پزشکیان

نایب رئیس مجلس گفت: خواب تعدادی از پولداران آشفته شده و منافع آنها به خطر افتاده است.

به گزارش مشرق، اعلام خبر یکباره حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم بسیاری از خانواده‌ها را دچار سرگردانی کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس عصر امروز در گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز با اشاره به نقش 25 درصدی وزارت بهداشت در تأمین سلامت مردم اظهار داشت: ۷۵ درصد دیگر در اختیار خود مردم است لذا باید به سلامت خود بیشتر توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت دانش آموزان است، افزود: در این راستا طی روزهای اخیر نهضت کاشت نهال را با کاشت 36 هزار اصله نهال توسط دانش آموز آغاز کرده ایم.

پزشکیان همچنین با اشاره به کمبود منابع مالی در دولت گفت: برای حل مشکلات موجود و بهبود وضعیت جامعه نیازمند مشارکت مردم هستیم.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

انتقاد حاجی بابایی از حذف تیزهوشان از مدارس

طرفداران حذف سمپاد خود صاحبان مدارس غیردولتی

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ما با تکیه به مثلث علم، مشارکت و باور و ایمان، کوه ها را جابجا کرده و خواهیم توانست کارهای برجسته ای انجام دهیم و تمامی مشکلات را از سر راه خود برداریم.

وی به بررسی های صورت گرفته در خصوص شاخص های اجتماعی تأثیرگذار در سلامت اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم نسبت به تأمین سلامت مردم بی تفاوت باشیم، چرا که ما مسئولیت تأمین سلامت مردم جامعه را برعهده داریم و در این راستا باید با تمام توان تلاش کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: در این مملکت نیازی نیست به فکر ثروتمندان و بالای شهری ها بود، بلکه باید به فکر افراد نیازمند و بی بضاعتی باشیم که هر لحظه جانشان در خطر است.

وی در ادامه با انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه خواب تعدادی از  پولداران آشفته شده و منافع شان به خطر افتاده است، به همین دلیل این شورا با تشکیل جلسه اضطراری قصد دارد مانع اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره ابتدایی شود.

وی با بیان اینکه برقراری عدالت جزو اصول دین بوده و حمایت از نیازمندان جزو وظایف حاکمیت است، تأکید کرد: بنابراین برای باید دست به دست هم دهیم و با برقراری عدالت در جامعه باید در جهت رفع مشکلات این افراد حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • فرهنگی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    2 1
    بهترین مصوبه آموزش وپرورش که من بعد ازبیست وشش سال سابقه دیدم. حذف مدارس طبقاتی(نمونه وتیزهوش)
  • صالحی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    0 0
    آقای وزیر محترم آموزش و پرورش ، مصوبه یک شبه که بدون کارشناسی و مطالعه صادر نمودید. قابلیت اجرایی و وجه قانونی ندارد. مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد
  • صالحی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    0 0
    آقای مدیر و وزیر محترم آموزش و پرورش: شما که یک شبه تصمیم میگیرید ومدعی هستید روش گزینش دانش آموزان که طی 30 ساله گذشته غلط است ( نقل به مضمون صحبت آقای وزیر و مدیر ) وراهکار جایگزین هم ندارید و صورت مسله را پاک میکنید و میگوید خذف !! آیا راهکار و روش جایگزین قبل از اعلام فکر کردید؟ مشاورین شما به شما مشورت و راهکار اعلام نمی کنند؟ کار مشاور alert نمودن مدیر بالا دست است!!! آقای وزیر و مدیر محترم شما که اعلام میکنید این روش برای خانواده های مرفه است که فرزاندانشان به این گونه مدارس راه پیدا میکنند!!! آقای وزیر و مدیر محترم شما نگران خانواده های مرفه نباشید اینگونه حانواده ها در کل ایران چند نفر هستند ( لطفا جامعه آماری را مطالعه نمایید) آنها به راحتی روشها و راهکار جایگزین را دارند و انتخاب کرده اند شما نگران خانواده های مرفه و پول دار نباشید.شما نگران خانواده های ضعیف و فقیر باشید که در کل ایران هستند و نمی توانند به این گونه مدارس راه یابند و استعداد سوزی. میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس