ادی کوهن

روزنامه اینترنتی ایلاف هم روابط رسانه‌ای با صهیونیست‌ها را عادی‌سازی می‌کند و هم به زعم خودش «منافع مشترک» اعراب و اسرائیل را برجسته‌سازی می‌نماید.

سرویس جهان مشرق- اِدی کوهن تحلیلگر اسرائیلی «دشمن واقعی» منطقه را ایران می‌داند، زیرا از حدود ۱۰۰ سال پیش تا کنون در اشغال چهار پایتخت عرب پیشگام بوده و باید آنها را پس بدهد!

وی در روزنامه اینترنتی ایلاف که مالکیت آن در سعودی بوده و از لندن منتشر می‌شود نوشت: «ما به عنوان مردم اسرائیل در این تحولات ضدامنیتی در منطقه برایمان روشن شده است که باید بین بازیگران، فرق بگذاریم. اعراب دشمن ما نیستند. بلکه می‌توانیم هم‌پیمان و دوست باشیم، بر این اساس که دشمن واقعی و واحد ما ایران است». او جملاتش را با لحن دایه مهربانتر از مادر این گونه ادامه داد:«ایران دشمن واقعی امت اسلامی و عربی در منطقه است.»

تحلیلگر اسرائیلی وقتی به این جای ماجرا می‌رسد، مجبور می‌شود مخاطبان عرب را راضی کند که چرا دوستی با اسرائیل را باید به ایران ترجیح دهند. وی مدعی می‌شود ایران، «اهوازِ عربی»‌ را اشغال کرده و از دهه‌ها قبل در تلاش است هویت عربی آن را از بین ببرد. پس از آن «جزایر اماراتی» را اشغال کرد و حالا نیز در تلاش است در کشورهای مختلف مانند «لبنان، سوریه و یمن» منافع خود را علیه «دولت‌های عربی» پیش ببرد. این استدلال ضعیف و بی‌پایه که بر مبنای نگاه‌های عقب‌مانده قوم‌گرایانه و البته تلاشی برای توسعه نگاه نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی است، مخاطب را قانع نمی‌کند.

بنابر این ادی کوهن یک گام به پیش می‌آید تا با مایه‌گذاشتن از اسرائیل، خود را بی‌طرف و دلسوز مردم عرب نشان دهد:«فرض که قبول کنیم اسرائیل زمین‌های عرب را اشغال کرده است. اما در این صورت نیز باز ایران در اولویت دشمنی قرار دارد زیرا چهار پایتخت را اشغال کرده و با تمام قوا تلاش می‌کند بر بحرین سلطه یابد.» بگذریم که منظور او از «تمام قوا» دقیقاً چیست (!) اما منظورش از کل این استدلال این است که مثلاً ایران چهار پایتخت ولی اسرائیل یک پایتخت یعنی بیت‌المقدس را اشغال کرده است!

ادی که فکر می‌کند توانسته دلسوزی و بیطرفی خود را نشان دهد ادامه می‌دهد:«اسرائیل این وظیفه را بر عهده خود می‌داند که از هر مستضعف و زمین اشغال‌شده از سوی ایرانی‌ها، دفاع کند»! او ایران را حامی تروریسم در منطقه معرفی می‌کند و نفت اهواز را یکی از منابع اصلی درآمد ایران برای توسعه نفوذ خود در منطقه می‌داند.

کوهن سپس منظور اصلی خود را از نگارش این یادداشت، آشکار می‌کند: مقدمه‌چینی برای برجام موشکی و منطقه‌ای. وی می‌نویسد:«ایران در هدف‌قراردادن منافع ما و اعراب در منطقه، بیش از هر چیز از تسلیحات خود بهره می‌گیرد. بنابر این، این تسلیحات، تهدید واقعی و اصلی برای همه است. هیچ کس از آماج این تسلیحات در امان نیست بنابر این ضروری است که همه با آن مقابله کنند. این خط مقابله به نظر ما باید از داخل ایران آغاز شود و اخبار و داده‌ها به ما می‌گوید، اهوازِ اشغال‌شده می‌تواند نقطه آغاز این مقابله باشد زیرا آنها زبان ایرانی‌ها را بهتر می‌فهمند و مردم شجاعی هم هستند.» ایلاف با انتشار این حرف‌های بی‌مبنا و مداخله‌جویانه باید بهای زیادی دریافت کرده باشد!

جمع‌بندی

ظاهراً ادی کوهن تلاش می‌کند با همان شیوه معروف «تفرقه بیانداز و حکومت کنِ» انگلیسی‌ها که دویست سال پیش‌تر اجرای آن را در منطقه آغاز کردند، کار خود را پیش ببرد و چقدر تاسف‌بار است اگر هنوز جهان اسلام بعد از این‌همه تجربه تلخ، در برابر این حربه دشمنان، ایمن نشده باشد.

مشخص است به دلیل آشکارشدن دروغ صدام‌حسین در مورد خوزستان (اینکه مردم آن خواهان جدایی از ایران هستند) و آشکارشدن تجاوزگری او، اسرائیل و هر دشمن غربی دیگر نمی‌خواهد خودش هزینه حمایت از جدایی‌طلبی در خوزستان را برعهده گیرد زیرا با صدام حسین در یک صف قرار می‌گیرد، کسی که آمریکایی‌ها طی سال‌ها بدترین چهره از او را به عنوان هیتلر خاورمیانه در رسانه‌های غربی بازنمایی کردند. بنابر این ادی کوهن تلاش می‌کند اعراب را جلو بیاندازد تا کتکش را آنها پذیرا شوند و سودش به جیب اسرائیل برود!

این نوشته را باید در پازل کلی طرح جدید ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان دید، طرحی که بر آن مبنا قرار است پروژه‌های متعددی را برای اعمال فشار همزمان به ایران، از داخل و خارج کلید بزنند. اسم رمز این عملیات، مقابله با تروریسم و بی‌ثباتی در خاورمیانه است اما واقعیت ماجرا، تقویت بی‌ثباتی در داخل ایران و کل منطقه برای تضعیف ایران، مداخله خارجی جدید و پیش‌گیری از استقرار نظم جدیدی است که سال‌ها سیاستمداران متعهد و رزمندگان شهید در راه آن تلاش کرده‌اند.


منبع:

http://elaph.com/Web/Opinion/۲۰۱۷/۱۱/۱۱۷۷۸۱۹.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    95 18
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود
  • معین IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    63 7
    مرگ بر مثلث شیاطین؛ آمریکا▼إسرائیل▲عربستان رژیم إسرائیل جعلی و غصبی برای ۲۵ سال آینده برنامه و توطئه می چیند؛ أما طبق فرمودۀ مقام معظم رهبری: ۲۵ سال آینده دیگر جایی بنام إسرائیل در صحنۀ روزگار باقی نخواهد ماند
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    59 4
    جالبه کسانی که یک کشور عربی را اشغال کرده اند می گویند ما دشمن اعراب نیستم ...خدا می داند اگه ایران نبود تمامی کشورهای عربی یکی پس از دیگری به اشغال صهیونیستها در می آمد مگه شعار از فرات تا نیل را سر نمی داد ...این عربها های مرتجع کی می خواهند ... بفهمند خدا می داند ؟؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
      19 2
      حکومت های کشورهای عربی نه عربی هستن نه اسلامی بیشتر غلام حلقه بگوش غرب در منطقه هستن که انگلیسی رو بهتر از عربی بلدن
  • ب IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    50 12
    اسرتئیلم فهمیده عربستانی ها چه خرهایی هستند. میخواد سوارشون شه
  • مهماندار هواپیما DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    42 5
    اسراییل هم مثل داعش نابود مبشه بزودی
  • مهماندار هواپیما DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    36 4
    اسراییل هم مثل داعش نابود مبشه بزودی
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
      30 1
      انشاالله تا نابودی اسرائیل فقط یک یا حسین (ع) دیگر باقی مونده .
  • ج IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    21 1
    مشرق من حرف دروغی نزدم که نظرم را غیر قابل انتشار زدی. در کتاب تاریخ پایه دوم ابتدایی پایتخت ایران دوره ساسانی آمده.اگر با ایران مشکل داری بگو تا ما تکلیفمان را بدانیم
  • ارتش مهدوى FR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    17 1
    كِى كار اسراييل را يكسره ميكننند ؟
  • اصلاح طلب IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    1 18
    برد برد یعنی برجام درگیری هیچ سودی نداره میشه با جهان عرب و اسراییل مذاکره برد برد کرد نصف خوزستان برای اونها نصفش برای ما...
  • سید IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    14 1
    مشرق عزیز ! خوشبختانه گاهی مطالب بسیار مهم وراهبردی را در سایتتون منعکس میکنید که اطلاع از انها برای مردم ما وکلا برای هر مخاطبی ؛ ضروریست ؛ اگرچه بسیار کوتاه وخلاصه وگاها سطحیست ! اما باز خدا خیرتون بده که به همین مقدار هم به آنها اشاره میکنید ! دشمن صهیونیستی که میداند توان حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد ؛ اقدام به جنگ نرم را در دستور کار خود دارد ! صدام ملعون با جنگ سخت و حملهء نظامی میخواست به بهانهء ازاد سازی جزایر مورد ادعای اماراتیها و بخش عرب نشین کشور را به قول خودش الأحواز و محمره وعناوین مجعول دیگری ازاد کند ! خوزستان طبق قدیمی ترین اسناد ونقشه های قدیمی بخشی از ایران بوده است ! جزایر سه گانه ( ابوموسی وتنب کوچک وبزرگ ) قبل از اینکه کشوری به نام امارات متحدهء عربی تأسیس شود متعلق به ایران بوده وبحرین هم که توسط شاه ملعون با دسیسهء رفراندوم بدون حضور ایران از ایران جدا کردند ! ابو موسی حتی همین امروز هم اتباع امارات وهم ایران عزیز کنار هم زندگی میکنند ! فرصت تحلیل تاریخی وسیاسی نیست ولی از شما مشرق عزیز میخواهم به مسئولان و محققین تأ کید کنید که : ایجاد اندیشکده های (اتاق فکر ) در موضوعات مختلف بسیار ضروریست ! ونشر موضوعاتی روشن ومستدل در خصوص فلسطین واشغال ان ! اخبار پشت پردهء جنگ تحمیلی توسط صدام ! تحلیل های همه جانبه در خصوص ایجاد ارتباط اعراب و رژیم اشغالگر با استفاده از همهء رسانه های صوتی و تصویری و مطبوعاتی این خیانت امیز ترین کار ال سعود وامارات و بقیهء اعراب را به اشکال زیبا و جذاب به مردم عرب و دنیای اسلام برسانید ! در سال 59 و 60 جزوه ای بسیار زبیا وجذاب تهیه کرده بودم که از روشهای تبلیغی و کارهای بسیار گسترده ای که دنیای غرب اعم از کشور ها و کلیسای کاتولیک و گروههای مفسده انگیز موسیقی وفیلم که با نتیجهء حاصل از اتاق فکر های غربی بزرگنمائی شده و ترویج یافتند ! وهدفشان تحت تأثیر قرار دادن جوانان خودشان و نسل جوان مسلمان جهان بود ! این بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم یک گروه خاص موسیقی انچنان مشهور شود که دنیا گیر شود ؛ بدون هدایت اتاقهای فکر ! مشرق جان ! به والله من بیشترین ضربه را از سران جناح چپ خورده ام ! ولی الآن همهء انها را به فراموشی سپرده ام فقط برای حفظ وحدت داخلی ! شما هم اولویت اولتان دشمن خارجی باشد تا مسائل داخلی !!!
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    12 1
    رو بدی سوار میشن !بعدش میگن چرا خوب سواری نمیدی !
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    7 1
    بنظر میرسه لازم باشه از بازپس گیری برخی جاها صحبت به میون بیاریم دیگه کم کم !
  • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    10 1
    حالا مگه خوزستان همه اش عربه بابا خوزستان هفتادو پنج درصدش بختیاری و لر و فارس هستش
  • ممدخان IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    8 1
    ملت های عرب برخلاف حاکمان خود نسبت به اشغالگری اسراییل خشمگین هستند . محاسبات این تحلیلگر اسراییلی مبتنی بر حاکمان عرب و نه مردمان عرب است . دیر یا زود این حاکمان بزدل و وابسته با وضوح حقیقت مقاومت در منطقه فرو خواهند ریخت و بر ویرانه های آنها خشمی ویرانگر صیهونیست های منطقه را فرا خواهد گرفت . فرایند این اتفاق پیش رو را می توان در دو دهه اخیر به نمودار آورد از تشکل های صدها هزار نفر در گروههای مقاومت از پاکستان - افغانستان - عراق - سوریه و... تا شکست های پیاپی صیهونیست ها و حاکمان عرب وابسته آنها در منطقه حال خوش بینی این تحلیلگر صیهونیست نسبت به وقایع جاری منطقه در واقع دروغ گفتن به خود می باشد !
  • شهریار IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    11 1
    محرومیت رو در خوزستان ریشه کن کنید تا هم دندون طمع دشمنان رو بکنید و هم با آبادانی خوزستان شاهد آبادانی و شکوفایی ایران اسلامی باشید
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      2 2
      آره. لابد استقلال طلبی کاتالونیا هم از شدت محرومیت است! اتفاقا هر چه اقلیت های قومی مرفه تر شوند بیشتر به فکر تجزیه طلبی می افتند.
  • SE ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    7 1
    آقای کوه ن زیادی زر زر کرده چون روزهای پایانی کثیفشان را احساس کرده است
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    4 1
    این توهمات واضطراب اسراییل و خوابهای اشفته نشان از مرگ زودرس و پایان زودتر از موعد ۲۵ سال را گواهی میدهد .بای بای اسراییل گبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس