دادگاه محمد ثلاث

جلسه محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، جلسه محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران برگزار شد.

دادگاه به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران و افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران نیز در جلسه حضور داشتند.

پس از اعلام رییس دادگاه، قاضی شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران در جایگاه قرار گرفت و در اجرای ماده 396 از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 کیفرخواست را قرائت کرد.

وی افزود: در پرونده کلاسه 961334 دادسرای امور جنایی تهران آقای محمدرضا ثلاث فرزند اسدالله متولد 1346 متهم است به ارتکاب سه فقره قتل عمدی با این اوصاف که در مورخ 30/11/96 ساعت 20 حسب تماس مرجع انتظامی مبنی بر وقوع تهاجم عمدی با خودرو اتوبوس در آدرس تهران خیابان پاسداران گلستان هفتم در ساعت 18:20 دقیقه؛ ضمن دستورات لازم جهت حفظ صحنه با توجه به مشهود بودن جرم و در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری به محل وقوع عازم و در سردخانه بیمارستان لبافی نژاد اجساد مقتولین به اسامی سرباز وظیفه رضا مرادی؛ گروهبان یکم کادر رضا امامی و گروهبان یکم کادر محمد علی بایرمی می‌باشد.

قاضی شهریاری خاطرنشان کرد: با حضور پزشکی قانونی و کارشناسان تشخیص هویت مورد معاینه قرار گرفت، اوراق معاینه ضمیمنه پرونده می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقاتی که در محل انجام شد مشخص شد راننده خودرو اتوبوس که به صورت عمدی به مامورین نیروی انتظامی تعرض نموده است در بیمارستان امام سجاد بستری است لذا به بیمارستان مذکور اعزام و با مشارالیه صحبت شد که فیلم اظهارات نامبرده در خصوص نحوه قتل اخذ شد که ضمیمه پرونده می باشد.

معاون دادستان تهران گفت: نامبرده حسب اظهاراتی که به صورت شفاهی در بدو آن مطرح کرد اعلام کرد با توجه به عصبی بودن با اتوبوسی که قبلا در محل پارک شده بود به سمت مامورین حمله ور شده و منجر به قتل سه نفر شده است.

وی در رابطه با ادله اثباتی که دادسرا جمع اوری نموده است به اعترافات متهم اشاره کرد و بیان داشت: متهم در اعترافات خود در نزد بازپرس دادسرای جنایی به صراحت تهاجم عمدی با خودرو اتوبوس را پذیرفته و علت آن را عصبی بودن اعلام کرده است.

قاضی شهریاری خاطرنشان کرد: متهم در پاسخ به اینکه چرا در خیابان پاسداران گلستان هفتم حضور داشتید اعلام کرده که برای حمایت از یکی از همفکران خود در محل بوده است.

محمد ثلالث راننده اتوبوس

وی به سئوالات مطرح شده از متهم پرداخت و گفت: از متهم هم پرسیده شده که چرا حمله کردی و عنوان داشته چون عصبانی شدم. پرسیده شده آیا آنها باعث عصبانیت شما شده بودند؟ که اعلام کرده خیر اینها را نمی‌شناختم عده‌ای دیگر بودند و وقتی از او در رابطه با انگیره ارتکاب قتل سئوال می شود عنوان داشته که عصبانی بودم.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه متهم تفهیم اتهام شده و اتهامات را صراحتا قبول داشته است، گفت: او  اعلام نموده ما شبها حدود 30 نفر در اتوبوس می‌خوابیدیم که هویت آنها را نمی شناسم. 

وی گفت: از او پرسیده شده که آیا مجروع کردن ماموران، تخریب اموال را قبول دارید و عنوان داشته بله قبول دارم.

قاضی شهریاری با اشاره به سئوال پرسیده شده از متهم مبنی بر اینکه آیا اخلال در نظم را قبول دارید؟ گفت: متهم گفته قبول داریم اما در مسلک ما این کار توجیه ندارد اینها عین اظهارات متهم در نزد بازپرس است که در اوراق پرونده موجود است.

معاون دادستان تهران بیان داشت: فیلم تهاجم عمدی متهمان که نسخه آن در پرونده موجود است و در فضای مجازی با توجه به افرادی که در صحنه گرفته شده نشان می‌دهد که یک دستگاه اتوبوس که متهم اعتراف به رانندگی نموده است به سمت مامورین تهاجم عمدی می نماید و پس از برخورد با آنان طی آن 3 نفر از مامورین که اسامی آنها خوانده شد، فوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اجساد مقتولین نیز به پزشک قانونی منتقل شد که در معاینه صورت پذیرفته شده از مقتولین حسب اعلام پزشکی قانونی تهران مرحوم رضا امامی در اثر صدمات متعدد که در صفحه 166 پرونده موجود می باشد پزشکی قانونی علت فوت رضا امامی فرزند صالح را که در تاریخ 1/12/96 معین کرده است را صدمات متعدد در اثر اصابت جسم سخت علت فوت می باشد.

قاضی شهریاری ادامه داد: در خصوص مقتول به نام محمد علی بایرامی که در تاریخ 1/12/96 معاینه شده است اعلام نموده است خرد شدگی جمجمه و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت علت فوت می باشد و نهایتاً در خصوص مقتول به نام رضا مرادی علمدار فرزند محسن در تاریخ 1/12/96 مورد معاینه قرار گرفته است علت فوت را صدمات متعدد در اثر اصابت جسم سخت اعلام نموده است.

معاون دادستان تهران گفت: تمامی خدمات مذکور حسب اظهارات متهم و بررسی های انجام شده بر اثر برخورد خودروی اتوبوس با رانندگی متهم محمد رضا ثلاث انجام شده است که متهم به آن معترف می باشد.

وی ادامه داد: در بازسازی صحنه صورت پذیرفته شده متهم لحظه تهاجم عمدی مامورین را تشریح نموده و این فرد در بیمارستان امام سجاد (ع) مورد معاینه قرار گرفته است و در حال حاضر دچار درجاتی از افسردگی است  ولی ابتلا به درجه ای از اختلال روانی که سبب فقدان قوه تمیز باشد در معاینه فعلی احراز نشده است.

قاضی شهریاری بیان داشت: در سوالاتی که از آقای متهم پرسیده شده است اعلام نموده که سابقه افسردگی ندارد، 15 سال پیش مواد مخدر از نوع تریاک مصرف می نموده است و در حال حاضر ترک کرده ام، هیچ گونه بیماری روحی و روانی هم ندارم.

وی گفت: با توجه به نوع جرم ارتکابی و قانون آیین دادرسی کیفری پرونده شخصیت برای متهم تشکیل  شده است و  حسب پرونده شخصیتی که توسط واحد مددکاری و بازپرس تشکیل شده است متهم پس از ازدواج صاحب دو فرزند پسر ودختر می شود که متعاقبا همسر اول خودرا طلاق داده و همسر دوم برمی گزیند که نامبرده را نیز طلاق می دهند با همسر سوم نیز ازدواج می کند که سرنوشت ثبت واقعه آن نامعلوم است البته پرونده ای تحت عنوان جعل در شناسنامه در دادستانی شهر ری دارد متهم در حال حاضر فاقد مسکن و شوفر اتوبوس است که یک سال قبل براثر شکستگی دست نتوانسته مشغول کار شود. حسب اظهارات خودش در اتوبوس موصوف که در گلستان هفتم پارک بوده است می خوابیده است متهم دارای 7 فقره سابقه کیفری از جلمه مواد مخدر، ایراد ضرب و جرح، اخلال  در نظم عمومی دو فقره و محکومیت مالی دو فقره می باشد.

قاضی شهریاری ادامه داد: متهم در اظهاراتش اعتراف نموده که 15 سال پیش وارد جریانات دراویش شده است و علاقه خاصی به جریان موصوف دارد و انگیزه حضور خود را حمایت همفکران خود اعلام نموده است که همین حضور و عصانیت موجب تهاجم عمدی به ماموران شده است.

معاون دادستان تهران بیان داشت: در مرحله تحقیقات ابتدایی وی از عملکرد خود به هیچ وجه ناراضی و پشیمان نبوده است؛ اما با صحبتهای بعدی و در آخرین دفاعیات اعلام نموده است که از عملکرد خود پشیمان و نادم شده است.

وی گفت: متهم فاقد مسکن و شغل و ازهم گسیختگی خانوادگی دارد و تعصبات خاص به گروه های خاص دارد و اتوبوس را که توسط فردی به هویت خ  که در حال حاضر در بازداشت است به محل مذکور آورده و خود متهم با درآوردن صندلی ها اتوبوس را به محل استراحت خود تبدیل نمود است بررسی ها نشان می دهد از لحاظ عقیدتی دچار افراط می باشد. ازلحاظ  قانونی عمل متهم به ارتکاب منطبق است با بند الف ماده 290، 350، 351 و 383 قانون مجازات اسلامی در خصوص ارتکاب سه فقره قتل عمدی است و در خصوص اخلال در نظم عمومی منطبق با 618 قانون اسلامی بخش تعزیرات مصوب سال 1375 است و با تو جه به تقاضای اولیای دم مقتولان تقاضای قصاص در اجرای ماده 279 را دارم.

در ادامه دادگاه قاضی کشکولی از اولیای دم مقتولین خواست در جایگاه حاضر شده و شکایت و تقاضای خود را مطرح کنند.

اولیای دم پس از حضور در جایگاه و معرفی خود از ریاست دادگاه تقاضای اشد مجازات و قصاص را داشتند.

پس از اعلام شکایت و تقاضای اولیای دم مقتولین قاضی کشکولی با اعلام تنفس و اعلام کرد ادامه رسیدگی به این پرونده در ساعت 13 ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده قاتل شهدای خیابان پاسداران پس از پایان مهلت تنفس قاضی کشکولی از نماینده حقوقی نیروی انتظامی خواست درجایگاه حاضر شده و موارد مورد نظر و شکایت خود را مطرح کند.

سرهنگ سبحانی نماینده حقوقی نیروی انتظامی پس از حاضر شدن در جایگاه به بیان ویژگی های اخلاقی مقتولین پرداخت و گفت: افرادی که در آن روز حادثه توسط راننده اتوبوس به شهادت رسیدند با هزار امید و آرزو درحال خدمت و انجام وظیفه بوده اند.

وی تصریح کرد: همکارن من در نیروی انتظامی هیچ گونه اسلحه ای نداشتند و تنها هدفشان خدمت به مردم و برقراری نظم وامنیت بود.

وی گفت: همکاران من در نیروی انتظامی جوان بودند و حتی یکی از آنها فقط 40 روز بود که عقد کرده بود برای برقراری نظم وامنیت و خدمت به مردم در محل حاضر شده بودند اما نتیجه این حضورشان حمله به آنها و کشته شدن بود.

سبحانی بیان کرد: بنده از ریاست دادگاه تقاضای اشد مجازات را برای فرد قاتل دارم چون وی این کار را به صورت عامدانه انجام داده است و در حالی است که وی از نظر اجتماعی دچار مشکل بوده و دو همسر خود را طلاق داده است.

متهم پس از حاضر شدن در جایگاه خود را معرفی کرده و گفت: در ابتدا برای خانواده داغدیده از خداوند طلب صبر و برای خود طلب رحمت می کنم.

وی گفت: بنده محمد ثلاث 50 ساله اهل بروجرد ساکن تهران دارای دو فرزند در حال حاضر مجرد و شیعه 12امامی هستم.

متهم ادامه داد: تاکنون دو همسر خود را طلاق داده ام و اکنون مجرد هستم و حدود ده الی دوازده سالی است که در تهران سکونت دارم.

وی در پاسخ به سوال قاضی دادگاه مبنی بر اینکه آیا سابقه کیفری هم دارید بیان کرد: بله بنده حدود 7، 8 سابقه کیفری دارم که یک نوبت آن به خاطر حمل مواد مخدر در اتوبوس سابقه کیفری مالی، سابقه کیفری اخلال در نظم عمومی ، سابقه ایراد و جرح با چاقو ، ‌تمرد از دستور ماموران نیروی انتظامی و اخلال در نظم عمومی از جمله این سوابق کیفری بنده است.

متهم افزود: شغل اصلی من رانندگی اتوبوس است و هیچ گونه سابقه بیماری و یا بستری شدن نداشته ام.

وی در پاسخ به اینکه شما درحال حاضر محل سکونت دائمی دارید یا خیر گفت: خیر من در زمان فعالیت دچار شکستگی دست شدم و چند ماهی بیکار بودم و به علت بدهی صاحبخانه ام من را از منزل بیرون کرد و در این ایام خانه دخترم در تهران یا مادرم در بروجرد و یا دوستان دیگرم اقامت داشتم.

متهم اظهار کرد: البته حدود 10 ، 15 روز در یک اتوبوس در خیابان گلستان پاسداران اقامت داشتم به این ترتیب که به خانه دیگران برای دوش گرفتن می رفتم و برای اقامت به این اتوبوس بر می گشتم.

در ادامه قاضی پرونده اتهامات متهم را قرائت و از او خواست که اگر دفاعی دارد بیان کند.

متهم پرونده پس از تفهیم اتهام هنگامی که پشت تریبون قرار گرفت گفت: بنده آمادگی دفاع از خود را دارم و معتقدم نیروی انتظامی باید منشا آرامش باشد.

وی در ادامه مدعی برخورد نیروی انتظامی با عوامل حاضر در گلستان هفتم شد و ادامه داد: در روز حادثه نیروی انتظامی اول به ما حمله کرد و سرم را شکستند که این کارشان من را عصبانی کرد و من از شدت عصبانیت با اتوبوس به سمت آنها حمله کردم.

وی در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه علت حضور شما در آن ایام در خیابان پاسداران چه بوده است؟ گفت: من برای حمایت از برادرم به آنجا رفته بودم.

متهم این پرونده مدعی شد: نعمت الله ریاحی برادر دینی من است که با پرونده سازی به او اتهام سرقت خودروی پراید را نسبت داده بودند درحالی که این فرد سه هکتار باغ دارد و نیاز مالی نداشته است که سرقت کند و او شب قبل از حادثه در کنار من بود می دانستم که این پرونده صحت ندارد.

وی در پاسخ به سئوال قاضی مبنی بر اینکه انگیزه حضورتان به مدت چندین روز در آن خیابان و آن اتوبوس چه بوده است؟ گفت: انگیزه من این بود که دادستانی اعلام کرده بود که می خواهد بزرگ دارویش را جلب کند و چون من او را دوست داشتم برای حمایت از او به آنجا رفتم.

وی در خصوص نحوه حمله به نیروی انتظامی و مردم در زمان حادثه گفت: من خودم پشت فرمان اتوبوس بودم و کسی دیگر در اتوبوس نبود. مالک خودرو را نمی شناسم و چون قبلا کار رانندگی کرده بودم توانستم آن را روشن کنم و به سمت ماموران ناجا حرکت کنم.

قاضی دادگاه در سوالی از متهم پرسید: حسب گزارشات این اتوبوس صندلیهایش باز شده و به محلی برای استراحت تبدیل شده بود این موضوع را توضیح دهید؟

متهم در پاسخ به این سوال گفت: من خودم بدون اجازه مالک اتوبوس صندلی های آن را باز کردم تا بتوانیم در آن استراحت کنیم حتی شنیده بودم که مالک اتوبوس از این کار اعلام نارضایتی کرده بود.

وی بیان کرد: در این اتوبوس حدود 25 الی 30 نفر می آمدند و در آنجا استراحت می کردند. این افراد اکثرا از شهرستان آمده بودند و برای زیارت و رفتن حسینیه به تهران می آمدند و برای استراحت به اتوبوس می آمدند و دائما در حال رفت و آمد بودند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده قاضی کشکولی رئیس دادگاه کیفری یک خطاب به متهم اعلام کرد که در جایگاه حاضر شده و با معرفی کامل خود به دفاع از خود بپردازد.

متهم در ادامه ادعای خود به نحوه برخورد ماموران ناجا اشاره کرد و گفت: زمانی که ماموران ناجا به سرم ضربه زدند و از سرم خون آمد من چون سرم پر از خون شده بود عصبانی شدم و لنگ دور گردنم را به جلوی داشبورد اتوبوس پرتاب کردم و بلافاصله اتوبوس را روشن و به سمت ماموران حرکت کردم.

وی ادامه داد: من خودم قبول دارم که این سه نفر را کشته ام و فوت این سه نفر نتیجه اقدامات من بوده است .

قاضی پرسید با توجه به گزارش نیروی انتظامی سلاح سرد از قبیل قمه و چاق و شمشیر در داخل اتوبوس کشف شده است آیا این را قبول دارید؟، که متهم پاسخ داد: من در داخل اتوبوس از این چیزها اطلاعی ندارم.

قاضی گفت: شما گفته اید که در مقابل کلانتری 102 گلستان شعار الله اکبر سر داده اید در این رابطه افراد چند نفر بوده اند؟ که متهم در پاسخ گفت: 30 الی 40 نفر.

رییس دادگاه تصریح کرد: شما مگر نمی دانید برای تجمع باید به قانون عمل کنید؟ سه نفر را به قتل رسانده اید پس برای بار دوم سوال می کنیم قتل را قبول دارید؟ که متهم پاسخ داد: بله.

قاضی گفت: آیا به بیمارستان رفته ای و چند روز در بیمارستان بودی که متهم بیان داشت: یادم نمی آید یک یا دو روز و نام بیمارستان را هم به خاطر نمی‌آورم.

وی در پاسخ به سئوال قاضی مبنی بر اینکه خودت به بیمارستان رفتی؟ گفت: ماموران من را بردند.

قاضی دادگاه گفت: گزارش معاینه جسد مقتولان را قرائت کردم آیا قبول داری که متهم این موضوع را تایید کرد.

قاضی خاطرنشان کرد: اظهارات شما در فیلم موجود است توسط بازپرسی در بازسازی صحنه جرم با ذکر جزئیات مطالب را گفته یا آیا مطالب عنوان شده را قبول داری که متهم این موضوع را نیز تایید کرد.

قاضی پرسید که سه مرحله از شما تحقیق شده است آیا این اظهارات را قبول داری که متهم تایید کرد.

قاضی پرسید که سوال این است که آیا با اتوبوس افراد خاصی از ماموران نیروی انتظامی را در نظر داشته اید؟ که متهم من اصلا جلو را نمی دیدم خون روی صورتم بود و شیشه اتوبوس کثیف بود از طرح کلاه هایشان فهمیدم نیروی انتظامی هستند.

قاضی پرسید در فیلم مشاهده شده است که شما در چند ثانیه اتوبوس را درست حرکت داده اید ولی بعد به سمت ماموران نیروی انتظامی رفته اید آیا درست است؟ که متهم پاسخ داد:  بله.

قاضی گفت: آیا ماموران سلاح همراه داشتند؟ که متهم بیان داشت: باتوم داشتند.

قاضی گفت: باتوم سلاح سرد نیست چاقو ،‌قمه و شمشیر سلاح سرد است آیا از عملکردت پشیمان هستی از اینکه جامعه را از لحاظ نظم وامنیت عمومی به هم ریخته ای؟ که متهم پاسخ داد: از به دنیا آمدنم پشیمان هستم.

قاضی تصریح کرد: ادعا کرده ای به عنوان هوادار در این گروه یا فرقه عضویت داری و به بزرگ گروه علاقه داری علاقه جنبه شخصی است و یا اینکه آنها برای خود آیین نامه و مرام نامه ای دارند؟ که متهم در این راستا به ذکر شعری پرداخت.

قاضی عضویت در گروه خاصی داری یا خیر؟ که متهم گفت ندارم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده قاضی محمد کشکولی خطاب به رحیم ایزد یاری وکیل تسخیری متهم از وی خواست درجایگاه به مقام دفاع از متهم بپردازد.

وی با حضور در جایگاه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان بیان کرد: طبق اظهارات متهم و پشیمانی ایشان به شرایط روحی متهم توجه کنید پس از برخورد ماموران سوار بر اتوبوس شده است و صرفا برای تهدید و پراکنده کردن ماموران اتوبوس راهدایت کرده است و قصد کشتن کسی را نداشته است.

وی افزود: بنا به اظهارات متهم او قصد مجرمانه نداشته است  و از دادگاه تقاضای تخفیف محازات و همچنین ازخانواده قربانیان تقاضای عفو را دارم.

گفتنی است جلسه بعدی دادگاه فردا دوشنبه 21/12/96 راس ساعت 11 در شعبه نه دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در جریان آشوب های خیابان پاسداران تهران، این فرد با نشستن پشت فرمان یک اتوبوس اقدام به زیر گرفتن تعدادی از مأموران نیروی انتظامی کرد که 3 نفر آنها به علت ایراد صدمه بدنی فوت شدند.

شایان ذکر است، اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران 5 اسفند ماه در این زمینه گفته بود: پرونده راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی شد پس از صدور کیفرخواست به اتهام سه فقره قتل عمد، به شعبه دادگاه ارجاع شد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • خودم .. ! IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    41 34
    زودتر این مردکِ بی همه چیز رو بکشید .. #اعدآمش کنید .. کسی کِ مخلِ امنیتِ مردم می شود و بعد بآ وقآحتِ تمآم سوآر اتوبوس می شود و سه سربآزِ بیچآره و یک بسیجی تلاشگر و جوان رو ب زیر می کشه بآید #اعدآم بشه .. !
  • GB ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    23 25
    الان می فهمم که چماق بدست های شعبان بی مخ در کودتای 28 مرداد چه تیپی بودند
  • AE ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    7 8
    مطمنا جواب مادران داغدار این شهدای عزیز حریم وطن بخشش نیست..
  • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    9 10
    این مزدور سن پایین هم نیست که بگوییم در اثر جوانی وبی تجربگی این کار راکرده .زوداین خائن را اعدامش کنید .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    12 8
    پایان حماقت پشیمانی است.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    9 8
    راحت سه تا جوون رو کشته و تعدادی رو زخمی کرده حالا میگه پشیمونم ... دلقک قاتل خیلی دیر نیست برای پشیمونی ؟
  • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    5 7
    من معتقد هستم بهترين نوع محاكمه پخش شده در اين 40 سال اخير را شاهد شدم. اين متهم 50 سال عمر كرده و طبق اظهار خودش از دنيا امدن پشيمان است. پس اعدام اين آقا هيچ مشكلي را حل نمي كند كه چه بسا اعدام ايشان احتمالا موجب شود تا مثل يك قهرمان اين دنيا را ترك كند. اما حرفهايش در دفاع از عمل خود هر چند خلاصه اما خيلي مفيد براي تمامي جامعه شناسان نه تنها كشور بلكه جهان يافتم. لطفا براي اصلاح امور مملكت داري، اين دفاعيه را به دقت بخوانيم. اين مرد اگر در اين چند سال عمر خود مفيد هم نبوده باشد، اما با بيان نكات ارزشمندي در دفاع از خود نه، از عمل خود، درس بزرگي را داد.
  • ابراهیمی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    7 4
    زوداعدامش کنید تا خانواده قربانیان راحت بشوند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 1
    باید با پخش زنده تلویزیون همه شاهد اعدام شدن این فاسق و فاجر باشند که 50سال عمری که خدا بهش داد را جز به خریت و نفهمی سپری نکرده و حاصلش کشتن جوانان بیگناه با بی رحمی تمام. ویراج دادناش روی اون بنده خداها که یادم میاد اعصابم بهم میخوره.مردک عقده ای شیطان صفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس