سیروس پورموسوی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت:‌ بعید است باشگاه‌ها و فدراسیون با این مسئله که اردوی 40 روزه موافقت کنند.

به گزارش مشرق، سیدسیروس پورموسوی در مورد شرایط فولاد خوزستان در تعطیلات لیگ برتر، گفت: برنامه ریزی خوبی داشتیم. بعد از بازی با سایپا تمرینات 5 روز تعطیل شد. سپس 24 و 28 اسفند دو بازی خوبی با صنعت نفت داشتیم. از فراز کمالوند و صنعت نفت بابت این دو بازی تشکر می‌کنم. به انجام این دو بازی نیاز داشتیم. در این مدت تمرینات خوبی برگزار کردیم تا آماده ادامه لیگ شویم. دیروز یک بازی دوستانه داشتیم که بیشتر به فکر مرور کارهای تاکتیکی بودیم. در این یکی دو روز هم روی نقاط ضعف کار می‌کنیم تا مقابل پدیده عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در مورد جنگی که برای کسب سهمیه دارند، تصریح کرد: همه تیم های بالای جدولی برای کسب سهمیه شانس دارند. هنوز چیزی قطعی نشده است. امیدوارم بار دیگر به فولادی که 17 هفته شرایط بسیار خوبی داشت تبدیل شویم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که به آن شرایط برسیم.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد رویارویی با پدیده، یادآور شد: پدیده جزو تیمهای خوب لیگ بود. رضا مهاجری همیشه تیم‌های خوبی دارد و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند. شاید بازی دقایقی به خاطر تعطیلات شرایط خوبی نداشته باشد اما روند فولاد و پدیده و عملکردی که آنها داشتند این امید را می‌دهد تا فردا بازی خوبی را مشاهده کنیم.

پورموسوی در مورد اظهار نظر کی‌روش مبنی بر آماده نبودن بازیکنان شاغل در ایران و برگزاری اردوی 40 روزه و مخالفت برخی مربیان مثل برانکو و اینکه او چه نظری در این مورد دارد، گفت: با توجه به حضور  نماینده‌های فوتبال ایران در آسیا فکر نمی‌کنم تیم‌ها و فدراسیون با این مسئله موافقت کنند که بازیکنان کامل در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. هم شرایط تیم ملی و هم شرایط باشگاه‌ها مهم است. تیم‌ها هزینه می‌کنند و می‌خواهند در قبال این هزینه نتیجه هم بگیرند. بارها گفتم باید در یک نشست در این مورد به جمع بندی رسید. البته کی‌روش هم اجبار نکرده و نظرش را گفته است. بعید می‌دانم با این مسئله موافقت شود. درست است که قهرمان پرسپولیس قطعی شده اما این تیم لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد و هیچ تیمی موافقت نمی‌کند که تمام بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی بگذارد. 

وی در مورد اینکه آیا این اردوهای بلند مدت مرسوم است و آیا  بازیکنان شاغل در لیگ ایرانی آمادگی مطلوبی ندارند،‌گفت:‌ اگر چنین مشکلاتی داریم باید در طول سال به فکر این موضوع بود. اینکه با 40 روز کار بتوان به حد مطلوب رسید بعید است.  بله ما نسبت به فوتبال دنیا عقب هستیم اما با 20-30 روز تمرین به آن سطح نمی‌رسیم. باید بازیکنان را از لحاظ فکری و نوع زندگی حرفه‌ای کرد. اینکه 40 روزه بتوان کاری کرد بعید است. باید از پایه همه چیز را درست کرد. نمی‌دانم این حرف چقدر می‌تواند به تیم ملی کمک کند. اکثر بازیکنان تیم ملی هم لژیونر هستند و بازیکنان داخلی جزو نفرات اصلی نیستند.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه آیا با جلسات منظم سالانه نمی‌شد به هماهنگی مطلوبی در این مورد بین تیم ملی و باشگاه‌ها رسید،‌گفت: از روز اول گفتم ما در خدمت تیم ملی هستیم اما اینکه بازیکنان را 40 روز در اختیار تیم ملی قرار داد بسیار سخت است. حدود 29 روز وقت داریم تا سرنوشت یک فصل ما و استان رقم بخورد. تصمیم گیری در این مورد با باشگاه و فدراسیون است و هر تصمیمی گرفته شود تبعیت می‌کنیم. اگر بخواهند ما همکاری می‌کنیم اما بعید است فدراسیون این مسئله را بپذیرد.

پورموسوی در مورد دیدار دوستانه ایران مقابل تونس و الجزایر،  گفت: بازی با الجزایر بهتر از بازی با تونس بودیم. شایدبه دلیل تمرینات و شرایطی که بود در بازی اول تیم به آن چیزی که مدنظرش بود نرسید.

وی در پایان گفت: در سالی که منتهی به جام جهانی است همه باید تلاش کنند تا فوتبال ایران به چیزی که شایستگی دارد برسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس