کد خبر 842279
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
اسکندر مومنی

جانشین فرمانده ناجا از ترافیک پرحجم در تمام مسیرهای شهرهای سیاحتی و زیارتی خبر داد و گفت: پلیس در روان‌سازی ترافیک و تأمین امنیت تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، سردار اسکندر مؤمنی بعدازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر امام جمعه سمنان از نیروی انتظامی اظهار کرد: ناجا امنیت را محصولی اجتماعی می‌داند که همه نهادها و اقشار اجتماعی در تأمین آن تأثیرگذارند.

وی با اشاره به روند ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در طرح پلیس در نوروز 97 افزود: تمام دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی و امدادی در کنار نیروی انتظامی در این میدان خالصانه تلاش می‌کنند.

جانشین فرمانده ناجا روند تصادفات در نوروز امسال را کاهشی و همراه با همکاری مردم مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: پلیس در دو حوزه روان‌سازی ترافیک و تأمین امنیت انتظامی مردم در این ایام تلاش می‌کند که آمارها از کسب موفقیت‌های محسوس در استان سمنان و سراسر کشور حکایت دارد.

وی وسعت استان سمنان را برابر با 10 کشور اروپایی دانست و گفت: ناجا با تقویت توان انتظامی پلیس سمنان در سال 97 کمک ویژه‌ای به فرماندهی انتظامی استان در تأمین امنیت این استان مرکزی خواهد کرد.

جانشین فرمانده ناجا از خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز به‌عنوان عاملان 83 درصد تصادفات یاد کرد که 45 درصد مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.

مؤمنی بیان کرد: در استان‌هایی مثل سمنان یا اصفهان که استان‌های کویری هستند، این رقم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته، عدد خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو به بیش از 70 درصد رسید و این نیز به علت گذشت یک هفته از مسافرت‌ها و خستگی رانندگان بوده است که می‌طلبد هر دو ساعت، استراحت کافی داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: استان‌های مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی پرترددترین استان‌های کشور و فارس، اصفهان، خوزستان، کرمان و خراسان رضوی پرتصادف‌ترین استان‌ها بوده‌اند.

مؤمنی بیان کرد: در مجموع تمام مسیرهای ورودی و خروجی شهرهای سیاحتی و زیارتی پرحجم و پرتردد است و در بخش خستگی و خواب‌آلودگی خود راننده نقش مهمی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس