کد خبر 837705
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
حاجی بابایی

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تا به امروز هیچ دلیل محکمی مبنی بر اینکه چرا از بین حدود ۲۰ نوع مدرسه که حدود ۱۵ مورد آن غیردولتی است و قریب به اتقاق آنها با آزمون، دانش‌آموز می‌گیرند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: تا به امروز هیچ دلیل محکمی مبنی بر اینکه چرا از بین حدود 20 نوع مدرسه که حدود 15 مورد آن غیردولتی است و قریب به اتقاق آنها با آزمون، دانش‌آموز می‌گیرند، تیزهوشان قربانی آزمون و تنوع مدارس شده است.

وی ادامه داد: اگر ملاک از بین بردن تنوع مدارس است چرا یک طرح کلی برای همه مدارس داده نمی‌شود؟ و اگر ملاک آزمون و استرس است، چرا فقط برای مدرسه تیزهوشان اجرا شود؟

حاجی‌بابایی اضافه کرد: اما در میان همه این دلایل غیر مستند، یک دلیل مستند وجود دارد و آن هم این است که شفاف و روشن به دنبال هدایت دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی آن هم مدارس خواص قدرت، سیاست و ثروت هستیم.

بیشتر بخوانید:

طرفداران حذف سمپاد خود صاحبان مدارس غیردولتی

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس

وی با بیان اینکه بنده تحت هیچ شرایطی از آزمون و تنوع مدارس حمایت نمی‌کنم، تصریح کرد: آیا وقت آن نرسیده است که صدها هزار پرورش یافتگان مدارس تیزهوشان قبلی و فعلی با اقدامی متین از نوع استدلال، از خانه خود دفاع کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 1
    من به عنوان یک معلم که عمرم را در امر آموزش و پرورش در این مملکت طی نموده ام. به جثارت وزیر فعلی احسنت می گویم. ایا تمامی افرادی که با چند تا تست وارد این مدارس می شدند تیز هئش بئدند؟ خیر در هیچ جای دنیا با یک آزمون غیر استاندارد و تستی تیزهوشی زا تشخیص نمی دهند. در این مدارس کسانی که پروت داشتند و با پول و به زور تست و کلاس دانش آموزان را وارد می کردند. من خودم مدرس این مدارس بوده ام واقعا بعضی از انها عقب افتاده بوودند که به زور تست آماده بودند. جناب حاجی بابایی شما نمی توانید در این مورد قضاوت کنید چون همیشه وزیر و وکیل بوده اید و اصلا در جامعه زندگی نکرده اید و درد مردمم را نمی دانید . کشانی که تیز هوش بودندو در این سالها نتوانستند به این مدارس وارد شوند و جای انها را کسانی گرفتند که به زور پول پدرانشان تیز هوش شده بودند. افرین بر این مرد که جلوی این فاجعه ملی را گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس