کد خبر 843136
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
سوریه

منابع سوری از تسلیم‌شدن باند تروریستی جیش‌الاسلام در برابر شروط دولت سوریه و خروج تروریست‌ها از دوما براساس توافق به‌دست‌آمده خبر دادند.

به گزارش مشرق، با اعلام توافق میان دولت و باند موسوم به جیش‌الاسلام مشهور به ارتش عربستان برای خروج بدون درگیری آنها از شهر استراتژیک «دوما»، ارتش سوریه به بزرگترین دستاورد خود طی سالیان اخیر پس از آزادسازی کامل شهر حلب نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیشتر ارتش سوریه شهرک‌های «عربین، عین‌ترما، زملکا و جوبر» را با خروج آخرین گروه از تروریست‌ها و اطرافیانشان، کاملاً امن و عاری از تروریسم اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، پرچم سوریه در «عربین» یکی از مهمترین دژهای تروریست‌ها در غوطه شرقی برافراشته شده است.

به‌گفته منابع سوری، متن توافق به‌دست‌آمده میان باند جیش‌الاسلام و دولت سوریه با نظارت روسیه بر اخراج تروریست‌های این باند به شهر جرابلس در حومه حلب در شمال سوریه و حل‌وفصل آن دسته از افراد مسلحی که دوست دارند سلاح خود را تحویل داده و به آغوش  دولت بازگردند، تصریح می‌کند.

بر اساس این توافق، باند جیش‌الاسلام تمام افرادی را که ربوده اعم از نظامیان و غیرنظامیان و همچنین پیکرهای شهدا را تحویل ارتش سوریه می‌دهد.

تمام نهادها و مؤسسات دولت سوریه در دوما هم پس از خروج کامل تروریست‌ها فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

امروز دو  اتوبوس حامل تروریست‌های فیلق‌الرحمن از دوما خارج شد تا آنها را به ادلب منتقل کند.

دستیابی باند جیش‌الاسلام به توافق با دولت و پذیرفتن شروط دولت در حالی است که پیشتر منابع عربی از دستور رژیم آل سعود به این باند برای خودداری از توافق و عدم خروج از دوما خبر داده بودند، با این حال ارتش سوریه با استقرار نیرو و استحکامات گسترده و پیش از آن با خارج شدن ده‌ها هزار غیرنظامی از مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی، به باند جیش‌الاسلام هشدار داده بود اگر شروط دولت را نپذیرد و با خروج  بدون درگیری از دوما موافقت نکند،‌ عملیات گسترده خود را برای آزادی این شهر آغاز خواهد کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    4 0
    الان ادلب چه خبره!همشون رفتن ادلب
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    2 0
    خدا را شکر
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    3 0
    ارتش سوریه مناطق هم مرز با فلسطین اشغالی رو میتونه در دستور کار قرار بده ، البته قبل از اون اردگاه یرموک هم پاکسازی بشه که شاید هم تروریستهای اونجا هم وضعیت دوما رو پیدا بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس