کد خبر 838153
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
اسرائیل و امریکا

قدرتمندترین لابی صهیونیست‌ها در کنگره آمریکا سه روز متوالی را صرف برگزاری نشستی کرد که ماحصل آن چیزی جز دعوت از جهانیان برای ضدیت با ایران نبود.

به گزارش مشرق، با گذشت حدود دو هفته از کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با راه انداختن یک «سیرک کارتونی» شدیدالحن‌ترین لفاظی‌ها را علیه ایران مطرح کرد، نشست سالانه «کمیته امور عمومی اسرائیل آمریکا» موسوم به «ایپک» که این هفته به مدت سه روز در «واشنگتن» برگزار شد، فرصت دیگری به نتانیاهو داد تا به همراه چند تن از مقامات ارشد آمریکا اتهامات گذشته خود علیه تهران را تکرار کنند.

در روز پایانی نشست امنیتی مونیخ، نتانیاهو بعد از مطرح کردن یکسری اتهامات علیه ایران، از شوی تبلیغاتی جدید خود علیه ایران رونمایی کرد. او تکه آهنی از زیر تریبون بیرون آورده و مدعی شد این تکه‌ای از پهپادی است که وارد آسمان جولان شد و به زعم او ساخت ایران است.

نشست ۲۰۱۸ ایپک هم با حضور نمایندگانی از آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شد و تقریبا می‌توان گفت سخنرانی یا میزگرد سیاسی‌ای در این نشست نبود که در آن علیه ایران صحبت نشده باشد.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل و «مورتون فریدمن» رئیس‌ ایپک، «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، «استیون گرینبرگ» رئیس کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی آمریکایی و «آوی گبای» رئیس حزب کارگر اسرائیل و بیش از ۱۰ نفر از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از مهم‌ترین افراد این اجلاس بودند که در سخنرانی‌های خود در این نشست سه روزه اتهاماتی را علیه ایران تکرار کردند.

فریدمن رئیس ایپک در سخنرانی اولیه خود در این اجلاس، ایران را «سمی مهلک» برای منطقه خواند و گفت اسرائیل اخیراً شاهد «حضور مسموم و تهدیدکننده ایران در مرزهای شمالی خود در سوریه است.»

درمر سفیر اسرائیل نیز در روز اول این نشست در خصوص حضور ایران در منطقه اتهاماتی را مطرح کرد و مدعی شد که ایران قصد دارد حضور دائمی در منطقه داشته باشد و یک کارخانه تسلیحات هوشمند و هدایت شونده در سوریه بسازد. او این اقدام را «فراتر از خطر قرمز رژیم صهیونیستی» خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) اشاره کرد و از بازه زمانی که برای اجرای برجام معین شده است، انتقاد کرد و گفت: «ما شاهد عدم تغییر رفتار ایران هستیم و تهران همچنان به دنبال نابودی اسرائیل است. برنامه هسته‌ای این کشور در حال پیشرفت است... و علاوه بر اینکه به دنبال نابودی اسرائیل است، برای دیگر نقاط جهان نیز برنامه‌ دارد».

درمر همچنین خواستار اعمال محدودیت‌هایی برای برنامه موشکی ایران شد و همچون بسیاری دیگر از مقامات آمریکایی بر گسترش بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست از درمر درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی سوال شد. او در این بخش ترامپ را با کوروش کبیر مقایسه کرد.

وی گفت: «برای دانستن اهمیت تصمیم دونالد ترامپ، باید بدانید که ملت یهود اعلامیه کوروش کبیر در ۲۵۰۰ سال پیش را به یاد دارند که به یهودیان اجازه داد بازگردند و معبد دوم را بسازند. نمی‌دانم پارسی‌ها کوروش را به یاد دارند یا نه، اما یهودیان او را به یاد دارند.»

بعد از سخنان درمر، یک نشست کارشناسی با موضوع «چشم‌انداز خاورمیانه در سال ۲۰۱۸» نیز برگزار شد که «دن سالیوان» اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: «راهبرد ترامپ در قبال ایران بسیار جامع است... رژیم ایران قابل اعتماد نیست».

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو در نقش آتش بیار

این سناتور جمهوری‌خواه نیز حمایت ظاهری از مردم ایران کرد و گفت: «همزمان که با همپیمانان خود در راستای راهبرد جامعی در قبال ایران قدم برمی‌داریم، باید از مردم ایران حمایت کنیم. فرصت آن ایجاد شده است. این اقدام عملاً مقابله با گسترش جاه‌طلبی ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است».

وی تأکید کرد که فرصت مقابله با ایران و آنچه او حمایت از مردم ایران خواند، در دولت فعلی آمریکا بیش از هر زمانی فراهم شده است.

«روئن آذر» مقام دوم سفارت اسرائیل در آمریکا نیز در این جلسه کارشناسی گفت که کشورهای اروپایی عضو برجام باید بدانند که اصلاح برجام یک مسئله ضروری است.

وی در خصوص موضع تل‌آویو درباره برجام گفت: «خواست اسرائیل، گنجاندن بحث موشک بالستیک ایران در اصلاحیه یا متمم برجام است».

آذر مدعی شد: «همانگونه که نخست وزیر هم بدان اشاره داشت هدف موشک‌های بالستیک قاره پیما ایران دیگر اسرائیل نیست، زیرا که ما همجوار آنها هستیم؛ هدف شما و اروپا هستید. مسئله موشک‌های ایران باید بخشی از اصلاح توافق اتمی باشد».

«کوین مک‌کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و «استنی هویر» قائم مقام حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اولین سخنران‌ها در دومین روز از نشست ایپک بودند که درباره تهدیدات ادعایی ایران صحبت کردند.

مک‌کارتی ایران را تهدیدی برای اسرائیل و آمریکا دانست و گفت که باید با تمام روش‌های ممکن با ایران مقابله کرد. او مدعی شد: «ایران در حال تثبیت حضورش در سوریه است... ارتش ایران معمولا از مرزهایش خارج نمی‌شود، امابه آن‌ها اجازه داده شد به سوریه بروند.»

وی به طرح اخیر «اد رویس» و «الیوت انگل» در رابطه با تحریم تمامی شرکت‌های وابسته و کسانی که معاملات بازرگانی با سپاه پاسداران دارند، اشاره کرد و خواستار تصویب آن شد.

مک کارتی، به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران پرداخت و ضمن تأکید بر لزوم «اصلاح» این توافق بین‌المللی گفت: «باید از شر بندهای غروب (بندهای مربوط به سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران) راحت شویم... دلیلی ندارد ایران موشک بالستیک داشته باشد یا آزمایش انجام دهد.»

هویر نیز با اشاره به تلاش کنگره آمریکا برای تدوین قانون تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت: «تحریم‌هایی بر کسانی که به سپاه کمک می‌کنند یا منابع مالی آن را تامین می‌کنند، اعمال خواهد شد.»

وی با «کاملا ناقص» خواندن توافق هسته‌ای ایران، اضافه کرد: «این توافق باید فعالیت‌های شرورانه غیرهسته‌ای ایران را خنثی می‌کرد. این توافق باید اطمینان حاصل می‌کرد که ایران هیچ‌وقت، نه ۱۰ سال، نه ۲۵ سال، هیچ‌وقت توانایی هسته‌ای که بتواند با آن اسرائیل را تهدید کند نداشته باشد.»

هویر سپس تاکید کرد: «ایران نباید اجازه توسعه و آزمایش موشک‌هایی که اسرائیل را به خطر می‌اندازد، داشته باشد... اگر تحریم‌های جدید علیه ایران وضع شود، آن‌ها دیگر موشک نخواهند داشت و در سوریه هم نخواهند بود.»

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا نیز در سخنرانی خود گفت که آمریکا تحت هیچ شرایطی حضور ایران در سوریه در مرز فلسطین اشغالی را نمی‌پذیرد و با تمام توان با آن مقابله می‌کند.

در دومین روز از نشست سالانه ایپک، هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در توجیه سیاست‌های حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت جدا از اینکه تل‌آویو متحد آمریکا است، در عرصه‌های مختلف مورد زورگویی واقع می‌شود و واشنگتن می‌خواهد که با اسرائیل همچون کشورهای دیگر برخورد شود.

بیشتر بخوانید:

ابعاد جدید لابی‌گری برای اسرائیل و امارات

وی با ادعای اینکه اسرائیل در سازمان ملل مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: «من هرگز تسلیم زورگویی نخواهم شد. ایران و سوریه بدانند که اسرائیل تسلیم زورگویی نخواهد شد.»

نتانیاهو که برای دیدار با مقامات ارشد آمریکا به واشنگتن سفر کرده بود در سومین و آخرین روز از نشست ایپک، اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرد.

وی که بارها مسئله مقابله با ایران را مطرح کرده بود، در اظهارات خود در این نشست گفت که باید ایران را متوقف کرد و اسرائیل این کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فیلم هالیوودی «خوب، بد، زشت» گفت: «امروز می‌خواهم درباره خوب، بد وزیبا صحبت کنم. خوب تمام خدماتی است که اسرائیل به دنیا ارائه کرده است. بد شرارت‌هایی است که علیه اسرائیل می‌شود و منظورم دقیقا ایران است.»

این مقام رژیم صهیونیستی به برجام نیز اشاره کرد و آن را «تهدیدی برای موجودیت اسرائیل، امنیت منطقه و صلح در جهان» توصیف کرده و مدعی شد ایران بارها به جامعه جهانی دروغ گفته است.

نتانیاهو همچون بسیاری دیگر از مقامات آمریکایی خود را کنار «مردم ایران» دانست و از آشوب‌های پراکنده اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرد.

وی اینگونه گفت:‌ «ما در کنار آن‌ها و ایرانی‌هایی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، می‌ایستیم.»

نتانیاهو با اشاره به داستان‌های تاریخی، اضافه کرد: «پارسی‌ها یک بار می‌خواستند ملت ما را نابود کنند. در آن زمان نتوانستند و اکنون نیز نمی‌توانند.»

«مایک پنس» معاون ترامپ نیز در سومین روز از نشست ایپک بر مواضع ترامپ در قبال برجام تأکید کرد و تهدید کرد اگر توافق هسته‌ای ایران طی ماه‌های آینده اصلاح نشود، واشنگتن به سرعت از آن خارج خواهد شد.

معاون ترامپ نیز ضمن حمایت سرسختانه از رژیم صهیونیستی، ایران را «حامی دولتی تروریسم» خواند و گفت: «اجازه نمی‌دهیم شکست داعش به پیروزی برای ایران تبدیل شود... ایران امیدوار است بتواند امپراطوری قدرتمند پارسی‌ها را مجددا احیا کند... ایران می‌خواهد گذرگاه نفوذی از عراق و سوریه به لبنان ایجاد کند تا راهی غیرقابل شکست برای صدور ارتش ایدئولوژیک خود داشته باشد.»‌

«مارکو روبیو» نماینده مجلس سنا نیز در روز پایانی این نشست گفت ایران می‌خواهد آمریکا را از خاورمیانه بیرون بیندازد.

قدرتمندترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا امسال هم مانند چند سال اخیر، نشست سالانه پرهزینه دیگری را برگزار کرد تا همگی سخنرانان آن، یک پیام مشترک را القا کنند و آن پیام، تعهد به مقابله با ایران بود. جنگ‌طلبان آمریکا با متحدان صهیونیست خود بودجه‌های هنگفتی را در مناسبت‌های مختلف هزینه می‌کنند و از هر فرصت در عرصه بین‌الملل بهره می‌گیرند تا ایران را تهدیدی برای منطقه و جامعه بین‌الملل جلوه دهند به امید آنکه بتوانند ایران را در جهان منزوی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    10 1
    مرگ بر صهیونیسم مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس