به گزارش مشرق، بروز برخی مشکلات ازجمله تاخیر در پروازها سبب شده تا مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) بر حضور نماینده تام الاختیار در فرودگاه در زمان تعطیلات عید نوروز سال آینده برای پاسخگویی به مسافران تاکید کنند.
علی رستمی در نشست خبری آمادهسازی فرودگاه امام خمینی(ره) برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: در ایام نوروز با جلساتی که برگزار کردیم، ناظران مشخصی بر بخشهای مختلف فرودگاه نظیر تاکسیها، غرفههای خدماتی و... نظارت دارند.
وی ادامه داد: همچنین عملکرد بخشهای خدماتی به صورت دقیق رصد میشود، تا شاهد گرانفروشی در فرودگاه و کمفروشی در خدمات نباشیم.
وی با تأکید بر اینکه در نوروز 97 ارائه خدمات و کرایه تاکسیهای فرودگاه افزایش نمییابد، گفت: البته مگر اینکه افزایش قیمت کرایه تاکسیها از سوی انجمن و اصناف خودشان مطرح شود.
معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تجهیزات فرودگاهی و کمکناوبری اورهال (تعمیر اساسی) شده است، ادامه داد: تأمین نیروی انسانی نیز انجام شده است و از همه ارگانهای فعال در فرودگاه امام خمینی(ره) خواستهایم برای سفرهای نوروزی نیروهای لازم را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه نظارت بر پروازها از نزدیک انجام میشود، گفت: جلساتی با شرکتهای هواپیمایی برگزار شد که همه مدیران عامل شرکتها حضور داشتند و از آنها خواستیم نماینده تامالاختیار در فرودگاه منصوب کنند تا در ایام نوروز پاسخگوی مسافران باشند، تا اگر پروازی کنسل یا باطل شد، مسافر در فرودگاه رها نشود.
بیشتر بخوانید:
سرگردانی شبانه ۱۴۰ مسافر در فرودگاه زاهدان
معطلی مسافران ایرانی در فرودگاه بغداد + عکس
رستمی ادامه داد: پرواز کنسلی برای زمانی است که مسافر در فرودگاه حضور نیافته باشد؛ ایرلاینها نمیتوانند زمانی که مسافر در فرودگاه حضور دارد، پرواز را لغو کنند، بلکه باید حتما پرواز جایگزین داشته باشند و در نوروز، پرواز کنسلی نخواهیم داشت و شرکتها باید حتماً پرواز جایگزین داشته باشند.
وی ادامه داد: شرکتهای هواپیمایی ملزم شدند که حتما اطلاعرسانی قبلی درباره تأخیرات پروازی داشته باشند و تکلیف پروازهای خود را مشخص کنند.
معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه درخواست ایرلاینها برای برقراری پروازهای نوروزی همچنان ادامه دارد، گفت: از 24 اسفندماه 96 تا 17 فروردین 97 فعلاً حدود 2 هزار و 766 پرواز خروجی و به همین تعداد مجوز پرواز ورودی داریم و تا این لحظه پروازها برای ایام نوروز شامل برنامهای و غیربرنامهای 2 هزار و 766 پرواز است.
معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در ایام عادی، روزانه 20 هزار نفر مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش میشوند، گفت: این رقم در روزهای اوج سفر نزدیک نوروز به 30 هزار نفر نیز میرسد.
وی درباره متروی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: متروی فرودگاه امام از ساعت 5:30 صبح تا 22:30 فعالیت میکند و هر یک ساعت یکبار مسافرگیری میکند، اما در حال مذاکره هستیم تا در ایام نوروز تردد مترو به فرودگاه امام 24 ساعته باشد.
وی بیان کرد: در فروگاه امام حدود 15 ایرلاین داخلی و 40 ایرلاین خارجی فعال هستند؛ 3 شرکت هندلینگکننده داخلی فعالیت دارند که خدمات به پروازها انجام میدهند که شامل «ایرانایر»، «سامان» و «همراهکوشا کیش» است و هر سه شرکت هندلینگکننده در ایام نوروز در فرودگاه نیز دارند.
رستمی ادامه داد: تلاش سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه امام بر این است که در ایام نوروز پروازها به خوبی مدیریت شوند، اگر پروازی دچار تأخیر شود و فرد پاسخگوی ایرلاین در فرودگاه حاضر نباشد، این کمکاری از سوی فرودگاه به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری خواهد رسید.
وی افزود: همچنین با هتلهای فرودگاه امام خمینی هماهنگ شده است که در صورت بروز تأخیرات طولانیمدت، شرکتهای هواپیمایی در چارچوب قوانین نسبت به استقرار مسافران در هتل اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود 60 نفر سفیر مهربانی در ایام نوروز در ترمینال فرودگاه امام داریم، گفت: در اولین پرواز ورودی به فرودگاه امام، پس از تحویل سال نو از مسافران با گل پذیرایی میشود.