در دیدار با ناصرخان جنجوعه

وزیر خارجه ایران در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان خواستار تلاش مقامات اسلام‌آباد برای آزادی سرباز ایرانی اسیر در دست گروهک‌های تروریستی در این کشور شد.

به گزارش مشرق، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی، صبح امروز (سه‌شنبه) با ژنرال «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

در این ملاقات مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به مناسبات و روابط بسیار خوب 2 کشور گفت: آنچه در روابط 2 کشور بسیار اهمیت دارد این است که ایران و پاکستان در کنار هم باشند و موضوعات را مدیریت کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار بر آمادگی کشورمان برای توسعه بیشتر مناسبات و همکاری‌ها در تمام سطوح با پاکستان تاکید کرد.

در ادامه طرفین از افزایش همکاری‌های امنیتی و حفاظت بیشتر از مرزها استقبال کردند و در خصوص برگزاری نشست کمیسیون‌های امنیتی و کنسولی، بهره برداری از ظرفیت‌های بنادر گوادر و چابهار با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی بین 2 کشور، بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های بانکی و بهره برداری از خط لوله گاز، همکاری‌های چند جانبه و موضوعات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، به ویژه مبارزه با داعش گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات از مقامات پاکستانی خواست تلاش کنند تا سرباز ایرانی اسیر در چنگال یک از گروهک‌های تروریستی آزاد و به آغوش خانواده باز گردد که قول حداکثر همکاری داده شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب 20 اسفند ماه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به اسلام‌آباد سفر کرد.

وی روز گذشته در اسلام‌آباد با مقامات این کشور از جمله وزیر خارجه، نخست‌وزیر، وزیر کشور و رئیس مجلس ملی دیدار و گفت‌وگو کرد و نشست مشترک تجاری ایران و پاکستان نیز با حضور ظریف و خواجه محمد آصف همتای پاکستانی در اسلام آباد گشایش یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز در ادامه سفرش به پاکستان به کراچی برود و نشست تجاری ایران و پاکستان نیز در کراچی و با حضور تجار و فعالان اقتصادی 2 کشور برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    1 0
    بدون شک پاکستان با تروریست ها ضد ایرانی. همکاری می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس