کد خبر 840022
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
منچستریونایتد و سویا

سویا شب گذشته در زمین منچستریونایتد 1-2 پیروز شد و پس از 60 سال توانست به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد.

به گزارش مشرق، سویا در بازی رفت در زمین خود بدون گل متوقف شده بود و کمتر کسی روی صعود این تیم حساب می کرد ولی بن یدر فرانسوی در نیمه دوم دو گل زد و کار شیاطین سرخ را تمام کرد.

این پیروزی یک شباهت تاریخی با شاهکار سال 2000 رئال در اولدترافورد دارد؛ در آن سال رئال در لالیگا قافیه را به دپورتیوو و بارسا باخته بود و دل بوسکه به تازگی جانشین جان توشاک شده بود. کهکشانی ها با ستاره هایی چون رائول، کارلوس، مک منمن و ردوندو در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به یونایتد برخورد کرده بودند.

بازی رفت در برنابئو بدون گل تمام شد ولی در بازی برگشت(21 آوریل 2000) در حالی که یونایتد مدافع عنوان قهرمانی بود، با تمام ستاره های بزرگ خود و وجود مربی ای چون فرگوسن، 2-3 مغلوب رئال شد و مادریدی ها که هنوز کهکشانی نشده بودند، در نهایت تا فینال رفتند و برای هشتمین  بار جام را بالای سر بردند.

رائول ستاره آن بازی بود و دو گل از سه گل رئال را به ثمر رساند و روی کین هم یک گل به خود زد. دریبل تاریخی ردوندو به هنین برگ نروژی نیز هنوز در یاد و خاطره فوتبال دوستان است. جالب اینکه سویا نیز همچون رئال در اولدترافورد مشکی پوشیده بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس