محمد ثلاث

دومین جلسه محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، دومین جلسه رسیدگی به پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به ریاست قاضی کشکولی، اولیای دم، متهم پرونده به همراه وکیل تسخیری ، نماینده حقوقی نیروی انتظامی و نماینده دادستان برگزار شد.

در این جلسه قاضی کشکولی با بیان اینکه وضعیت جدیدی در پرونده ایجاد شده است ،اظهار کرد: متهم این پرونده آقای اشرف زاده را به عنوان وکیل تعیینی مقرر کرده است.

وی گفت: دادگاه با تقاضای وکیل تعیینی توسط متهم موافقت کرده است.

قاضی کشکولی در ادامه افزود: در آستانه اخذ آخرین دفاعیات هستیم.

محمد ثلاث راننده اتوبوس

وی از وکیل تعیینی متهم خواست با حضور درجایگاه به دفاع از متهم بپردازد.

وکیل متهم با حضور درجایگاه ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای نیروی انتظامی گفت: بر حسب انجام وظیفه انسانی خودم و دفاع از حق و حمایت از حقوق انسانی یک انسان و توجه به موضوع بسیار مهم اجتماعی، در دادگاه حضور دارم و چون فی المجلس حضور یافته ام نیاز دارم پرونده را مطالعه کنم.

بیشتر بخوانید:

محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران/ اولیای دم تقاضای قصاص کردند/ جلسه بعدی دادگاه فردا برگزار می‌شود + فیلم و عکس

وی گفت: در این راستا از وکیل تسخیری که از پرونده اطلاع دارند خواستم ادامه دفاعیات را انجام دهند و من پس از مطالعه پرونده در جلسات بعدی حضور یابم.

قاضی کشکولی خطاب به متهم اعلام کرد : آقای اشرف زاده را به عنوان وکیل تعینی معرفی می کنید که متهم تایید کرد.

در ادامه جلسه رئیس دادگاه و مستشاران برای یک دقیقه اعلام تنفس کردند.

در ادامه این جلسه قاضی محمدی کشکولی با بیان اینکه مامور حقوقی نیروی انتظامی نیز تغییر کرده است، گفت: در مرحله تحقیقات درقانون می گوید کسی که متهم به اتهاماتی است طبق ماده 301 قانون آیین دادرسی کیفری میتواند وکیل معرفی کند و حضور در دادگاه با وکیل الزامی است.

قاضی کشکولی تصریح کرد: موضوع دادگاه در هفتم اسفند ابلاغ شده است و پس از ده روز روز شنبه را برای رسیدگی اعلام کردیم.

صحبت های متهم با وکیلش

وی ادامه داد: در اولین روز دادگاه موضوع به وکیل و متهم تفهیم شد و در جلسه قبلی وارد ماهیت شدیم.

رییس دادگاه تصریح کرد: درجلسه اول وکیل تسخیری و متهم به دفاعیات پرداختند و در این مرحله نیز که پرونده وارد مرحله جدیدی شده و برای متهم وکیل تعیینی معرفی گردیده است.

قاضی پرونده از قاضی شهریاری خواست که اگر مطلبی دارد، ارائه کند.

در ادامه رسیدگی به این جلسه قاضی شهریاری به عنوان نماینده داستان با حضور در جایگاه بیان کرد: با توجه به اینکه تشریفات ماده 359 قانون رعایت شده است به ارائه مطالبی می پردازم.

وی اظهار کرد: بسیار ساده لوحانه است که اظهارات متهم مبنی بر عصبانی بودن لحظه ای وی را بپذیریم. درهمان شب یعنی سی ام بهمن ماه و بامداد یکم اسفند ماه دو دستگاه خودروی سمند و پرشیا به ماموران حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.خودروی سمند در گلستان هفتم نیز تعدادی از ماموران را به صورت حرفه ای مجروح کرد در این رابطه متهمان دستگیر شدند آنان که عصبانی نبودند؛ اینها نشان میدهد که یک ساماندهی قبلی در این ما جرا وجود دارد .

سرپرست دادسرای امور جنایی بیان کرد: اتوبوس به مدت 15 شب درمحل پارک بوده است، متهم صندلی ها را جمع آوری کرده است و اینها نشان می دهد که ساماندهی وجود داشته است که در این رابطه تحقیقات انجام و درمرجع دیگری به آن رسیدگی می شود.

قاضی شهریاری همچنین گفت: متهم در اظهاراتش عنوان کرده است که جلوی خود را نمی دیده اما در فیلم نشان می دهد که وی در گلستان هفتم اول به سمت راست می رود بعد فرمان را به سمت چپ می چرخاند و سپس مستقیم حرکت می کند یعنی دقیقا متوجه بوده است که در حال انجام چه عملی است.

نماینده دادستان افزود: آثار موجود در بدن متهم بعد از تهاجم عمدی توسط افراد حاضر در محل بوده است درتحقیقات از او سوال شد که ایا این سه مامور را می شناسی که گفت خیر من آنها را نمی شناسم بنابر این تهاجم وی صرفا از روی عصبانیت نبوده است. وی در بین متهمان دستگیر شده تنها کسی است که گواهی نامه پایه یک دارد و رانندگی اتوبوس را انجام می دهد.

قاضی شهریاری تصریح کرد: متهم گفته است که عضو هیچ فرقه ای نیست درحالی که از دراویش است و در اعترافاتش بیان داشته که تشکیلاتی دارند و  عضویتش محرز است که  پرونده مجزا در این خصوص در دادسرا تشکیل شده است.

وی گفت: متهم از سلامت روانی کامل برخوردار است که به این موضوع را هم خودش اذعان دارد و هم پزشکی قانونی تایید کرده است پس اولیای دم تقاضای قصاص دارند و بنده هم تقاضای قصاص دارم و همچنین در زمینه اخلال در نظم عمومی نیز تقاضای مجازات دارم.

گفتنی است؛ در جریان آشوب های خیابان پاسداران تهران، این فرد با نشستن پشت فرمان یک اتوبوس اقدام به زیر گرفتن تعدادی از مأموران نیروی انتظامی کرد که 3 نفر آنها به علت ایراد صدمه بدنی فوت شدند و اولین جلسه محاکمه علنی روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    2 1
    افرین
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    0 0
    موضوع دادگاه در هفتم اسفند ابلاغ شده است و پس از ده روز روز شنبه را برای رسیدگی اعلام کردیم
  • RU ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    13 3
    با اینکه دادگاه عمومی هست اما فقط سربازها نشسته اند. به نظر میاد از ورود بقیه ممانعت کرده اند و یا برای بقیه این قضیه مهم نبوده.
    • رامین IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      1 0
      مطابق اصل 165 قانون اساسی علنی بودن جلسه دادگاه به تشخیص قاضی میباشد "اصل یکصد و شصت و پنجم محاکمات ، علنی انجام می شود وحضور افراد بلامانع است مگر آن که به تشخیص دادگاه علنی بودن آن منافی عفت عمومی یا نظم عمومی باشد یا در دعاوی خصوصی ، طرفین دعوا تقاضا کنند که محاکمه علنی نباشد."
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    3 6
    زودتر این درویش نامرد رواعدام کنید تادل خانواده شهدا خنک بشه.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 1
    فوت شدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گویا جای شهید را با فوتی عوض کرده اید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس