کد خبر 839803
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
خبر ویژه

با وجود آمارهای دولتی مبنی بر رشد و رونق اقتصادی یک روزنامه حامی دولت نوشت: فعالان بورس سیاست صبر و انتظار را دنبال می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

  آفتاب یزد در گزارشی نوشت: بازار سرمایه در چند روز گذشته شاهد افت شاخص از یک سود و کاهش حجم معاملات از سوی دیگر بوده است. این در حالی است که شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و با ۵۹۹ واحد افت به پله ۹۶ هزار و ۲۸ واحدی رسید.


حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در این زمینه اظهار داشت:

«معمولا پیش‌بینی بازار سرمایه بر اساس اتفاق یا اتفاقاتی است که قرار است در آینده رخ دهند. اصول ارزش‌گذاری در بورس بر اساس تنزیل عایدات آتی شرکت‌هاست و با توجه به تداوم فعالیت شرکت‌ها این ارزش‌گذاری صورت می‌گیرد. بنابراین همه اتفاقاتی که در آینده به وقوع می‌پیوندد روی بازار سهام تاثیر خواهد گذاشت.»

میرمعینی گفت: فعالان بازار خیلی با دید بلندمدت به خرید و فروش سهم اقدام نمی‌کنند و به نوعی سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته‌اند.


وی افزود:

«یک سری عوامل اقتصادی نیز بر تصمیم‌گیری فعالان بازار تاثیرگذار است از جمله بحث صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی و نیز نحوه سیاستگذاری نرخ سود بانکی که معلوم نیست در آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت. ما شاهد بودیم که در طول سال جاری، دولت دو تصمیم متفاوت و متناقض درباره سود بانکی اتخاذ کرد. در ابتدا سود بانکی را به ۱۵ درصد کاهش داد ولی در اواخر سال، اوراق سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد منتشر کرد و اکنون نیز زمزمه‌هایی مبنی بر انتشار اوراق خزانه با نرخ ۲۳ درصد وجود دارد. خب این عوامل بر بازار سرمایه و انتظارات فعالان بازار تأثیرگذار است و باعث می‌شود که آنها تمام ریسک‌های احتمالی برای سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس