کد خبر 843397
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
سریال پایتخت ۵

سریال «پایتخت۵» متهم به همکاری با عوامل فعال شبکه جم در ترکیه شده است. در این سریال همچنین از صدای یک خواننده مبتذل ترکیه‌ای نیز استفاده شد که این موضوعات با انتقاد بسیاری از مردم مواجه شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در بخش فرهنگ و هنر خود به برخی از حواشی پیرامون سریال پایتخت 5 واکنش نشان داده و نوشته است:

سریال پایتخت، امسال هم با استقبال گسترده مردم مواجه شد. دلیل استقبال مردم از این سریال علاوه‌بر طنزآمیز بودن آن، توجه به فرهنگ بومی و ارزش‌های اخلاقی و مذهبی قسمت‌های گذشته این سریال بود.

در این قسمت نیز به سفارش سازمان «اوج»، سریال «پایتخت» در قسمت‌های پایانی خود به مسائل منطقه و مقاومت در برابر داعش توجه کرده است. با این حال، این سریال به برخی از حواشی آلوده شده است؛ ازجمله حضور عوامل شبکه ماهواره‌ای جم که یکی از آنها به عنوان بازیگر در یکی از قسمت‌ها ایفای نقش کرد، استفاده از ترانه‌های ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای و همچنین تبلیغ آشکار جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه.

حاشیه‌هایی که طی روزهای اخیر با انتقاد شدید مردم و کاربران فضای مجازی مواجه شد.

بیشتر بخوانید/ محسن تنابنده از طراحان اصلی پروژه «پایتخت» در گفتگویی به این حواشی پاسخ داده است:

این ما بودیم که از «اوج» درخواست کردیم بودجه «پایتخت» را متقبل شود/ هیچ دخل و تصرفی در سریال صورت نگرفت/ ماجرای حضور کارمند شبکه جم در یکی از قسمت‌های پایتخت

کیهان همچنین مطلب خود را اینگونه به پایان رسانده است: برخی از عوامل سریال «پایتخت۵» پیش از این از افراد و جریان‌های سیاسی آلوده و حتی اغتشاشات تحت حمایت حامیان داعش حمایت کرده بودند. ای کاش سازمان انقلابی اوج نظارت بیشتری بر داستان و انتخاب عوامل سریال یاد شده می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • جواد ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    10 28
    مبتذل يعني پيش پا افتاده و بي ارزش، درسته؟ از كي تا حالا ابراهيم تاتليسس شده مبتذل؟ اين خواننده در تركيه ملقب به امپراتور است و اكثر مردم ايران ايشون رو دوست دارن. همين خواننده به اصطلاح شما مبتذل زمان زلزله كرمانشاه كمكهاي بسياري به هموطنان زلزله زده مون كرد، دريغ از خيلي خوانندگان معروف خودمون كه هيچ حركتي نكردن متاسفم واسه سايتتون كه هر مزخرفي رو منتشر ميكنيد
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      20 11
      ببند بابا ابتذال و کثیفکاری کل هیکل این یارو را برداشته ولی امثال شما چون حیای چشم و گوشتان را از دست داده اید او را تطهیر می کنید... ضمنا ندید بدید بازی ایرانی در این سریال کاملا مشخصه کارگردان مثلا خواسته جذاب کند با این ترانه ها ولی خودش را بیشتر ضایع کرده خب اگر عرضه دارید سناریو را خوب بنویسید
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      20 2
      مبتذل یعنی هرزه یعنی خواندن مطالب سخیفی که حتی در کامنت نمی توان به ان اشاره کرد و در ترانه های تاتلس شنیده می شود تاتلس صداش عالیه ولی محتوای ترانه هاش مبتذله. ومتاسفانه صدا و سیما ریش و قیچی اش رو داده دست تنابنده و مقدم.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    9 2
    خوب به شرط و شروط همین تبلیغات دولت و مقامات ترکیه با اینها برای ساخت فیلم همکاری کرده اند.
  • من IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    31 4
    منم با اصل کشوندن فیلم‌به ترکیه مخالفم... این همه ترویج بی حجابی و مکانهای کثیف ترکیه اونم‌دراین شرایط خاص کشور...
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 16
    اگه جاذبه وجود داره که نمیشه پنهان کرد..مگه خدا بهشتو پنهان کرده؟عجببب ..توهم جو گرفته بعضی نویسنده هارو
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      14 4
      بله جاذبه های ترکیه وجود داره در کنار کثافاتش و اگر قرار بر تبلیغ باشد باید شبکه های ترکیه تبلیغ کنن تا پولهای ایرانی رو بالا بکشن نه اینکه از بیت المال ایران برای ترکیه تبلیغ کنیم مردم خودمان بیکار باشن و جیبهای ترکیه ای ها پر پول. ترکیه ای که حامی داعش هم هست.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      30 4
      کاش از اردوگاههای ترکیه که جهنم دخترکان سوری است هم فیلم می گرفتید. هنوز فیلم منتشر شده در اینترنت از دختر بچه چهارپنج ساله با پیراهن صورتی رنگ که در همین ترکیه اروپایی در زیرزمینی مخوف زنده زنده سلاخی شد و اعضای بدنش سوا شد برای قاچاق، از خاطرم نمی رود طفلک دخترک بیچاره با چه سوزی مادرش را صدا می زد و ترکان وحشی که سودای امپراطوری عثمانی دارند چه بی رحمانه سلاخی اش کردن.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    37 1
    افتضاح شد این قسمتهای اخریش . خاک بر سر
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    33 2
    ترکیه را تبلیغ کرده و حتما پول گرفته بابتش تبلیغ ترکیه
  • امین US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    27 5
    آب بستن به سریال . همش دیالوگهای خسته کننده و کشدار کردن داستان و مغز بیننده را خوردن. هرگز نتوانست جای پایتخت یک تا چهار را بگیرد. اینهمه پول دادند به هنرپیشه قدیمی تا فقط چند کلمه حرف بزند ؟ ور عوض بازیگران دیگر مرتب دیالوگهای خسته کننده میگویند .
  • Mahsa IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    3 27
    خیلیم عالیه همه فصلاش عالیه مخصوصا۵
  • رضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    3 6
    خیلی عالی و شاد بود
  • هانی IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    زمان گاوصندوق باز میشه بسته میشه.شکل داخلش عوض میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس