کد خبر 843378
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
حسین شریعتمداری نمایه

برجام برای آمریکا یک سند طلایی است که آمریکایی‌ها حتی احتمال تن دادن ایران به این سند فاجعه‌بار را در خواب هم نمی‌دیدند.

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:


١- حمایت از کالای ایرانی، اگر همراه با پیوست‌های آن که رهبر معظم انقلاب به برخی از آنها ‌اشاره داشتند، صورت پذیرد به یقین می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی پیش‌روی را از میان بردارد، پیوست‌هایی نظیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دست نخورده داخلی‌، مقابله جدی با واردات بی‌رویه کالا، مبارزه با قاچاق کالا از مرزها تا مراکز فروش- و نه فقط در مرزها- تغییر ساختار سازمان استاندارد از یک« ناظر خنثی و بی‌طرف» به یک سازمان سخت‌گیر در پیشگیری از تولید کالای بنجل و بی‌کیفیت‌، خروج دستگاه قضایی از کم‌تحرکی در برخورد با مفاسد اقتصادی و آغاز مبارزه سخت با رشوه‌خواری‌های کلان‌، برداشتن موانع پر پیچ و خم اداری از پیش‌پای کارآفرینان و تولیدکنندگان‌، کاهش سود سپرده بانکی و هدایت نقدینگی بیش از یک تریلیون و چهارصد هزار میلیارد تومانی به سمت تولید، باید گفت که بسیاری از بانک‌ها با این نقدینگی کلان به کار فاجعه‌آفرین بنگاهداری مشغولند و همه روزه بر تعداد بانک‌ها و شعبه‌های جدید آنها نیز اضافه می‌شود! گفتنی است که بر اساس آمار بانک جهانی‌، سرانه شعب بانکی در ایران از کشورهایی نظیر آلمان‌، انگلیس‌، نروژ، اتریش و... هم بیشتر است!


بدیهی است که اگر این پیوست‌ها و ده‌ها پیوست ضروری دیگر عملیاتی نشود، شعار گره‌گشای حمایت از کالای ایرانی که قرار است نتیجه و برآیند این پیوست‌ها باشد، بر زمین می‌ماند، اما در این میان عامل دیگری نیز در میدان حضور دارد که می‌تواند و تاکنون نیز توانسته است در مقابل گشایش اقتصادی نقش بازدارنده و تخریب‌کننده داشته باشد. بخوانید!


٢- شاید در نگاه اول‌، این برداشت تعجب‌آور تلقی شود که «برجام» یکی از اصلی‌ترین موانع گشایش اقتصادی است ولی شواهد فراوانی را می‌توان آدرس داد که نشان می‌دهند موضوع برجام بر خلاف ظاهر آن‌، هسته‌ای نیست بلکه این معاهده با هدف فلج اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به مردم و نظام تحمیل شده است و مادام که برجام به عنوان یک اهرم- بخوانید جنگ‌افزار اقتصادی- در اختیار حریف است‌، گشایش اقتصادی با دشواری‌های فراوان روبرو خواهد بود. از این روی برای عبور از مشکلات اقتصادی و تحقق شعاری که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی بر تابلوی سال ١٣٩٧ نوشته‌اند، باید این جنگ‌افزار خطرساز را از دست دشمن خارج کرد. و اکنون که آمریکا بر عهد خود باقی نمانده و بارها این معاهده را نقض کرده است‌، مناسب‌ترین زمان و بهترین فرصت برای خروج از برجام و پایان دادن به فاجعه خسارت‌آفرینی است که از این رهگذر به ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم تحمیل شده است.


برجام برای آمریکا یک سند طلایی است که آمریکایی‌ها حتی احتمال تن دادن ایران به این سند فاجعه‌بار را در خواب هم نمی‌دیدند، این سند برخلاف ادعاهای اغراق‌آمیز برخی از دولتمردان‌، برای کشورمان غیر از خسارت و فاجعه، تقریبا هیچ دستاوردی نداشته است‌، بنابراین محال است که آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند و امتیازات فراوانی را که مفت و مجانی به دست آورده‌اند، از دست بدهند.


کاش رئیس‌جمهور محترم و برخی دیگر از دست‌اندرکاران توافق هسته‌ای به‌جای آنهمه تعریف و تمجید اغراق‌آمیز از برجام، در چند کلمه توضیح می‌دادند در مقابل امتیازات نقدی که سخاوتمندانه! به حریف داده‌اند، غیر از یک مشت وعده نسیه چه گرفته‌اند؟! و برجام غیر از خسارت محض، کدام دستاورد قابل ‌اشاره‌ای را برای کشور به ارمغان آورده است؟! اگر دستاوردی سراغ دارند! بسم‌الله، بفرمایند معرفی کنند! و چنانچه حاصل هزینه کردن امکانات و ظرفیت‌های ۴ ساله کشور، «‌تقریبا- و یا تحقیقا هیچ» بوده است که چنین است، چه اصراری دارند که کماکان روی همان ریل حرکت کنند؟! شاید کسی انتظار عذرخواهی آنان از ملت را نداشته باشد ولی تغییر مسیر و بازگشت از راه خطا و خسارت‌باری که تاکنون پیموده‌اند نه تنها انتظار منطقی مردم، بلکه حق قانونی آنهاست.


۳- تهدید پی در پی ترامپ به خروج از برجام لاف گزافی است که برای کسب امتیازات بیشتر مطرح می‌کند وگرنه این دیوانه‌نما به خوبی می‌داند در مقابل امتیازات نقد فراوانی که گرفته‌اند، نه فقط هیچ امتیازی نداده‌اند بلکه به جای لغو تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای بود و انجام نداده‌اند، ده‌ها تحریم جدید نیز به تحریم‌های قبلی افزوده‌اند! و مزید بر آن، هر از چند گاه نیز ماجرای تازه‌ای پیش می‌کشند و امتیاز جدیدی مطالبه می‌کنند.


در این خصوص گفتنی است مکانیزم ماشه (SNAPBACK) که آمریکایی‌ها با تردستی در برجام گنجانده‌اند و به عنوان پاشنه آشیل علیه ایران اسلامی کارسازی کرده‌اند تنها به مواد ۳۶ و ۳۷ برجام که موضوع آن «حل و فصل اختلافات» است منحصر نمی‌شود، بلکه دوستان تیم هسته‌ای کشورمان قانونی را پذیرفته‌اند -INARA- که به موجب آن باید «تعلیق تحریم‌ها» هر چهار ماه از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تمدید شود و در غیر این‌صورت تحریم‌های تعلیق شده قابل بازگشت خواهد بود! ممکن است دوستان ما بگویند که قانون«اینارا» مصوبه کنگره آمریکاست و به برجام ربطی ندارد! که باید گفت موضوع این قانون، تحریم‌های ایران است و تیم هسته‌ای کشورمان می‌توانست و بایستی لغو این قانون را به عنوان یکی از شروط توافق هسته‌ای مطالبه می‌کرد که متاسفانه نکرده است!
آمریکا علاوه بر امتیازات طلایی که از برجام به دست آورده است، از قانون جنگلی اینارا نیز برای فشار اقتصادی بر ایران بهره فراوانی گرفته و می‌گیرد. چگونه؟! بخوانید!


۴- ترامپ، تقریبا از یک یا دو ماه قبل از سررسید چهار ماهه تهدید می‌کند اگر ایران شرایطی را که او خواستار آن است نپذیرد از تمدید تعلیق‌ها خودداری خواهد کرد! درپی آن؛


الف- بازار ارز به هم می‌ریزد و قیمت دلار با این احتمال که ترامپ تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند به صورت جهشی بالا می‌رود و بعد از تمدید تعلیق‌ها- که همواره با توجه به نفع فراوان برجام برای آمریکا تمدید شده و می‌شود- قیمت دلار به همان‌اندازه که افزایش یافته بود کاهش نمی‌یابد و از آنجا که متاسفانه قیمت دلار به یک شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات تبدیل شده است، هر از چهار ماه شاهد یک موج گرانی و نارضایتی مردمی هستیم.


ب- از آنجا که ادامه تعلیق تحریم‌ها به تصمیم هر از چهار ماه ترامپ بستگی دارد، بدیهی است هیچ سرمایه‌گذار خارجی حاضر نخواهد بود که ریسک ناشی از احتمال تمدید نشدن تعلیق‌ها را بپذیرد.


 ج- مقامات اروپایی در نقش «پلیس خوب»! به صحنه می‌آیند و به مسئولان کشورمان توصیه می‌کنند برای حفظ برجام به شرایط مورد نظر آمریکا تن بدهند، از جمله آنکه فعالیت موشکی خود را متوقف کنند! ( یعنی به لقمه راحتی برای بلعیده‌ شدن از سوی مثلث غربی و عبری و عربی تبدیل شویم)! و یا از حمایت جبهه مقاومت دست بکشیم (یعنی به تروریست‌های تکفیری اجازه حضور در ایران و قتل‌عام مردممان را بدهیم)! و مضحک آنکه اتحادیه اروپا اعلام می‌کند برای راضی کردن ترامپ به حفظ برجام، دست به تحریم ایران می‌زند تا شرایط ترامپ را بپذیرد!


د- لیبرال‌های داخلی که شماری از آنها ننگ وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی-اسرائیلی ۸۸ را بر پیشانی دارند در برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تقصیر خروج احتمالی آمریکا از برجام را به حساب صنایع موشکی ایران و حمایت کشورمان از جبهه مقاومت می‌نویسند! و به روی نامبارک خود هم نمی‌آورند که اگر موشک‌های ایران و حمایت از مقاومت نبود باید پوتین داعش را واکس می‌زدند!


۵- و کوتاه سخن آنکه؛ وقتی برجام برای ما یک فاجعه و برای آمریکا یک سند طلایی است‌، کدام عقل سلیمی باور می‌کند که ترامپ قصد خروج از برجام را داشته باشد؟! از این روی و با توجه به شواهد مستند و غیر قابل تردیدی که به آن ‌اشاره شد و امروزه مورد اعتراف بسیاری از دولتمردان نیز هست‌، به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که خروج از برجام برای آمریکا یک فاجعه و برای ما یک فرصت طلایی خواهد بود و یکی از موانع اصلی پیش‌روی تحقق شعار سال و پیوست‌های آن را از میان برمی دارد. خروج ما از برجام عربده‌های ترامپ را به التماس تبدیل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • محمد IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    69 36
    آینده نشان خواهد داد چه کسی حرف مفت میزند
    • US ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      31 6
      درهر صورت ایران با خروج از برجام ضرری نمیکند. حداقل ضایع نمیشود در دنیا که بگویند ایرانی ها هم خر را دادند و هم خرما را و حالا هم درحال التماس هستند
    • asara IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      35 13
      نیاز به آینده نیست همین الان هم معلومه برجام یک تله بود .
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      29 4
      قطعا آینده اشتباه تاریخی برجامی ها را برای چندمین بار به رخشان خواهد کشید
    • SE ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      33 1
      با به باد دادن آنچه با خون شهدای هسته ای حاصل شده بود همین حالا هم هویداست چه کسی حرف بدتر از مفت میزند
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      39 12
      برجام = خیانت بزرگ
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      13 0
      بهتر است همین دولتی که برجام را پذیرفته اند خودشان مسئله را حل کنند و گرنه صادقانه کنار بیایند تا افراد توانا با هزینه کم موضوع را فیصله دهند
    • AU ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      8 0
      خوب گلم تو رو به همون قبله ای که می پرستی دستاوردهایی که نقل مکرر در کام همه ما شده را بشمار! فقط اگر بشه شمرد:) البته اگر از جهش دلار شروع کنی اندازه یک کتاب قطور میتونی بشمری:)
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    76 99
    لحن صحبتت مثل دروغگویی ها و تهمت ها یت لجن گونه است
    • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      28 12
      فقط تخریب میکنی در حالی که یک نفر از شما مدافعین برجام نیومدن مستند جواب بدن! فکر کنم خودتون هم از برجام ناامید شدین
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      18 4
      دم خروس بیرون زده بهتر است سکوت کنیم کلاه گشادی شبیه کلاهی که در جریان لانه جاسوسی آمریکا برای آزادی جاسوسهای آمریکائی بر سرکشور رفت ، اجرای قرار داد بر اساس قوانین داخلی آمریکا در این قرارداد نیز گنجانده شده است چرا آن قرارداد تجربه نشده ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      29 14
      درود بر حاج حسین شریعتمداری که حرف حق میزند و معاندین چون پاسخی ندارند رو به افترا و دشنام می آورند
    • مردی از کرج IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      22 7
      انسان هایی ک به شنید دروغ عادت کرده اند شنیدن صادقانه را تکذیب می کنند...انقدر زیر علم خاتمی و روحانی و اصلاح طلبان غیر متعهد سینه زده اید ک عادت به شنیدن سخنان صادقانه و صریح ندارید.
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      8 3
      ادب چیز خوبیه الان لحن رو از تو متن پیدا کردی؟
    • US ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      20 4
      چقدر حقيقت براي اهل باطل سخت و تلخ است. برجام يك دروغ بزرگ به ملت ايران بود. حقيقتي كه نمي توان انكار كرد.
    • رضي IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      19 5
      همواره مرفهين وخوشگذرانهاي وطن فروش ومرعوب وشيداي غرب مدعي بودند وهستند كه همه راه درست هماني هست كه آنها مي روند وبا همين تفكر با تبختر وتحقير با ديگران حرف مي زنند ولي اين كودنهاي پيشاني سفيد بايد بدانند افراد ديگري در مملكت هستند كه بدون مرعوب غرب بودن ويا مزد گرفتن از انها براي مملكت و عزت آن دل مي سوزانند .وحاج حسين شريعتمداري يكي از آنهاست ودلسوزانه مي نويسد
    • SE ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      7 3
      چی خوردی که بوی لجن حس میکنی؟
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      18 3
      برجام = خیانت بزرگ
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    20 8
    فرض کن فردا از برجام خارج شدیم چه میشود. هیچ. ما دیگر کاری در برجام نداریم و با خروج ضرر جدیدی نمیکنیم
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    7 13
    اره سند طلاییه به خاطر همینه دارن به این در و اون در میزنن تا لغوش کنن.دقیقا پیشنهادش همون چیزیه که ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان میخوان
  • US ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    10 11
    امریکا هیچ نیازی به حفظ برجام توسط ایران ندارد. چراکه استراتژی امریکا نسبت ب ایران تغییر یافته.شایدم برجام فقط کنترل توان هسته ای ایران تا زمان خاصی بوده.تا 3 ماه دیگر قشنگ تغییر استراتژی را احساس میکنی حاج حسین.
    • DE ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 2
      بزک نمیر بهار !! میاد خر/ بزه و خیار میاد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 0
      استراتژی امریکا بلبشو و بهم ریختگی و سوری کردن ایرانه .باید ببینیم این مزدورهای کامنت پران وجود این رو دارند که اسلحه دست بگیرند و در برابر حکومت بایستند ....
  • محمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    5 11
    خاک تو سرت
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      5 2
      بی ادب اگر انتقادی داری تحلیل کن و اگر نداری ساکت شو چرا بی ادبی میکنی
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    15 1
    از قدیم گفته اند ما قال ببین و من قال نبین _یه حرفش راسته چرا مذاکره کننده های ما لغو این قانون تمدید 4 ماهه رو در زمان انعقاد برجام نخواستند؟ بپذیریم ضعف هایی بوده دیکه؟ این که هرکی انتقادی کرد فوری هو بشو درست و منطقی نیست
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      14 3
      برجام = خیانت بزرگ
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    11 19
    تحلیل مشمئزکننده ای بود
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      9 3
      کامنت متعفنی بود.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    18 8
    فعلن که دیدید کیهان و روزنامه های همسو آن هرچی گفتن درست و صحیح بوده شماها آلت دست آمریکایی ها و اروپایی ها هستید که به کیهان تهمت میزنید
  • عابد IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    14 10
    خیلی عالی بود
  • بندهه خدا IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 4
    دست از غرض ورزی برداریید کاملا درست میگه منم از این بر جام خیلی دفاع کردم بین دوستان. غرب بعد از موشک دیگه چی میخوات دانشمندان هسته ای و نظامی رو برای باز خواستبدییم تحویل خدا گواه منم وضع اقتصادییم بده بدتر از اونی که فکرشو میکنیید ولی ذلت جلوی این نامردهای امریکایی درست نیست
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    15 5
    با وجود غربگرایان وطنی که دودستی به برجام چسبیده اند و برجام را سند بهشت میدانند حتی اگر آمریکا و اروپا هم از برجام خارج شوند آن ها با افتخار به برجام پایبند می مانند و پز روشنفکری میدهند
  • Ali Reza Daliri IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 4
    من نمیدونم کدوم قسمت حرف این آقا درسته و کدوم غلطه. و طرفدارش هم نیستم. اما اینو میدونم و حس می کنم که واقعا برجام هیچ نتیجه ی مثبتی، تا به حال نداشته. , وضع که بهتر نشده که هیچ ، بدتر هم شده. پس حذف برجام هیچ پی آمد مثبتی هم نداشته باشه، لااقل وضع رو به سابق بر میگردونه که از الان خیلی بهتره.
  • عزیز TR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 26
    چرا مثل ترامپ دیوانه ، ونتانیاهوی روانی ، وبن سلمان بدبخت تازه به دروان رسیده حرف میزنی!!؟ از اولش هم اقای شریتمداری وکیهان با برجام و مخلف بودیدی!!؟ چرا فکر میکنی تحلیلت مورد قبول است ،وکی میخوای از این مواضع خوداری کنی ؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      7 9
      توچی؟ فکرمی کنی با اون پرچم عوضی ات مورد قبولی؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      4 1
      این اصلاح طلبا از برجام خارج نمیشن چون عرضه کار کردن ندارن فقط فروشندگی بلدن لذا ترامپ اگر هم خارج بشه اینا از سر عروس مرده برجام تکون نمی خورن. گریه کردن برای برجام بدفرجام اسون تر از کارکردنه.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 4
    خداکنه زودتر دوره این آقای کلیددار تموم شه شاید یه انسان به جاش بیاد سر کار جواب این اجنبی هارو بده .به هر حال ما گوش به فرمان رهبریم امر بفرمایند آماده ایم
  • مسعود دیپلمات IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    9 2
    خروج از برجام هم عقلانی است و هم قانونی ولی نحوه خروج از آن بسیار مهم است. لازم است ابتداء یک اولتیماتوم چند روزه به طرف مقابل داده شود تا برجام را بطور کامل عملی کند در غیر اینصورت بلافاصله در مرحله اول نسبت به افزایش زخیره اورانیم 20درصد تحت نظر آژانس نماییم. در اولتماتوم بعدی و مرحله دوم نسبت به ساخت و راه اندازی قلب راکتور منهدم شده زیر نظر آژانس اقدام نماییم .در اولتیماتوم سوم نیروهای آژانس بطور کلی و الی الابد از ملکت اخراج نماییم. هیچ یک از این عملیات بهیچوجه نباید را پس از شروع آن متوقف شود بلکه با کمال اقتدار پیش برود. البته باید همچنان مراقب عواقب این اقدامات از قبیل قطعنامه های صادره و تحریم های شدید نیز بود. اگر هیچ یک از این تحرکات افاقه نکرد ، در مرحله چهارم نسبت به صدور اورانیم غنی شده با هر درصد دل خواه به کشور های طالب آن اقدام نمود. والسلام علی من التبع الهدی
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 9
    عتیقه
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 0
    ای کاش به جای دعوا های سیاسی باهم مشورت می کردید تا حداقل این چهار ماه میشد چندسال تا کشور هر چهار ماه دچار تنش اقتصادی نشه متاسفانه چه اصولگرا و اصلاح طلب به جای منافع کشور به فک رباند باز یهتسند یکی مسکن مهر نابود میکنه یکی فلان کار از امریکا یاد بگیرید زمانی که منافع شون میشه چه جمهوری خواه چه دمکرات برای تحریم ایران 99 درصد رای موافق میدن والا گند زدید به این مملکت امام زمانی بخاطر یه مقدار پول قدرت ثروت خدا از شماها نمیگذرد
  • US ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    10 3
    باز هم مثل هميشه آقاي شريعتمداري گل كاشتي. برجام را با كمك خداوند لغو مي كنيم و از آن خارج مي شويم.
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    8 1
    چندسال با معطل کردن کشورما و به دست گرفتن کشور توسط قشر اتو خورده الان معلوم میشه که اونها با کمال هوش عمل کردن و سیاسیون ما هم .....
  • شیرازی IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 3
    با اینکه به شدت طرفدار روحانی هستم اول خوشحال بودم از فرجام حالا میفهمم که چه کلاهی سرمان رفته .
    • US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      5 0
      تعجب اين جاست با اين كلاه بزرگي كه روحاني سرت گذاشته باز هم طرفدارشي!!! پس اين هوش ايرانيت كجا رفته! طرفداريت از براي چيست؟!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    9 2
    بالاخره باید از این بلا تکلیفی خارج شویم. یا زنگی زنگی یا رومی رومی
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 12
    شریعتمداری کیهان ازت خوشم نمیومد ، بعد از اعتراضات اخیر مردم و مواضعت ، حالم ازت بهم میخوره ، اما بر خلاف نظر اکثریت ، این تحلیلهائی رو که ارائه کردی اکثر اونها رو کاملا درست میدونم و نشان اینکه تحلیل بلدی و تحت تاثیر جو قرار نمیگیری ، اما یه چیزم خوب بدون که بزرگترین نقطه ضعف و تهدید شما از خارج نیست ، اینکه اکثریت مردم ایران شما رو نمیخان پس برین خودتونو اصلاح کنین
    • US ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      6 2
      ببين جونم اين قدر ضد و نقيض حرف زدي كه خودت هم نفهميدي چي گفتي! اما اينو بدون ما انقلابيون هنوز ساكتيم تا به وقتش. تحليل ماها هم هميشه درست بوده اما شماها كه از خارج خوراك فكري مي گيريد خوابيد.
  • وطنی IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 2
    هر که هستی،هر چه( قبلا") گفته ای. اما، واقعیت همین است که گفته شد در بالا
  • US ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 8
    مگم مشرق نكنه اين كسانيكه مخالفت هستن مثل دختران انقلاب از فتنه گران پول مي گيرن كه فقط فحش بنويسن؟!!! بعيد نيست وگرنه اونقدر سايت موافقشون در داخل و خارج هست كه نيازي ندارن مشرق بخونن.
  • سعید IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    5 2
    واقعیت چقدر تلخه، نمیشه مثل عراقچی تحلیل کنید یه کم روحیه بگیریم
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    9 3
    با برجام بی برجام ، چپ یا راست ، امریکایی یا ایرانی ، فقط میشه گفت گندش در اومده ، فساد فراگیر در مسولان ، حیف ومیل سرمایه کشور و.......................... زندگی نکبتی که برای ما ساختید نه اجازه این رو میده این متن رو بخونیم نه اجازه میده بهش فکر کنیم ف تیتر کافی بود تا این نظر رو بدم
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    17 1
    طبق برجام ما ناگزیزم فقط نفت را بدهیم و چون اجازه وارد کردن دلارش را نداریم باید فقط با آن کالا وارد کنیم. این یعنی واردات اجباری. یعنی نابودی تولید ملی.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      5 1
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • طاهری IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 2
    این برجام اگه فایده ای هم داشته واسه مسئولین بوده وگرنه مردم که دلار 5200تومن وسفره های خالی نصیبشون شده
  • مرتضی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 2
    برجام=ننگینتر از ترکمنچای و گلستان
  • ES ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 0
    برجام مثل داستان اینه که امریکا از ایران خواستگاری کرده ولی بعد خوشش نیومده . بخاطر همین ترامپ بدجنس رفته با یکی دیگه عقد کرده. ایران هنوز نمیدونه و فکر میکنه ترامپ باهاش ازدواج میکنه. خیلی ناراحت کننده است.
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    2 8
    طرف یادش رفته که برجام 15 سال جمهوری اسلامی رو بیمه کرد
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      1 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • احسان روحانی‌ IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 1
    خوش به حال شهدا رفتند و روی این وطن فروشان را ندیدند (برجام یک ننگ است)ایکاش مردانی پیدا شوند که این ننگ را ازپیشانی ایران پاک کنند
  • احسان روحانی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    5 1
    ۱۵سال بیمه کرد ولی مانند بیمه تامین اجتمایی ایران خدمات نمی دهد فقط حق بیمه می گیرد
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    2 0
    طرح خوبی امریکاییها اجرا کردن دقیقا مثل توافق با کره شمالی در سال ۱۹۹۴ زدن زیرش مثلا در برجام قید شده که آژانس گزارش انطباق ایران رو بده ولی مثلا قید نشده بانک جهانی گزارش انطباق اروپا و امریکا در مورد رفع مححدودیتهای بانکی رو بده
  • رحمن IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    1 1
    بیایید با حرف ترامپ اعلام کنید برجام برای ایران غیر از ضرر چیزی نداشته برجام را کلا تعلیق کنید ببینید چه میشود
  • خلیل قاسمی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    2 1
    نظرات شریعتمداری را 90درصد تائید میکنم آفرین......
  • مرتضى IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 4
    اقاى شريعتمدارى .خودتون هم ميدونيد همين اقتصاد ضعيفى رو كه الان داريم از صدقه سر برجام داريم .بيخود شعارهاى پوپوليستى مثل رفيق صميميتان اقا محمود ندهيد مردم امروز ميفهمند كه چهل ساله اين مملكت دست امثال شما بوده جز عقب افتادگى چه گلى به سر مردم زديد بنا براين بندازيد دور اين شعارهارو
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 1
    آمريكا از برجام بيرون بياد خوب است ايران هم بيرون مياد غني سازي ٢٠ درصدي ادامه ميدهيم و به كشورهاي منطقه و همسايه ميفروشيم
  • جواد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 1
    خدا و رسولش و مؤمنان شکست ناپذیر هستند اما منافقان درک این مطلب را ندارند(ترسو هستند یا وابسته .در این شرایط کافی است یکی از دست اندرکاران برجام نهیبی بزنند و دشمن را تهدید کنند خیلی از مسائل حل می شود .اما متاسفانه.... نمی بینم]

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس