جام جهانی 2018

در حالی که زمان زیادی تا آغاز رسمی جام جهانی 2018 روسیه باقی نمانده است، بسیاری از کشورهای حاضر در این تورنمنت بزرگ، ستارگان مشهور و پیشکسوت خود را به مسکو اعزام کرده‌اند.

سرویس ورزش مشرق – در حالی که زمان زیادی تا آغاز رسمی جام جهانی 2018 روسیه باقی نمانده است، بسیاری از کشورهای حاضر در این تورنمنت بزرگ، ستارگان مشهور و پیشکسوت خود را به مسکو اعزام کرده‌اند تا مقدمات حضور تیم ملی خود را در آن منطقه فراهم کنند.

بهترین فرصت برای معرفی کشور، تاریخ فرهنگ و زبان برای حاضران در جام جهانی 2018 روسیه فراهم آمده است، کار به جایی رسیده که حتی کشورهای محروم از حضور در جام جهانی نیز میدان را خالی نکرده و با این که تیم ملی آنها در جام جهانی نیست در شهرهای مهم روسیه اقدام به برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و اقتصادی کرده اند.

در این میان نمی شود از نقش مهم ستارگان و پیشکسوتان فوتبال یک کشور صرف نظر کرد و آن را نادیده گرفت. بسیاری از کشورها ستارگان فوتبال خود را حتی برای یک روز به مسکو اعزام می کنند تا وی با حضور در روسیه هم برای کشور خود تبلیغ کند و هم شرایط محیطی را بسنجد و در بازگشت به کشورش، به وزیر ورزش و ریاست فدراسیون فوتبال گزارش بدهد.

پرتغال یکی از حریفان سرسخت و قدرتمند ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه از دو هفته پیش، نونو گومس را به مسکو اعزام کرده و از او خواسته شرایط کمپ تیم ملی پرتغال، میزان محبوبیت رونالدو در میان جوانان روس و آب و هوا را بسنجد.

گومس در این سفر کوتاه دو حامی مالی برای تیم ملی کشورش جذب کرده و به عنوان سفیر فوتبال پرتغال دو سند همکاری با فدراسیون فوتبال روسیه منعقد کرده است.

او به شهر سوچی هم سر زده، جایی که قرار است پرتغال برابر اسپانیا صف آرایی کند و در این مدت بسیاری از هواداران رونالدو با او همصدا شده اند و قول داده اند که برای تشویق پرتغال به استادیوم بروند.

از کشور مراکش نیز تا کنون 3 پیشکسوت فوتبال راهی روسیه شده اند و دو نمایشگاه فرهنگی نیز تا کنون در مسکو به حضور مقامات سیاسی مراکش برگزار شده است.

کشور اسپانیا نیز تا امروز، بزرگانی چون کاسیاس، سالگادو، رائول و دل بوسکه را به روسیه اعزام کرده و این مهره های مشهور و مردمی تاثیر زیادی در فروش محصولات ورزشی اسپانیا و پیراهن و پرچم های این کشور در روسیه داشته اند.

ایران نیز می تواند با اعزام ستارگان فوتبال خود به روسیه ضمن اخذ گزارش سفر از این افراد با تجربه، در معرفی بیشتر خود به جهان نقش بسزایی ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس