به گزارش مشرق، مقام معظم رهبری سال جدید را "حمایت از کالای ایرانی" نامیدند و از ملت ایران خواستند تا با عزم ملی به حمایت از آن بپردازند و راه را به روی دشمنان قسم خورده کشورمان به ویژه آمریکا که در تلاشند تا از راههای مختلف مانند تحریم و قطع رابطه با ایران، پایههای اقتصاد را در کشور سست کنند، ببندند و اجازه ندهند تا آنها به هدفشان برسند.
طی نظرسنجیهایی که در خصوص خرید کالای خارجی انجام شد، جز عدهای معدود که علاقه به خرید برندهای معروف داشتند، اکثریت کیفیت را دلیل اصلی خود عنوان کردند. آنها معتقد بودند اگر کالای ایرانی هم به این سطح از کیفیت برسد، بدون شک از آن حمایت خواهند کرد. قطعا آنچه آنها به عنوان دلیل نقل کردند جای تأمل دارد، اما در اینجا این سوال در ذهن پیش میآید که آیا محصولات خارجیای که امروز با افتخار و قاطعیت از آنها دفاع میشود از ابتدا همین بوده است؟ و یا اینکه چقدر نسبت به کالای به اصطلاح برندی که تهیه می کنند شناخت دارند؟
در همین رابطه نظرسنجی ای به منظور ارزیابی کیفیت کالای ایرانی از مردم تهران صورت گرفت که طی آن درصد کیفیت برخی از کالاها مانند: لوازم التحریر ۴۱.۲ %، مواد بهداشتی ۴۹.۳ %، کیف و کفش ۴۶.۳ %، مواد غذایی ۵۰.۷ درصد، پوشاک ۴۰.۸% ،لوازم خانگی و برقی ۳۰.۹%، خودرو ۲۰.۱% و لوازم آرایشی و پیرایشی ۲۶.۴% برآورد شده است.
در ادامه با ما همراه باشید تا ارزیابی مردم تهران از کیفیت کالای ایرانی را در قالب اینفوگرافیک مشاهده نمایید.