کد خبر 841096
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
جباروف

سرور جپاروف از سوی برخی کارشناسان به عنوان بهترین خارجی لیگ برتر در سال 1396 انتخاب شد.

به گزارش مشرق، او که اواخر فصل قبل را در تیم سپاهان توپ می‌زد، در تابستان به استقلال آمد و با این تیم در جام‌حذفی به فینال رسید. جپاروف در گفت‌وگویی درباره دلیل آمادگی بالای بدنی‌‌اش در سن 35 سالگی حرف زد.

*می‌دانی به عنوان بهترین بازیکن سال 1396 خارجی لیگ انتخاب شده‌ای؟

از این انتخاب ممنونم. این برای من افتخاری است که توانستم در حضور تعداد قابل‌توجهی بازیکن خارجی از کشورهای مختلف از جمله برزیل به این عنوان انتخاب شوم. این وظیفه مرا برای ادامه مسابقات سنگین‌تر می‌کند.

* فکر می‌کنی دلیل این انتخابت چه بود؟

قطعاً پارامترهایی وجود داشته است ولی بیش از هر چیز فکر می‌کنم، زندگی سالم و حرفه‌ای که دارم به من کمک کرده تا در این زمینه جزو خوب‌ها باشم.

* هم خوب گل زدی و هم خوب پاس گل دادی؟

همیشه در فوتبالم دوست داشتم گل بزنم. البته اصراری بر این کار ندارم ولی بیشتر اوقات مثل همین فصل که با منصوریان کار کردم یا با شفر هر دو از من خواسته‌اند که اگر موقعیت شوتزنی داشتم، گل بزنم. این افتخاری است که برای تیم بزرگی مانند استقلال گل بزنم.

* قبل از اینکه به استقلال بیایی، چقدر از این تیم شناخت داشتی؟

خیلی نبود. به اندازه اطلاعات اینترنتی اما وقتی چند ماه کنار تیم تمرین کردم و مسابقه دادم، متوجه شدم در یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی می‌کنم.

* برای ادامه راه در دیدار با نفت و الریان آمادگی داری؟

البته که دارم. من در تاشکند هم تمرین می‌کنم و نمی‌توانم یک روز بدون تمرین باشم. حتی در روز اول سال نوی میلادی هم تمرین کردم. برای بازی با نفت و الریان هم با آمادگی بالا به تهران برمی‌گردم و در خدمت تیم خواهم بود.

* می‌دانی بازی‌های مهمی هستند؟

در این مدت به این موضوع مهم هم پی بردم که در استقلال هیچ مسابقه‌ای آسان نیست. نتیجه هر دیداری مهم است. دلیلش هم هواداران زیادی است که مثلاً بخشی از آنها را در دیدار برگشت با العین در استادیوم آزادی دیدیم. هرچند که آن شب شرمنده هواداران شدیم و باید بازی را می‌بردیم.

* العین قوی‌تر بود یا الهلال یا الریان؟

فکر می‌کنم هیچ تیمی در این گروه آسان نیست. الهلال و العین که صدرنشین لیگ عربستان و امارات هستند و الریان هم ‌تیمی آسیایی‌باز است که مهره‌های خیلی خوبی دارد. ما دو بازی سخت دیگر تا صعود به دور بعد داریم که اولی در تهران است. باید با کمک هواداران الریان را در تهران شکست بدهیم تا بتوانیم در دور دوم حضور داشته باشیم.

* فکر می‌کنی با استقلال جام بگیری؟

من هر لحظه آرزوی جدیدی دارم و در این مدت هم یکی از آرزوهایم شاد کردن هواداران استقلال با قهرمانی در جام‌حذفی بود. برخلاف اینکه خیلی‌ها می‌گویند جام‌حذفی اعتبار چندانی ندارد من معتقدم یکی از مهم‌ترین جام‌هاست. اگر مهم نبود، همین الان این همه تیم بزرگ ایرانی در دورهای قبلی حذف نمی‌شدند. ما حتماً تیم خوبی بودیم که به فینال رسیدیم. برای اثبات صددرصدی این خوبی باید قهرمانی را هم از آن خودمان کنیم.

* در آستانه سال نو پیامی برای هواداران استقلال نداری؟

ما هم در این ایام به استقبال نوروز طبیعت می‌رویم. در ازبکستان سال با تقویم میلادی تازه می‌شود ولی بخشی از جامعه ازبک‌ها هم در این روزها به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار، نوروز طبیعت را جشن می‌گیرند. سمنو می‌پزند و آرزوهای بزرگ‌شان را از خدا می‌خواهند. امیدوارم سال 1397 برای مردم ایران سال خوبی باشد. سلامتی و برطرف شدن مشکلات مالی از هر آرزویی برای مردم ایران بهتر است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس