کد خبر 842289
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
عربستان نمایه

روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم با تاکید بر اینکه حکام عرب هیچ سودی از مشارکت در خصومت آمریکا و اسرائیل با ایران نمی برند، گفت، ایران دشمن دشمنان اعراب است و ملت های عرب ایران را پشتوانه خود می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در یادداشتی به قلم «کاظم ناصر» با عنوان «جنگ آمریکا، اسرائیل و اعراب با ایران» به تحلیل پیامدهای همکاری برخی رژیم‌های عرب با آمریکا و اسرائیل در هر گونه اقدام خصمانه علیه ایران پرداخت.

در این یادداشت آمده است: احتمال می‌رود «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ماه مه آتی از توافق هسته ای با ایران خارج شود و طبق میل رژیم راست‌گرا و افراطی اسرائیل عمل کند که به دنبال مقابله با توسعه صنایع نظامی و سرنگونی نظام سیاسی در ایران و به زانو درآوردن جهان عرب و همچنین تحقق رویاهای توسعه طلبانه صهیونیسم است.

بیشتر بخوانید:

حمله لفظی «سفیر جوان» سعودی در آمریکا به ایران

اذعان ولی‌عهد سعودی: عربستان به خواسته غرب، وهابیت را گسترش داد

متاسفانه برخی کشورهای عربی در مقاصد خصمانه آمریکا و اسرائیل شریک آنها هستند این کشورها میلیاردها دلار خرج خرید تسلیحات امریکایی کردند و به عادی سازی روابط با اسرائیل پرداختند، فلسطین و مساله آن را فراموش کردند، هیچ کاری در مقابله با یهودی سازی قدس انجام ندادند، دروغ تهدید ایران برای جهان عرب را تایید کردند و بدین طریق در صف دشمنان امت ایستادند.

آمریکا و اسرائیل و حکام عرب سرسپرده آنها که برای ماندن در قدرت با شیطان همپیمان شدند در نابودی عراق، سوریه، یمن و لیبی و به انزوا کشاندن مصر و بیگانه کردن این کشور با نقش اصلی خود در مقابله با دشمنان امت موفق عمل کردند و هم اینک تلاش می کنند ملت عرب را به جنگی شدید علیه ایران سوق دهند که بهای آن را اعراب می دهند و  به نفع اسرائیل و آمریکا جوانان عرب در آن کشته می‌شوند، شهرها و روستاهای عربی به آتش کشیده می‌شود و خانه‌های میلیون‌ها عرب در آن خراب شود .

ایران دشمن اعراب نیست، ایران دشمن دشمنان اعراب و در راس آنها اسرائیل و آمریکاست، اسرائیل ایران را دشمن سر سخت خود می‌داند و می‌خواهد آن را قبل از تبدیل شدن به قدرت بزرگی که موجودیت صهیونیسم را تهدید می‌کند نابود کرده باشد.

پس چرا برخی حکام عرب علیه ایران توطئه می‌کنند چه کسانی از جنگی ویرانگر با ایران استفاده می‌برند اعرابی که شریک دشمنی با ایران هستند اگر آمریکا و اسرائیل تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند یا اگر ایران مقاومت کرده و برنده شود، چه چیزی عایدشان می‌شود؟

حاکمان عرب هرگز از مشارکت در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران سودی نخواهند برد، چون اگر امریکا و اسرائیل در این جنگ پیروز شوند نقش حکام عرب هم متوقف خواهد شد و آمریکا آنها را با مزدورانی جدید جایگزین می‌کند و کشورهایشان را تکه پاره و نفت، گاز، ثروت و سرنوشتشان را تا چندین دهه آتی تحت کنترل می‌گیرد و همچنین زمینه یک هژمونی اسرائیل را فراهم می‌کند که نتایج آن برای آحاد ملت‌های عرب مخرب خواهد بود.

اما اگر ایران مقاومت کرده و پیروز میدان باشد اولین قربانیان جنگ، حکامی خواهند بود که شریک حمله به ایران شده و روی حمایت از آمریکا و اسرائیل از آنها و کشورهایشان حساب باز کرده بودند.

ملت‌های عرب کشور مسلمان ایران را پشتوانه خود می‌دانند و ادعاهای کذب برخی حکام عرب را که می‌گویند خطر ایران برای اعراب و آینده آنها بیش‌تر از آمریکا و اسرائیل است، باور نمی‌کنند.

ما امتی هستیم که گرفتار حکام شکست خورده‌ای شدیم که برداشت درستی از اوضاع بین المللی ندارند و نه از خدا و نه مردمشان ترسی ندارند و همکاری و همپیمانی با دشمنان امت عربی را از پیشینیانشان به میراث برده اند.

نویسنده در پایان آورده است: بار دیگر سخنم را تکرار می‌کنم ایران دشمن اعراب نیست ایران کشوری دوست است که پیوندهای دینی و علائق تاریخی مشترک دارند ایران برای مردم خود و حفظ منافع خود تلاش می‌کند، سرسخت‌ترین دشمنان عرب‌ها، خود عرب‌ها هستند که علیه مردم و برادران عرب و مسلمان خود به نفع آمریکا و اسرائیل توطئه می‌کنند، آمریکا اخلاقی ندارند و جز منافع خودرا پرستش نمی کند و  در خلاصی از مزدورانش با تمام شدن نقششان تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    21 1
    عالی بود
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    2 0
    افرین خوب بود ولی بعضی لز حکام اعراب تو خواب خرگوشی مباشن ولی الحمدواله ملتهای اعراب مسلمان اگاه وبیدار هستنند وباید جلوی حکام خود را گرفته تا دردام امریکا واسراییل گرفتا ر نشن وکمک کنن قدس عزیز را ازاد کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس