کد خبر 842315
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
میدان نفتی

منابع کُرد در شرق سوریه فاش کردند که آمریکا در یک میدان نفتی مهم در شرق سوریه در حال احداث یک پایگاه نظامی است.

به گزارش مشرق، منابعی در «نیروهای دموکراتیک سوریه» امروز سه‌شنبه فاش کردند که آمریکا تلاشش برای تأسیس پایگاهی نظامی در شرق سوریه را ادامه داده و اکنون سرگرم بنای آن است. 

«مهدی کوبانی» سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که «ماشین‌آلات [آمریکا] اکنون در حال کار در منطقه میدان نفتی "العمر" است» و توضیح داد که «آمریکا سرگرم ساخت پایگاه بزرگ نظامی در منطقه نفتی العمر در دیرالزور است و به دلیل مسائل امنیتی نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره مساحت آن بدهیم». 

بیشتر بخوانید:

در فوعه و کفریا چه می‌گذرد؟

به گفته مهدی کوبانی نیروهای کرد سوریه نیز که مورد حمایت آمریکا هستند و مناطقی از شمال استان رقه تا شرق استان دیرالزور را تحت کنترل گرفته‌اند، «ایمنی» این کار را تأمین می‌کنند. 

میدان نفتی العمر در شرق سوریه یکی از مهم‌ترین میادین نفتی در سوریه است که اکنون در اشغال نیروهای کُرد تحت الحمایه آمریکاست. این میدان نفتی بزرگ‌ترین میدان از حیث مساحت و میزان تولید است که در کرانه شرقی رود فرات در ۱۰ کیلومتری شرق شهر المیادین در استان دیرالزور واقع شده است. 

پیشتر نیز اخباری درباره اقدام آمریکا به ساخت پایگاه‌های نظامی در نقاط دیگر سوریه منتشر شده بود. از جمله این نقاط الطبقه در غرب استان رقه در نزدیکی مرز شرقی استان حلب، الشدادی در شمال شرق سوریه در استان الحسکه و کوبانی و عین‌عیسی در شمال استان رقه و منبج در شرق استان حلب و تل‌ابیض در استان رقه است. 

اوایل ماه مارس ۲۰۱۸، «الکساندر وندیکتوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه در امور امنیت بین‌الملل به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که «دخالت خارجی در بحران سوریه مانع بازگشت امنیت و صلح به این کشور است و برای نمونه، آمریکا در مناطق تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق، حدود ۲۰ پایگاه نظامی دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حسین IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    74 1
    می خواهند هزینه هایی را که برای انهدام و ویرانی و کشتار و قتل عام مردم سوریه در این چند سال پرداخت کرده اند از سرمایه های مردم سوریه و برداشت از چاههای نفت غارت کنند
    • US ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      0 12
      اگر ترامپ از برجام خارج شود حتی پول اینترنت هم ندارید بدید بدبختا.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    26 5
    بعد میگن چرا ترکیه برای پاکسازی عفرین و عراق برای آزادی کرکوک از نیروی نظامی استفاده کرد؟؟!!تا نباشد چوب تر ....!!به نظر سینه چاکان گروه های تجزیه طلب مناطق شرقی فرات را به جز زور با چه اهرمی میتوان پاکسازی کرد؟
    • DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      3 32
      چون خودت با چوب تر بزرگ شدی فکر میکنی این برای همه کارگر است.
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    3 0
    به هیچ وجه نباید سکوت کرد و باید به هرقیمتی که شده امرکایی ها رو از این مناطق بیرون کرد.باید به هر طریق ممکن با شدید ترین حملات وتلفات سنگین امریکایی ها رو مجبور به ترک خاک سوریه کرد. و جلوی این غارتها وچپاول اموال ونفت مردم سوریه مظلوم را گرفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس