شرکت ملی نفت

یک کارمند ساده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با سوءاستفاده از امکانات شغلی 100 میلیارد تومان را طی 9 سال به جیب زد و از کشور فرار کرد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت دولت آقای روحانی منتشر کرد و نوشت  فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.

پس از انتشار این خبر کسری نوری رئیس روابط عمومی وزارت نفت  اظهار کرد: مسوولان امور مالی مدیریت اکتشاف به تازگی در بررسی اسناد مالی  خود با تخلف انجام شده توسط یکی از کارمندان امور مالی این مجموعه مواجه شدند که بلافاصله موضوع را به مراجع اطلاعاتی و قضایی گزارش دادند.

 به گفته نوری، وزیر نفت دستور داده است تا سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت نفت و همینطور حسابرسی داخلی این شرکت ضمن انجام تحقیقات دقیق برای روشن شدن ابعاد موضوع و تعیین میزان سوء استفاده اقدام کنند. همچنین وزیر نفت دستور برکناری و آماده به خدمت‌شدن تعدادی از مسوولان ذیربط را که در انجام مسوولیت‌هایشان بی‌دقتی و اهمال کرده‌اند هم صادر کرده است.

بررسی ها حاکی است این فرد که 30 سال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است با ورود به بخش مالی این شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، توانست سواستفاده های مالی خود را از سال 87 آغاز و تا همین اواخر رقمی حدود 100 میلیارد تومان را به جیب بزند.

همچنین فعالیت این فرد تا همین اواخر نیز ادامه داشته اما به محض مطلع شدن از بررسی سوء استفاده مالی توسط یک نهاد نظارتی از کشور فرار کرده و به ترکیه گریخته است.

وی که مدارک اقامت در کشور کانادا را داشته است قصد داشت در در آخر هفته ترکیه را به مقصد کانادا ترک کند که تا لحظه انتشار خبر مشخص نیست که این کار را انجام داده و یا اینکه نهادهای امنیتی کشور موفق شده اند وی را دستگیر کرده و به کشور بازگردانند.

با این وجود جای بررسی این نکته هم وجود دارد که چه نقاط ضعف مهمی در سیستم مالی و نظارتی این شرکت وجود داشته است که یک کارمند ساده در طول این مدت طولانی و در دوره مدیریت چند مدیر بدون جلب نظر توانسته است چنین رقم قابل توجهی را اختلاس کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    63 1
    100میلیارد اختلاس شد و بعد از فرار متوجه اختلاس شدند طرف هم یک کارمند ساده بوده نقطه سر خط
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      46 3
      برادرتوبیامنطقع جنوب ببین چه امکانات و چه حقوقی دارن میگیرن اونوقت خیلی ها محتاج نون شب هستن
  • یک جانباز RU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    60 1
    متاسفانه در شرکت نفت آنقدر رانت و اختلاس هست که اینطور دزدی ها به نظر نمیرسد بی خود نیست خیلی از نمایندگان مجلس پس از ختم نمایندگی برای رفتن به شرکت نفت دست و پا میشکنند
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      15 3
      من خودم تومنطقه جنوب یه کارمند معمولی از یه اداره دیگه هستم اومدم خونه اجاره کنم متأسفانه بدلیل اینکه کارمندان نفت وگاز پتروشیمی ازطرف شرکت پول هنگفت بابت رهن واجاره مسکن بهشون تعلق میگیره دیگه خونه ارزان قیمت واسه ما پیدانمیشه مااین وسط چه گناهی کردیم نمیدونم ضمن اینکه سرویس وایاب وذهاب خیلی امکانات دیگه مجانی دارن باید بیاین وتبعیض به معنای واقعی اینجا ببینین
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    21 1
    هر ریال حساب کتاب دارد چگونه است یه نفر این پول ها را نقد و دلار و از کشور فرار می کند ؟ اینجا گیریم مشکال نباشد خارج چی ؟ نمی گن. از کجا اوردی ؟ چگونه این همه پول را منتقل کرده ؟
  • نامی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    32 0
    به همین سادگی؟؟؟؟ یه کارمند ساده 100 میلیارد اختلاس میکنه و فرار میکنه ؟؟؟ بسه کم سر مردم شیره بمالید
  • مهماندار هواپیما US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    26 4
    وقتی قرار 50 میلیارد دلار به امارات خسارت کرسنت بدهیم و اقای روحانی و معاون اول هم حمایت می کنند این بنده خدا هم حقش از نفت گرفته جای اعتراض هم نداره نوش جانش
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      1 0
      با سلام از این طرز صحبت واقعا متاسفم
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    18 1
    کارمند ابنقدر میزنه مدیرو مسئول که دیگه....البته سفره ای بازه تنها نمیخورن بهم قرض میدن تا زیادی بهم نپیچن مگه یکم بنا به سیاسی کاری کمی شعار
  • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    22 1
    هرچه نفت میفروشن کمه حیف و میل خودشونه در شرکت نفت و مجموعه وزارت نفت خدا نبخشتشون الهی امین
  • جالبه US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    17 0
    اونوقت استاد میفرمایند پول سهام عدالت به گداها میرسه.دزد بهتر است یا گدا؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    16 0
    کارمند ساده این کار رو کرد، ما هم پشت گوشمون مخملی
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    20 0
    فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت....از یه سوراخ چند بار باید گزیده شیم...؟؟؟؟چرا مواظب دو تابعیتی ها نیستید ؟؟ چرا به 2تابعیتی ها پست های حسس و مهم می دهید؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    16 10
    آخه اصلاح طلبهای بیشرفه مال مردمخور ، مگه بیت المال ملک طلق پدرتونه اینجور دوپشته غارتش میکنین ؟ لعنت خدا بر شما دزدهای وطن فروش و فاسد
  • ناشنا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    12 1
    واقعا که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس