کد خبر 838796
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
اتحادیه اروپا نمایه

رئیس هیأت اتحادیه اروپا در یمن با تأکید بر اینکه بحران یمن باید از راه سیاسی و گفت‎وگو حل شود، اعلام کرد «جنگ یمن باید متوقف شود.»

به گزارش مشرق، «ماریا آنتونیا کالفو» رئیس هیات اتحادیه اروپا در یمن با صدور بیانیه‏ای به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد که یمنی‎ها همواره از جنگ کنونی عربستان که در آستانه چهار سالگی قرار دارد، رنج می‎برند و زنان بیش از دیگران تحت تاثیر این جنگ ویرانگر قرار می گیرند و با ادامه جنگ بهای سنگین‏تری را پرداخت می‎کنند.

به گزارش پایگاه خبری یمنات، میزان درد و رنج همه یمنی‎ها در طول جنگ غیر قابل وصف است و متاسفانه حقوق زنان در سطح گسترده‏ای مورد بی توجهی قرار می گیرد.


رئیس هیات اتحادیه اروپا افزود: بحران یمن راه‎حل نظامی ندارد و هرگونه توافق سیاسی که به توقف جنگ و فاجعه انسانی در یمن منجر شود، باید با توجه به جایگاه زن مورد توجه قرار بگیرد، چرا که در نظر گرفتن جایگاه زن می تواند در تقویت صلح و بازسازی جوامع پس از جنگ و درگیری نقش ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

حمله به سفارت ایران همزمان با سفر بن‌سلمان!

کشته شدن 4 نظامی سعودی در داخل خاک عربستان


وی همچنین تاکید کرد که زنان یمنی در طول تاریخ اثبات کردند که از عوامل قوی در ترسیم آینده بهتر هستند.


ماریا آنتونیا کالفو با تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا به همکاری با همه طرف های یمنی برای ساختن آینده بهتر گفت: «جنگ در یمن باید متوقف شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    7 1
    هر ارگانی که امریکا درونش عضو نباشه حرف از توقف چیزی بزنه حکم تشریفاتی رو داره
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    7 0
    راست میگید عربستان تحریم کنید ولی نمیتونن چون اگه نفت عربستان تحریم کنند خودشو ن ضرر میکنن
  • US ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    7 0
    چه عجب بالاخره حس حقوق بشرتون گل کرده ! معلوم شد بغیر از منافقین ایران دلتون برا مردم بدبخت یمن سوخته! این چه جور حمایتی است که حتی کلمه ای از کشور عامل این جنایت یعنی عربستان گفته و محکوم نمی شود ...... اگر ایران به کشوری این چنین حمله می کرد تا الان هزار و یک هزار بار تحریم و محکومش می کردید .... لعنت بر دنیایی که حامل آدلی در آن موجود نیست
  • US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    7 0
    دنیای بی عدالت یعنی این از ترس آمریکا زبون شون درنمیاد یک کلمه بگند **** فقط می گن باید تموم بشه ، ولی وقتی اسم ایران میاد ،،، اولین کلمه : ایران باید فعالیت های موشکیش رو متوقف بکند و حقوق بشر را رعایت بکند
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 1
    هر روز باید در پایتخت یکی از کشورهای اروپایی راهپیمایی در حمایت از یمن برگزار باید گردد چرا مسئولان ایرانی خوابند
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      0 0
      عجب!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 0
    به نظرم این مطالبی که این روزها اروپایی ها بر سر زبان میارن و تعدادشونم داره زیاد میشه و همچنین چند روزی هست مسئولان ایرانی هم در مورد یمن اظهار نظر میکنن بیخودی نیست فکر کنم دارن سوریه رو با یمن تاخت میزنن!!
  • SE ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    0 0
    قمپوز در کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس