کد خبر 840648
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
دستمزد

نشست شورای عالی کار پس از سه ساعت با پیشنهاد احتمال افزایش ۲۰ درصدی حداقل‌بگیران مشمولان قانون کار به کار خود ادامه می‌دهد و سایر سطوح مزدی هم در محدوده ۱۶درصد پیشنهاد شده است.

به گزارش مشرق، نشست امشب شورای عالی کار که از سه ساعت پیش آغاز شده با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و کار همچنان ادامه دارد.

در این نشست که اختلاف‌نظرهای فراوانی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی وجود دارد، دولت افزایش 20 درصدی حداقل حقوق کارگران (930 هزار تومان) را پیشنهاد داده است و گروه‌های کارگری و کارفرمایی در حال بحث و تبادل‌نظر پیرامون این پیشنهاد هستند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات نشست امروز وزیر کار برای دستمزد ۹۷

افزایش ترکیبی مزد و سایر مزایای کارگری در سال ۹۷

پیام وزیر اقتصاد درباره دستمزد ۹۷

از طرفی نماینده کارگری حاضر در شورای عالی کار پیشنهاد افزایش 29 درصدی حداقل حقوق کارگری را داده بود تا حداقل دستمزد کارگری در سال 97 به یک میلیون و 200 هزار تومان برسد.

با این وجود احتمال می‌رود که پیشنهاد افزایش 20 درصدی دستمزد سال 97 کارگران فقط برای حداقل‌ بگیران مورد موافقت قرار گیرد.

از طرفی افزایش حقوق سایر سطوح مزدی در محدوده 16 درصد متغیر است، ولی به طور کامل به توافق نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    11 0
    مرگ بر سیستم سرمایه داری، عاقبت با ظلمی که به کارگر می کنید همین قشر شورش سراسری و عظیمی خواهد کرد اسم فرعون بد در رفته مگه ما برده ایم که مثل سگ کار کنیم یک میلیون بگیریم خرج اجاره خونه مون هم نشه
    • خدا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      4 0
      تازه اگه اون یک میلیون دویست رو تایید کنند ببین چقدر بدبختیما
  • اکبر IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    5 0
    فریز مزدی شامل کارگران سایر سطوح مزدی نیز بوده است، چرا دولت محترم زورگویی مینماید و تنها افزایش ۱۶درصدی را برای آنان در نظر دارد؛ البته در اینمورد دولت و کارفرمایان متضرر خواهند شد؛ چراکه موجب کاهش انگیزه کارگران خواهد شد.
  • نسیم IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    1 0
    انگیزه مگه مونده؟با این حقوق یجوری کار میکنن که طرف ورشکسته بشه. کارگر باید به اندازه ای حقوق بگیره که فکر و دغدغه فقط کار باشه و با جون و دل کار کنه با این حقوقها کسی از جون مایه نمیزاره وضعیت کشور اینجوری میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس