کد خبر 841668
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
صعده یمن

نشریه نشنال مدعی شد: منابع عالی‌رتبه می‌گویند ایران سیگنال‌هایی برای مذاکره درباره راهکار سیاسی برای بحران یمن ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «نشنال» در مطبی به بررسی دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده پرداخته و نوشت در حالی که انتظار می‌رفت گفت‌وگوهای آنها بر مسائلی مانند ایران و توانمندی‌های نظامی متمرکز باشد اما محوریت جلسه با بحث یمن بود.

این نشریه اما به نقل از منابع عالی‌رتبه نوشت که اخیرا درپی دیپلماسی ارتباطی مخفی، «ایران از طریف یک طرف بین‌المللی سیگنال‌های جدیدی درباره تمایل به مذاکره برای راهکار سیاسی در یمن ارسال کرده است».

تاکید وزیر دفاع آمریکا به پایان جنگ در یمن

نشنال با ادعای اینکه این مسئله درپی افزایش فشارها بر ایران به خاطر نقشی که در جنگ یمن ایفا می‌کند، رخ داده و به نقل از این منابع نوشت که این سیگنال‌ها حتی شامل «تمایل برای محدود کردن فعالیت های حوثی‌ها نیز می‌شود».

«استفن سِشه» سفیر سابق آمریکا در یمن به این نشریه گفت با اینکه متیس در دیدار با بن‌سلمان تاکید کرده که بحران یمن راهکار نظامی ندارد اما مقابله با نفوذ ایران در امور منطقه و متحد ساختن شورای همکاری خلیج فارس در دستور کار مذاکرات آنها قرار داشته است.

ولی‌عهد سعودی روز پنجشنبه طی سفر به آمریکا، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید دیدار کرده و قراردادهای نظامی به ارزش 12.5 میلیارد دلار با واشنگتن امضا کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    3 0
    دارن چه غلطی میکنن بعضیا؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس