ساده لوح ها هستند كه سايه ي جنگ را باور مي كنند.
    • محمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      13 1
      آدم هر چقدر هم خر باشه تاکید میکنم هررچقدر هم خر باشه سلاحش را زمین نمیزاره تا دشمن بهش حمله نکنه . بعضی از روزنامه نگار های اصلاحات ناموسشان را هم میفروشن
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 0
      آقا یا خانم 16:22 ضریب هوشی سیاستمدرانی که از صدقه سری رانت تهران به مجلس یا دولت یا هر تخصصی می روند همانطور است که شما گفته اید
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      7 1
      به US ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ما داریم حماقت افسارگسیخته را در همه حرکات و سکنات و انتخاباتهای ملت ایران به وضوح می بینیم.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      7 0
      ضریب هوشی انها پایین نیست بلکه انسان های به شدن ساده لوحی هستند که با اندک شعار به راحتی اعتماد میکنند و انسانهایی به شدت محجوب !!!به حیا(شما خودتون واژه های مناسب تر رو جایگزین کنید) هستند که با اینکه میبینند حقاشان پایمال میشود اما دم نمیزنند روایت فرمود: 1 ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بالاتر است
  • US ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    9 43
    برجام موشکی= گشایش اقتصادی / مثل برجام
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      36 4
      برجام موشکی= گشایش داعش و امثال آن
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      22 3
      ی دیگر ایران هیچ برجامی را نمی تواند بپذیرد
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    33 5
    سایت مشرقی چی نوشتی برجام موشکی. واقعا خجالت داره. این حرف ها ننویس. مردم دیگه تحمل خفت و خواری تحمل عهدنامه های گلستان ترکمنچای و برجام را ندارند.
    • ممدوف IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      60 6
      هنوز مونده تا اصلاح طلبان رو بشناسی اینها کسانی هستن که می گفتن اروند رود و آبادان رو بدیم عراق تا جنگ تمام شه!!..
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      6 47
      اضافه ها رو باید ریخت دور. هم موشک ها رو هم هسته ای رو
    • مهمان US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      28 0
      دوست عزیز برجام موشکی کلید خورده وقتی که همه خواب بودیم این روزنامه های زنجیره ای هم دارن فضارو آماده میکنن یه مقدار دقت میخواهد
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      3 0
      میگویند تاریخ تکرار میشود. قبول ندارید؟ کتاب "تماس" دکتر حسن عباسی را دانلود کنید و بخوانید. موضوعات و نتایج عجیب به هم شباهت دارند.
  • US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    27 5
    یعنی این افراد واقعا مواضع غربیها و همین عربستان رو نمیبینند ونمیشنوند؟؟همین چند روز قبیل رییسمرکز استراتژیست ریاض-انورعشقی-گفت که با 4 تا موشک دانگ فنگ تهران رو میزینیم نابود میکنیم..اسراییل هم که همیشه داره میگه حمله میکنیم..برجام موشکی یعنی اینکه آمریکا،اسراییل،عربستان بییان به ایران حمله کنید خیالتان راحت ما هیچی نداریم..
    • ممدوف IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      25 5
      اینها اخیرا دچار آلزایمر مصحلتی شدن حرف های دو سال پیش خودشون یادشون نمیاد که می گفتن هیچ وقت یک ایرانی رو تهدید نکن!! و برجام موشکی و خلع سلاح ایران خواست عربستان و اسراییل هست نه امریکا!!!..
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      10 0
      فقط یک حرامزاده میتواند برای نابودی مردم کشورش درخواست نابودی توان دفاعی کشورش را داشته باشد.
  • ابراهیم IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    26 4
    خدا وکیلی گول این امریکا را نخوریدازاول روباه بوده ما هم در مدرسه ابتدایی به حیله های روباه پی بردیم اینها هر کشوری را رصدکردن ودیدن توان مغابله ندارد را بهش حمله کردن وحتی به ناموسشان هم رحم نکردن مراقب مراقب مراقب کشورباشیم
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    27 4
    چرا با روزنامه های اصلاح طلب برخورد نمیشه!؟؟؟ اون کیهان بدخت به خاطر یک صدم این توقیف کردن!..آیا یک روزنامه اسراییلی یا عربستانی می تونه مقاله بده که ما باید تسلیحات اتمی موشکی و ارتش خودمون رو خلع سلاح کنیم و بعد جلوی ایران زانو و ران بوسی کنیم و برجام موشکی امضا کنیم؟؟
  • فرهاد IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 1
    سیاستمداران اصلاح طلب اندکی دردولت ومجلس وجود دارندولی انگاراین عده اندک به اندازه ای قدرت داخلی وخارجی نهادهای کشورراتحت نفوذ خود دارندکه هرکاری دلشان بخواهندبرای آینده کشورانجام میدهندوسیاستمداران ودلسوزان مخالف روش اصلاحات توان حتی نقد افکاراینان راندارندامااصلاحطلبان خیلی راحت به هرشخص ونهادوسازمان انقلابی که باافکارانهامخالفت کندبی پروا میتازندواز هیج چیزی هراسی ندارند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    20 1
    به جای برجام تحمیلی که باید هزینه های زیادی ایران متقبل بشه شاید تا ابد،مسئولان بی عرضه و تسلیم غرب رو در هر سطحی جمع کنیم هزینه به مراتب کمتری داره
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      19 0
      اگر گردن همشونو بزنیم خیلی عالی میشه. نهایت تحریم حقوق بشری میشیم که فرقی به حالمون نداره
  • احدی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    13 1
    یکی به این آقایان بگه بابا بی غیرتی هم یه حدی داره دیروز هسته ای امروز موشکی حتما فردا هم بی ناموسی البته برای قشر خود فروخته وگرنه این ملت بارها نشان داده با تمام وجود پای آرمانهای خود ایستاده
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      این طرفداران مذاکره با غرب همان بی غیرتهایی هستند که به نوکری برای عربستان افتخار میکنند و اگر بهشان میدان داده شود ناموسشان را هم برای خوشایند تروریستهای وابسته به عربستان هدیه میفرستند.
  • سید IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    19 1
    اکنون دیگر همه به تهوع آور بودن اصلاح طلبان اذعان داریم. حتی طرفدارانشان!
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      اصلاح طلبان دارند بر وطن فروشیشان اصرار میکنند. ذلت و حقارت توسط آمریکا و اروپا برایشان شیرین است.
  • اصلاحات AE ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 9
    مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور و دوستی با عربستان و آمریکا فقط با برجام موشکی امکان پذیر است ولاغیر
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      4 1
      پذیرفتن برجام موشکی یعنی پذیرفتن جنگ.و تجاوز نظامی ایا به این فکر کرده اید چرا برجام موشکی را میخواهند؟؟؟ ایا جز این است که برای تجاوزشان سلاحی برای دفاع نداشته باشیم؟ و چنانچه موشکی نباشد راحت میتوانند ملت را به خاک و خون بکشند و زیر ساختهایمان را نابود کنند چرا باید توان دفاع نداشته باشیم؟؟ واقعا شما به چه می اندیشید؟؟
    • US ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      ساده لوحي بس است.
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 0
      برای تفکر شما متاسفم. اگر یکروز عربستان ناموست را هم بخواهد با این تفکر دو دستی تقدیمشان میکنی. مثل همان مدعیان روشنفکری طرفدار عربستان که زنشان را برای جهاد نکاح برای تروریستهای حامی عربستان و آمریکا میفرستادند.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      0 0
      سراغ ریشه ات را بگیر - شاید در آل سعود کودک کش پیدایش کنی برای رضایت بابا سلمان جونت زیاد حرص نزن.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 2
    شتر در خواب بیند پنبه دانه کسانی که دنبال برجام موشکی هستند خائنانی هستند که خود در آتش خیانتشان می سوزند اما نمی فهمند
    • US ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      دقيقا. بوي سوختنشان به مشام مي رسد. از جمله سوختن برجام كه يك خيانت بزرگ در حق ملت بزرگ ايران بود.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 0
      کتاب "تماس" دکتر عباسی را دانلود کنید و بخوانید. تاریخ تکرار شده است.
  • US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 2
    دشمن آرزوی برجام موشکی را به گور خواهد برد
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      دشمن توسط افراد دلبسته و وابسته به آمریکا و آل سعود تابحال صنعت هسته ای و دستاوردهای فضایی کشورمان را نابود کرده است. انتظار لطمات بدتر از این به کشور را هم از این خائنها باید داشت.
  • US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 0
    معیشت مردم با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی بهبود پیدا می کند نه چشم دوختن به نقطه های خیالی
  • US ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 0
    عده ای بعد از امضای برجام به خیابان ها ریختند و دلار را با اسکناس ۱۰۰۰ تومانی و پانصد تومانی گرفتند.اما اکنون دلار به ۵۰۰۰ تومان رسیده
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      مردم را فریب داده بودند.
    • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      مردم خودشان دوست دارند فریب بخورند
  • US ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 0
    ما باید از برجام درس بگیریم و دوباره تکرارش نکنیم.نه اینکه همنوا با دشمن،برجام موشکی را پیشنهاد دهیم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    0 0
    آقا نیاز نیست تخیلات چند تا جونور اسلاحتلبو جدی بگیرید
  • US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 0
    اصلاح طلبان پارسال در دوران رقابت های انتخاباتی می گفتند که اگر رقبای روحانی بر سر کار بیان،دلار تا پایان ۹۶ به ۵۰۰۰ تومان میرسه.ولی الان اکثریت اصلاح طلبان ساکت شدن و صداشو در نمیارن
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      این یعنی فریبکاری
  • US ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 0
    برجام= خسارت محض
  • US ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    2 0
    مردم دیگه فریب برجام ۲ را نمیخورن
  • مهدی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    0 0
    چقدر ما بدبختیم که ایرانی هستیم!! چیه دنبال چی میگردین هر کاری کنیم بازنده اصلی مردم هستند یا باید موشک داشته باشیم یا تحریم منتظر دلار صد هزار تومان و سکه 30 میلیون تومان و پراید 200 میلیون باشید
    • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      0 0
      خیر. باید موشک داشته باشید و همان را یر سر اصلاح طلبان بکوبید تا مثل کره شمالی 60 سال در عین تحریم تورم نداشته باشید.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    0 0
    دیاثت اقتصادی دیاثت فرهنگی دیاثت سیاسی و .................. چطوره از خانواده خودتون مایه بگذارید نه پا برهنه ها!!
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 2
    اگه گفتن بدین .بدین
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 0
      اصلاح طلبها به همین راحتی بدشمن میخواهند باج بدهند. اگه گفتن ناموست رو هم بدی چی؟ پیشاپیش که با کشف حجاب یه طورایی تبلیغ جهاد نکاح داشتید.
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    0 1
    روحانی سرنوشت برجام رو به ((نظام)) گره زد الله لعن القوم الظالمین.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 1
    چرابااین روزنامه های اراذل واوباش اصلاح طلب برخوردنمیشه ازقوه قضایه انتظارداریم این مفسدان راپاکسازی کند
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    0 0
    زیر بار هر ذلتی بروید و همه چیز را بپذیرید . باز هم انقلتی در می آورند . آنها فقط امر کنند و شما فقط بپذیرید . ضمنا می توانید از مساله فیلتر تلگرام بعنوان خبر پوششی استفاده کنید .
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    0 0
    چاره کار صلح با دنیا و حفظ موشکهاست مگه عربستان ، مصر و ترکیه موشک ندارند ولی در صلح با دنیا هستند
  • مهدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    0 0
    دشمن و هم خائنین و هم این نفوذی های آمریکا (اصلاح طلبان) برجام موشکی را به گور خواهند برد چون آنها بهائیان مملکت هستند و می خواهند کشور را از درون خراب کنند و ما را در مقابل این کفار از خدا بی خبران ضعیف و ناتوان کنند تا بلکه به مقاصد ناچیز خودشان برسند واقعا مرگ برازنده این خائنین است.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 0
    اقای روحانی با اقدامات شما نه تنها در برابر یک عرب از افزایش قیمت دلار شرمنده شدیم که بدتر از ان با واردات کود انسانی از ترکیه برای همیشه در برابر ترکیه ای ها شرمنده شدیم.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 1
    هم اکنون از دوربین های کنترل ترافیک می بینم که یک خودرو در مسیر خلاف در حال تردد در اتوبان است و نظم مسیر را پاک به هم زده و هر آن ممکن است تصادفی زنجیره ای شکل بگیرد. فرد راننده که داشت رادیو را گوش می کرد و همزمان با به راست و چپ چرخاندن فرمان می کوشید به ماشین هایی که از رو به رو می آمدند برخورد نکند گفت گوینده چی می گه؟ یه ماشین نیست که . این شده حکایت ما و دنیا.
    • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 1
      مشغول کارت باش و کامنت نگذار
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 1
    نابودی اسرائیل حلال بسیاری از مشکلات است .
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 1
    این حماقت است که فکر کنیم با حذف مولفه های قدرت خود به سرانجام میرسیم !!! از ترس مردن نباید تن به خودکشی دهیم چاره مشکل جای دیگراست وآن پایبندی به نظام اقتصادی منضبط ومبتنی بر ساختاردرونی ولاغیر
  • سهراب IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    3 1
    کل ضد انقلاب (سلطنت طلب، اصلاح طلب، منافقین، پادوهای آمریکا و سرمایه داران زالوصفت و ...)بدانند و به هم و به اربابانشان خبر دهند آمریکا یا هرکشوری دیگه که به ایران حمله کند روز مرگشان فراخواهد رسید. یکنفر ضد انقلاب روی سرزمین ایران اسلامی نمی گذاریم. لطفا" ما را امتحان کنید.
  • زمانی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 1
    نغمه های نفوزیان پلید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس