پیرهادی

محسن پیرهادی گفت: خالی کردن عرصه در محیط های اینچنینی مانند توئیتر عوارض زیادی دارد مثل توهم بیشمار بودن واکثریت محض به مخالفان فلذا حضور درتوئیتر ومحیط های امثال ان باعث می شود.

به گزارش مشرق، در حالیکه در سال های اخیر کشور به خاطر خلأ حضور نیروهای فعال انقلابی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ضربات زیادی خورده است، برخی معتقدند باید با تحریم و عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی که منتسب به غرب هستند، مانع از رشد یا حضور آنها شد. این در حالیست که میلیون ها و حتی میلیاردها نفر در جهان عضو این شبکه ها هستند که ایرانیان نیز درصدی از آن را شکل می بخشند و عدم فعالیت منسجم و هدفمند در این فضاها زمینه را برای شکل بخشی اثرگذاری بر افکار عمومی ایرانیان توسط دشمن مهیا کرده است. به هر حال مسدود کردن یا تنگ کردن فضای مجازی نتوانست باعث کاهش تقاضا در کشور شود و برهمین اساس برخی از کارشناسان و فعالین فضای مجازی معتقدند می بایست با حضور فعالانه زمین بازی را تغییر داد و جبهه ای جدید در این فضا علیه برنامه های دشمنان با ابزارهای خود آنها گشود. محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت، عضو سابق شورای شهر و فعال فرهنگی و رسانه ای در گفتگو با ما به لزوم فعالیت در شبکه های اجتماعی با برنامه و انسجام هدفمند اشاره کرده است.

به نظر شما چه دلیلی دارد که جریان انقلابی در توئیتر ورود کند؟

اززمانی که "شما را چه به توئیتر" مطرح شد, جریان انقلابی پاسخ های مستدل  ومنطقی به این پرسش داده اند, شاید اگر این هشتگ را دنبال کنید به جواب های جالبی برسید ولی برای اینکه سوال شما بی پاسخ نماند باید عرض کنم خالی کردن عرصه در محیط های اینچنینی مانند توئیتر عوارض زیادی دارد مثل توهم بیشمار بودن و اکثریت محض به مخالفان فلذا حضور درتوئیتر ومحیط های امثال ان باعث می شود صداهای متفاوت در کنار هم حضور داشته باشند واین فضا تنظیم شود.

بیشتر بخوانید:

دلایل ورود جریان انقلابی به توئیتر از زبان مهدی محمدی

توئیتر چه ویژگی دارد که آن را از سایر شبکه ها متفاوت می کند؟

توئیتر به واسطه لزوم موجز نویسی و متن محوری کمی فضای خاص تری ایجاد کرده است بسیاری ازتوئیتری ها همدیگر را می شناسند و رفتار جبهه ای در آن مشهود است. چه سیاسیون، چه خبرنگاران و اهل قلم و چه عموم مردم که حتی روزمره نویس به شمار می روند، دیدگاه های خود را در کوتاه ترین جملات، منتقل می کنند.

برخی می گویند انقلابیونی که در توئیتر حضور دارند در حال تکمیل پازل صهیونیست ها هستند؛ نظر شما دراین باره چیست؟

پازل صهیونیست ها با فرار از مبارزه تکمیل می شود نه با حضور متین و منطقی هر جا حضور ما کمرنگ شده قافیه را باختیم و هر جا در میدان بودیم، پیروزی از آن ما بوده است.

به نظر شما چرا برخی جریانات رسانه ای و فکری سعی دارند نیروهای انقلابی حاضر در فضای توئیتر را که به صورت آتش به اختیار به این حوزه ورود کردند تخریب کنند؟

از روز اول همین بوده و طبیعی است دشمن و مخالف باید دشمنی و مخالفت کند و ما هم باید مبارزه کنیم و از جریان حق، دفاع کنیم. تخریب، دروغ و تهمت، عادت این جماعت است. کسانی که پا به عرصه جهاد می گذارند، خود را آماده این حملات و بداخلاقی ها کرده اند. غایت آمال و آرزوی آنان از این تخریب ها، تنگ کردن عرصه برای حضور افراد دلبسته به این انقلاب و ارزش هاست.

به نظر شما آیا باید شبکه ملی همانند توئیتر در داخل راه اندازی شود؟

رفتن به سمت بومی کردن همه شبکه های اجتماعی و اینترنتی امری ضروری است ولی الزامات خاص خود را دارد. باید بتوان با مشابه های خارجی آن رقابت کنند و امکانات آن در حد نمونه های حاضر باشند وگرنه نمی توان توقع فراگیری داشت.

به نظر شما نقش نهادهای انقلابی برای حمایت از نیروهای مومن و انقلابی که به صورت خود جوش وآتش به اختیار به این فضا ورود کرده ان چیست؟

عمل به تعاونوا علی البر و التقوی یعنی حمایت از فرد یا گروهی که در مسیر حق و تقوا ایفای وظیفه می کند، نیروهای انقلابی برای حضور مؤثرتر و کارآمد، نیاز به حمایت، آموزش و هم افزایی دارند و این امر از وظایف نهادهای انقلابی است که الحمدلله در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    7 0
    رفع فیلتر بشه به روی چم .میترکونیمش .
  • مبارز US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    7 1
    مومن فیلتره ! با این حرفا اب به اسیاب دشمن نریزید این یعنی مسخره کردن قانون یعنی بی قانونی جواب قانون شکنی رو چه کسی میده
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    6 0
    جریان مسئول غلط می کند فیلتر میکند بعد میگوید قانون شکنی کنید
  • ناشناس GB ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    3 0
    توییتر فیلتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس