میشل سکینه

میشل سکینه گفت: پیام من به مردم کشورم این است هر وقت برای زیارت مشهد و قم به ایران می‌آیند حتما یک سفر راهیان نور را هم تجربه کنند تا از نزدیک ببینند که شهدای ایران به چه اندازه اثرگذار بوده‌اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، میشل سکینه زائر تانزانیایی یادمان‌های دفاع مقدس گفت: وقتی که به ایران آمدم شاختی از شهدا نداشتم اما با سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس باعث شد شهدا را بشناسم و با قدم زدن در این مناطق معنوی احساس آرامش می‌کنم و به این باور رسیده‌ام که ایثار و از خودگذشتگی شهدا باعث شده که من و امثال من بتوانیم از سراسر دنیا به ایران بیاییم.

درباره راهیان نور بیشتر بخوانیم:

فیلم/ سخنان رهبرانقلاب با جوانان عازم راهیان نور

عکس/ دیدار شرکت‌کنندگان اردوهای راهیان نور با رهبر انقلاب

«حاج احمد» نمی‌خواست از جبهه فاصله بگیرد + عکس

وی ادامه داد: من شهید چمران را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌ام، چون علاوه بر تحصیلات علمی از نظر فکری و عملی هم به دین و سرزمینش خدمت می‌کرد؛ من نیز می‌خواهم راهش را ادامه دهم و علم و عملم  را در راه خدا استفاده کنم.

میشل سکینه

میشل سکینه با اشاره به اینکه شیعه بودنش از برکات انقلاب اسلامی است افزود: انقلاب اسلامی ایران بر خیلی کشورها تاثیرات خیلی مثبتی داشته است به طوری که مردم کشور من با اینکه مسلمان بودند، اما شناختی از اسلام نداشته و زیاد به احکامش عمل نمی‌کردند، اما بعد از انقلاب اسلامی ایران و تاثیرات گسترده‌ای که بر سایر ملت‌های مسلمان داشت، مدارس کشورم با تاثیر از انقلاب اسلامی در مبحث پوشش و عفت دخترها  شروع به کار کردند و الان وضعیت حجاب در تانزانیا نسبت به قبل بهتر شده است.

این زائر بین الملل راهیان نور در پایان بیان کرد: این سرزمین شباهت زیادی به کربلا دارد، هدف شهدا همان هدف امام حسین (ع) بود، هر دو قیام بر مبنای دین و اعتقادات شکل گرفت، واقعه‌ی کربلا نقطه‌ی قوت و الگویی برای رزمندگان ایران در دفاع مقدس بود، پیام من به مردم کشورم این است هر وقت برای زیارت مشهد و قم به ایران می‌آیند حتما یک سفر راهیان نور را هم تجربه کنند تا از نزدیک ببینند که شهدای ایران به چه اندازه در پیشرفت جریان انقلاب اسلامی اثرگذار بوده‌اند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • AE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    16 7
    اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی به جای سفرهای راهیان نور که اثر کم و کوتاه مدت داره اقدامات اساسی کرده بوود امروز مسوولان کشور لیبرال و غربگرا نبودند. سفر راهیان نور خوب هست ولی این سفر مانع باز شدن فکر مسوولان ارزشی نظام هست. مثلا نظام بیاید تدوین کتب درسی را به دست شورای عالی انقلابی فرهنگی بسپارد و با گنجاندن معارف اصیل اسلام در دروس مدارس از دبستان تا دبیرستان اقدام اساسی کند.چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جامعه کاملا متحول خواهد شد البته نسبی. یعنی هزار برابر سفر راهیان نور اثر در جامعه ایجاد خواهد شد. یا نظام اسلامی بیاید صدا و سیما را نه به لاریجانی ها و علی عسکری ها بلکه بدهد به حسن رحیم پورها. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تحول بی نظیر در ایران به سمت اسلام اصیل. اما الان صدا و سیما محل رقصندها و ...شده. بله در ساعات کم ببیننده چند برنامه مذهبی هم داریم. بعدا راهیان نور هم باشه و اشکالی هم نداره اما الان محل اشکال هست
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      2 2
      کاملا موافقم برادر 21:23
    • بهزاد IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      1 3
      رحیم پور یعنی افکار مردم ...لذا نمیشه...
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    6 2
    بانیمه دوم حرف شما کاملا موافقم. اما راهیان نور برای همه نیست، همانطور که دفاع مقدس همه را مشمول نشد. در انتهای جنگ دو و نیم میلیون نفر سرباز فراری داشتیم. و طبق گفته های موثق کل جنگ را دو میلیون نفر اداره کرد. لذا راهیان نور هم قرار نیست همه شمول باشد، قرارنیست هرکه را که رفت اصلاح و درگیر کند، و قرار نیست برای همیشه تاثیرش برقرار باشد. فقط عده ایی از خاصان خدا شامل الطاف او خواهند شد.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 3
    احسنت به این خانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس