موشک ایران

کافی است محل در نظر گرفته شده برای سایت رصد امواج ناشی از آزمایشات هسته‌ای را که حوالی میدان انقلاب است، روی نقشه مشخص کرده و سپس فاصله آن را با نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادهای حساس نظام بسنجیم.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، طی روزهای اخیر مجددا بحث های مربوط به برنامه موشکی کشورمان و تلاش طرف های غربی برای محدود سازی و فشار بر مسئولان کشورمان برای پذیرفتن توافقی در این خصوص، در محافل داخلی و خارجی داغ شده و از طرف دیگر در میان این مذاکرات و رفت و آمدهای دیپلماتیک، خبری عجیب منتشر شده که بر اساس آن، آمریکا با ارسال تجهیزات بسیار حساس لرزه نگاری به ایران موافقت کرده است. این تجهیزات مربوط به پیمان CTBT یا Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty Organization است که وظیفه آن رصد  ممنوعیت آزمایش های اتمی بوده و هر چند مسئولان وزارت خارجه این موضوع را اساسا تکذیب کردند اما اطلاعات وب سایت رسمی این پیمان، چیز دیگری می گوید.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، دستگاه های مورد نظر و سنسورهای وابسته به آن، در برخی نقاط معدود از جهان شامل فقط 13 پایگاه، نصب شده اند و ظاهرا مواردی چون زمین لرزه ها و عواملی مثل انتشار گازهای با منشاء رادیواکتیو را شناسایی کرده و گزارش می دهند.

**پیمان CTBTO از کجا آمده است؟

آزمایش های اتمی از زمان جنگ سرد همواره مایه نگرانی برخی از کشورهای جهان بودند و هر چه قدرت تخریبی این بمب ها افزایش پیدا می کرد فشارها برای توقف این آزمایش ها نیز بیشتر می شد. برای نمونه بعد از آزمایش اولین بمب هیدروژنی دنیا توسط آمریکا در سال 1954 میلادی، جواهر لعل نهرو نخست وزیر وقت هندوستان درخواستی را برای ایجاد محدودیت در بحث آزمایش های اتمی مطرح کرد. در طول دهه های بعد نیز همواره این بحث ها در جهان ادامه داشت تا این که سرانجام در سال 1974 یکی از اولین قدم ها در این بحث برداشته شد و بر طبق قراردادی که بین آمریکا و شوروی سابق به امضاء رسید، آزمایش های اتمی زیرزمینی با قدرت بیش از 150 کیلوتن ممنوع شد.

پس از پایان جنگ سرد مذاکرات در بحث ممنوعیت آزمایشات هسته ای با شدت بیشتری به انجام رسید و در نهایت باعث امضاء توافق نامه CTBT شد. این پیمان در شهریور ماه 1375 شمسی به عنوان یک معاهده چند جانبه به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید. تاکنون حدود 160 کشور به این پیمان پیوستند اما این پیمان یک پیوست 2 دارد که حدود 44 کشور به آن پیوسته اند اما 8 کشور از این 44 کشور هنوز در داخل قوانین مربوط به آن را به تصویب نرسیده است. از جمله این کشورها می توان به ایران، آمریکا، هند و کره شمالی و البته رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

**ماجرای حسگرها چیست؟

اما مجری بین المللی این پیمان که در ظاهر یک نهاد رصد کننده است، مجموعه از سامانه‌های حسگر را در نقاط مختلف جهان نصب کرده که تعداد قابل توجهی از آن طبق معمول فشارهای غربی، مربوط به ایران است.

اطلاعات ایران در سایت ctbto - به واژه نصب شده درباره سایت های کرمان و شوشتر دقت کنید

دو سایت کمکی لرزه نگاری بر اساس اعلام رسمی وبسایت www.ctbto.org تا به امروز در کرمان و شوشتر نصب شده است. همچنین سایت اصلی لرزه نگاری در شمالغربی تهران و بیرون از پایتخت نیز در مرحله ای است که مکان آن تایید شده است. در عین حال، وب سایت رسمی این پیمان اعلام کرده که برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز رصد تشعشعات مربوط به مسائل هسته ای در جنوب ورامین انجام شده و برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز رصد گازهای نجیب (طبق تعریف جدول مندلیوف) در ایران نیز وجود دارد که هنوز مکان آن مشخص نشده است چراکه در جریان یک انفجار یا آزمایش هسته ای امواج به صورت مواد رادیواکتیو و گازهای نجیب پخش می شوند.

اما شاید سوال برانگیز ترین سایتی که برای نصب آن در تهران برنامه ریزی شده است یک محل برای رصد امواج Infrasound در قلب پایتخت است

این سایت با کد IS29 در سازمان مورد نظر ثبت شده است. وقتی با تعریف امواج مورد نظر آشنا بشویم مشخصا تعجب بیشتر می شود.  امواج عادی توسط گوش انسان شنیده می شوند و بین امواج 20 تا 20 هزار هرتز رده بندی می شوند. در شکل  امواج  Infrasound مثل انفجار آتشفشان، زلزله، شهاب سنگ و در شکل مصنوعی یا به عبارتی انسان ساز به صورت انفجارهای بزرگ شیمیایی، فعالیت های معدنی و هسته ای طبقه بندی می شوند و خارج از این محدوده بوده بوده و توسط گوش انسان شنیده نمی شود. این یعنی این سیستم قرار است صداهایی خارج از محدوده شنوایی انسانی را رصد کند.

برفرض محال اینکه کشور مان بخواهد چنین اقدامات و آزمایشاتی را انجام بدهد، قطعا محل آن در محدوده یا نزدیکی های تهران نخواهد بود.

لذا کافی است محل در نظر گرفته شده برای این سایت را که حوالی میدان انقلاب است، روی نقشه تهران مشخص کرده و سپس فاصله آن را با نهاد ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساختمان مرکزی قوه قضائیه و البته دفتر رهبر انقلاب بسنجیم؛ نتیجه تعجب آور و صد البته تاسف آور است و به حدود 2 تا 3 کیلومتر بالغ می شود.

محل مشخص شده برای سایت IS29 در تهران با رنگ سبز و مناطق حساس نظام با رنگ آبی مشخص شده است

حالا به این مسائل عجیب و سوال برانگیز یک بحث دیگر را اضافه کنید که در ابتدا گزارش نیز به آن اشاره شد.

طبق قراردادی که با شرکت آمریکایی Hughes Network Systems مستقر در ایالت مریلند این کشور توسط سازمان CTBTO امضاء شده، بر مجموعه ای از تجهیزات مربوط به ارسال امواج، سیستم های بدون سیم و دیش های ماهواره ای برای رصد امواج لرزه ناشی از انفجار اتمی در ایران نصب می شود که این حرکت با موافقت دولت آمریکا نیز همراه شده است.

با این اوصاف، چگونه می توان باور کرد سیستم های حساس و خاص جمع آوری سیگنال های صوتی در قلب پایتخت کشورمان و نزدیک به اصلی ترین مراکز سیاسی و امنیتی نصب شود و کار آن کشف و رصد انفجارهای اتمی فرضی در صدها کیلومتر آنطرف تر و زیر زمین باشد؟ نهاد یا فرد متخصص معتمد داخلی امکان فنی و مجوز بررسی دقیق همه سنسورها، سامانه ها و تجهیزاتی که تاکنون در کشورمان نصب شده یا در این سایت های جدید مستقر می شود را خواهد داشت؟

ماجرا از آن جهت جالب تر می شود که بدانیم از سالها قبل، برنامه ریزی طرف غربی برای تکمیل برجام از طریق پیوستن ایران به این معاهده وجود داشته است و به عنوان مثال، سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی در سایت سازمان منع آزمایش های هسته ای، ابراز امیدواری کرده که توافق هسته ای (برجام) میان ایران و کشورهای ۱+۵ عاملی باشد برای پذیرفته شدن پیمان جامع منع آزمایش هسته ای در کشورهای باقیمانده و اضافه می کند: اگر اراده سیاسی باشد می توان به نتیجه رسید و توافق هسته ای ایران می تواند به اجرایی شدن سی تی بی تی CTBT کمک کند.

طبیعتا نمی توان انتظار اطلاع رسانی از طرف غربی مبنی بر این که اصولا چه چیزی در ایران نصب شده یا قرار است مستقر شود، داشت و از سوی دیگر، مسئولان دولتی هم که به طور کلی منکر وجود هر گونه سایت یا فعال شدن تجهیزات در ایران شده اند و آنچه در این میان مورد غفلت واقع شده، مکان‌ها و تجهیزات خاص و ناشناخته ای است که از طرف شرکت آمریکایی، وارد ایران شده یا خواهد شد و حالا که حلقه جاسوسان در پوشش بحث های آب و محیط زیست، نمی تواند پازل های اشراف و جاسوسی دشمنان بر برنامه موشکی کشورمان را کامل کند، سامانه ها و معاهدات غربی به کمک سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آنها آمده اند.

• محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    انشالله این یک معامله پشت پرده برای نظارت بر برنامه موشکی نباشد
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      رأی دهندگان به روحانی باعث این اتفاقات هستند
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      شاید سوال برانگیز ترین سایتی که برای نصب آن در تهران برنامه ریزی شده است یک محل برای رصد امواج Infrasound در قلب پایتخت است. این سایت با کد IS29 در سازمان مورد نظر ثبت شده است. وقتی با تعریف امواج مورد نظر آشنا بشویم مشخصا تعجب بیشتر می شود. امواج عادی توسط گوش انسان شنیده می شوند و بین امواج 20 تا 20 هزار هرتز رده بندی می شوند. در شکل امواج Infrasound مثل انفجار آتشفشان، زلزله، شهاب سنگ و در شکل مصنوعی یا به عبارتی انسان ساز به صورت انفجارهای بزرگ شیمیایی، فعالیت های معدنی و هسته ای طبقه بندی می شوند و خارج از این محدوده بوده بوده و توسط گوش انسان شنیده نمی شود. این یعنی این سیستم قرار است صداهایی خارج از محدوده شنوایی انسانی را رصد کند.
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      دیگه دارم کم کم معنی خنده های ظریف رو بهتر میفهمم!
    • ایرانی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      یکی گفته: "می شود اسامی همه کسانی که به روحانی رای دادند را با بررسی تعرفه ها شناسایی نمود. همه آنها باید تحت تعقیب و مجازات قرار گیرند."
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      سپاه باید به این قضئیه ورود کند یک عده دانسته یا ندانسته دارند خیانت میکنند به این مملکت و خون شهدا و ملت و اسلام
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      چرا کشور اینطوری شده است . چرا مسئولین ما در رابطه با برجام قبل از اینکه طرفین مقابل به کوچکترین تعهدش عمل کند. طرف ما از حول حلیم به تمام تعهداتش عمل کند و سایت های هسته ای را تعطیل وبتن ریزی کند.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      اشتباهی منفی زدم
    • جمال IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا دو ایستگاه رصد CTBT در دو نقطه از مراکز هسته‌ای کشورمان نصب شده است، گفت: این خبر را تکذیب می کنم. وی ادامه داد: هیچ کس از خارج کشور حق ورود به مراکز کشور ما را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد ایستگاهی نصب کند.
    • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      حتما این جاسوسی انجام میگیرد با ان شالله دلخوش نباشیم باید مقابل وادادگان ایستادگی کنیم
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      خب چی کار کنیم؟ ضعیف هستید و پشتوانه‌ای مردمی هم ندارید مجبورید باج بدیددیگه هرچی آمریکا بخواد باید بگید چشم در ظاهر هم بیایید الکی تکذیب کنید چون مردم فقیر و بیکار پشت شما نیستن
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      سرلشکر باقری نصب تجهیزات در تاسیسات هسته ای را تکذیب کرد...اینجا هم چیزی درباره تاسیسات هسته ای نوشته نشده
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    خاک بر سر ما...غیرت ما را انگار ملخ خورده
    • قریشی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      خاک بر سر مسئولین بی سواد که هرچی امریکائیها بهشون دیکته میکنند میگن چشم ، بدون اینکه سواد بررسی و تحلیل موضوع رو داشته باشند . خاک بر سر مسئولین دوتابعیتی که صرفا برای جاسوسی و رخنه در نظام و بدبختی ملت وارد بدنه دولت شده اند ... من موندم وزارت اطلاعات با اینهمه توانمندی چرا بی تفاوت بوده !
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      چرا خاک بر سر ما ؟ خاک بر سر اونی که غیرت ایران رو داره به باد می ده خاک تو سر اونی که برنامه اتمی ایران رو بتن ریخت خاک تو سر اونایی که گند زدن به اقتصاد ایران چرا خاک تو سر ما خاک تو سر جد اباد اون بی غیرتا
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      غیرت ما درزیر پای خانندها ورقاصه های برج میلاده حالشو ببر
    • SE ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      خاک بر سر ... که مسئول پر مدعای بی تدبیره
    • AE ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      منظور از خاک بر سر ما همان مسئولین ما است
    • AE ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      ببین چقدر تابلوئه که مشرق هم فهمید . قصدم توهین نیست منظورم اینه متخصصین باید زودتر بفهمند
    • رضا IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      تورو شاید ولی مارو خیر ،
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    چشم معاونت ضدجاسوسی روشن!!!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    5 سال است همه چیزمان از دست رفته. ابهت و اقتدارمان. دستاوردهای فضایی و هسته ایمان، شجاعت و غیرتمان و این روزها هم که باقیمانده فرهنگ و دیانتمان را دارند می برند.
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      روحانی باید سریعا برکنار شود داره کشور را نابود میکنه من تعجب میکنم چرا رهبری وارد نمیشوند.
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    مرگ بر امریکا لعنت بر غرب زده ها و نفوذی ها
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    فقط بلدبم هرچی رو امنیتی جلوه بدیم اگه واقعا این راست باشه برای کمک به زلزله که خوبه و بعدش هم کارشناسان مگه نگفتن که تهران روی گسل زلزله است موندیم خوبی میکنن میگیم حتما جریانیه بدی میکنن میگیم این هم یه جریانیه ، یه بام و دو هوا که نمیشه
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      احمقی واقعا یا خودت رو زدی به احمقی و ما رو احمق فرض کردی !؟ این چه ربطی به لزلزله داره ! این برای کشف لرزه های هسته ای هست . درضمن تهران خودش سایت لرزه نگاری برای زلزله داره درضمن نیاز به وسایل و امکانات باشه خودمون می تونیم تهیه و نصب کنیم دستمون فلج نیست و مطمئنن امریکا دلش برای ما نمی سوزه و عزت و استقلال مون رو از سر را نیاوردیم براش خون دادیم
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      شما هم فقط بلدی رفتارهای خائنانه نفوذی ها رو توجیه کنید و دشمنی کدخداتون رو ماست مالی ، مزدوری خیلی صرفه اقتصادی داره برات
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      مثل اینکه به یکی تجاوز کنن و حاملش کنن بعد یکی بگه خوب یک بچه بهت دادن
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      یا خیلی بیسوادی و احمق، یا خائن تمام عیاری. اگر یک ذره راجع به صدا و منابع تولید ان و امضاء صدا و اثر انگشت صدا میدانستی، حرف مفت نمی زدی. فکر میکنم خائنی اگر مدانستم کجایی خودم خلاصت میکردم تا ایران را از شر روشنفکران خائنی چون تو رها کنم.
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      این که به قاعده کلیه، هر کاری که غرب خصوصا امریکا برای هر کشوری انجام می دهد باید به دیده تردید نگاه کرد .چون این ها جز به بند کشیدن ملت ها به چیز دیگر فکر نمی کنند. این چه منطقی است که تحریم های فلج کننده را وضع می کنند و بعد هم اجازه می دهند به سری تجهیزات پیشرفته وارد کشور شود!؟ شما باشید چه فکری می کنید؟ امان از این دولت واداده در مقابل تمدن کثیف غرب
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      عزیزم موجک تولیدی از زلزله با موجک حاصل از پرتاب موشک به کلی با هم فرق دارند و در تحلیل سیگنال با یک دکانولووشن ساده از هم جدا می شوند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مگه خود غربی ها تایید نکردن که ایران بمب اتم نداره !؟ مگرنه که با برجام امکان فعالیت صلح آمیز از ایران گرفته شده چه برسد به غیر صلح آمیز ؟ پس مطمئنا این تجهیزات هدف اصلیشون ربطی به بمب اتم نداره بلکه برای جاسوسی هست .
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    وقتی ایران بمب اتم نداره چطوری می خواد آزمایش هسته ای بکنه ! این پیمان باید مخصوص کشورهای دارای بمب اتم باشه نه ایران .
    • دکتر صدر IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      ایران یک کشور تحقیر شده و اشغال شده بعد برجامه
  • حامد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    لعنت بر وطن فروش
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    هیچ کدوم از این تجهیزات در کره شمالی نصب نیست ولی غربی ها به راحتی از آزمایشات هسته ای کره اطلاع پیدا میکنن بدو نیاز به این چیزا پس دنبال چیز دیگه ای تو ایرانن
  • منصور AE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    پس مجلس چرا توضیح از دولت نمی خواهد مثل اینکه مجلس و دولت قصد دارند کشور را دو دستی تقدیم آمریکا کنند
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      مجلس!؟ کدوم مجلس ؟ مجلسی که در زمان احمدی نژاد در راس امور بود و حتی دولت مجبور بود برا عقب و جلو کردن ساعت کار کارمنداش در ماه رمضان از مجلس و رییسش اجازه میگرفت یا مجلسی که با این فضاحت های بعضی وزرا هنوز نخواسته یه وزیر استیضاح کنه ،مجلسی که نمایندگانش برا عکس گرفتن با یه مسوول خارجی صف میکشن ،مجلسی که دغدغه اغتشاشگر و حصریون و دختران بی حجاب و دراویش و ...داره جز مملکت ؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    امیدواریم سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد عمل شود و جلوی خیانت مسئولین دولتی به کشور را بگیرد و با افراد خائن به شدت برخورد کند.
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      انشاالله
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    آیا امریکا و انگلیس و فرانسه و چین و روسیه و اسراییل و کره شمالی اجازه دادن این تجهیزات در کشورشون نصب بشه ؟ جواب نه هست . پس چرا باید ما اجازه بدیم ؟ وقتی کسایی که علنا بمب اتم دارن اجازه نمی دن مایی که نداریم و زیر بار برجام هم رفتیم باید اجازه بدیم .
    • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      کار از منطق گذشته باید مسببان اعدام شوند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    یعنی افتتاح پنج لانه جاسوسی امریکا در خاک ایران ، ملت ایران جاسوسهای امریکایی رو از در بیرون انداختش حالا یک عده ... دارن اونا رو قاچاقی از پنجره بر میگردونن
  • teymour IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    آلبوم احزاب اصلاح طلب و اصولیون و فراکسیون نا امید. از این مماشاتهای خائنانه پر است. و جالب اینکه اخیرا دیداری با حصریون داشته اند و اظهار کرده اند که نظام و کشور و انقلاب را فقط آنها میتوانند نگه دارند. آی زکی.
  • mj DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    به امید خدا بچه های اطلاعات سپاه جم میکنن این بساط رو.. از دولت گیرین کارتی بیش از این نمیشه انتضار داشت
  • آرش کمانگیر IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    به نام خدا . سلام . انتظار میرود که سازمان انرژی اتمی ایران در این مورد شفاف سازی نماید و دستگاههای ذیربط امنیتی کشورمان امکان هرگونه سوء استفاده از اینگونه تجهیزات را از بین ببرند .
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      ترامپ امکان نداره برجام رو لغو کنه همش جنگ زرگری ه برای گرفتن باج بیشتر از ما....ایندگان بخاطر برجام ما رو لعنت میکتند...
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    زمان قاجار قسمتهای ایران عزیز از ایران جدا شد ولی الان مثل اینکه میخواهند کل ایران را از ایرانیان بگیرند / وطنم ایران ملت قهرمان ایران تنهایت نخواهند گذاشت وبه جاسوسان مجال نخواهن داد
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    یک چنین خبری محاله که با وجود رهبر اگاه و ولی فقیه مان انجام بگبره ! با نصب اونهمه دوربین ها در نطنز وفردو وراستی آزمائی سازمان انرژی اتمی ، دیگه نیازی به اینگونه ازمایشها نیست و حضرت اقا اجازهء چنین اقدامی را نمیدهند !
    • رحمان ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      در مورد برجام هم این حرف ها زده میشد ولی دیدیم محال نیست
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مشرق جان فکر میکنید برا وطن فروش ها مهمه ؟؟؟؟ مردمی که احساسی و گُتره ای رای میدن ...
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    قاجار اخ پیف پاف پهلوی اخ شما خوب شما که بدتر از دیگران مملکت را به حراج گذاشته اید و مسببان این امر مستحق اعدام انقلابی اند.
  • کارو FI ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    با سلام، معذرت می خواهم ولی آدم تسلیمی حق ندارد بگوید تا کجا شلوارش را پایین می کشد...! سر رشته حقارت های تسلیم شدن دراز بوده و به این زودی ها، اتمامی بر آن متصور نیست.
  • افشین IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    این سایت میدان انقلاب که حتما برای استراغ سمع ازربیت رهبری نهاد ریاست جمهوری مجلس و قوه قضاییه هست.البته نهاد ریاست جمهوری که نیازی به استراغ سمع نداره.ولی بقیه حتما.
  • US ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد!!!!!مسوولان خواب تشریف دارند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • ناشناس GB ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    سلام برادران، خواهران، همرزمان متاسفانه با هزينه هاي آمريكا و اسرائيل غاصب، انواع جنگهاي نرم در كشور در حال اجراست. جاسوس تابلو ندارد و در قالبهاي مورد اعتماد مردم وارد عمل ميشود. دانشگاه ها مورد تهاجم دو تابعيتي ها و وطن فروشان شيفته غرب قرار گرفته. كشور و نظام مقدس نياز به همكاري اطلاعاتي و فرهنگي دلسوزان دارد. اين افراد با ظاهري آراسته و موجه در مديريت و نقاط كليدي رخنه كرده اند. نمونه اي از اين تشكيلات جاسوسي و خائنانه در دانشگاه ..پ است كه رياست دانشگاه و مديريتهاي نزديك به آن بصورت يك تشكل سازمان يافته مقاصد خود را تعقيب ميكنند اين تيم ارتباطات نزديكي با سازمان محيط زيست، وزارت خارجه، سفراي كشورهاي اروپايي دارند. برادران و خواهران عزيز گوش به زنگ باشيد تا كوچكترين حركات خائنان راديو نظر داشته باشيم.
  • یوزار NL ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    دوستان محترم بسیجی لطف کنین الکی حاشیه درست نکنین، و به مسیولین توهین نکنین، بدون اجازه ی رهبر نه توافقی انجام شد نه جایی خراب شده، اونکه فرمودید بتون ریختن فقط جابجایی دستگاه جدید و نصب ٱن در جای دیگر بود، اونجا فقط سوخت ٱب گرم تولید میشود و بازار دنیا در دست ٱمریکاست، ایران زیاد از مصرف خود تولید کرده و مشتری فروش نداره ، بدون اطلاع دوستان سعی بر تخریب دیگری نکنین، ،،، سپاس و شاد باش برای عزیزان خصوصا گردٱورنده مقاله
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      تو فرق رآکتور و آب سنگین را می دانی؟ آب سنگین تولید می شود تا در رآکتور آب سنگین استفاده شود و برق تولید کند آنهم از اورانیم 238 و بدون نیاز به غنی سازی.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      رهبری از اول فرمودند به امریکا اعتماد ندارند ، درضمن خود روحانی گفت تمام مسئولت برجام بعهده خودش هست و رهبرانقلاب خودشون گفتن در جزئیات دخالت نمی کنن با شروطی که برای برجام گذاشتن معلوم بود که برجام رو کافی و محکم نمی دونستن و البته دولت هم به هیچ کدوم از شروط رهبری عمل نکرد
    • رحمان ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      تنهایی تحقیق نکن نمره نمیاری کمی مطالعه هم خوبه تعصب بی جا هم بسیار بده
  • AE ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    فقط یک کلام : خاک تو سرتون با رای دادن تون
    • نادر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      والا تا اونجا که شنیدیم مقام معظم رهبری از کسانی که در رای گیری شرکت کردند تقدی و تشکر کردند ، حالا توی بی سروپا اراجیف میگی حتما" ازجائی داری می سوزی .
  • رحمن IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    بحث بی استدلالی بود اما یک گروه از دانشمندان باید روی موضوع کنکاش کنند و واقعیت را دریابند
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      به عنوان یک ژئوفیزیست به تو اطمینان می دهم که امواج حاصل از زلزله با امواج حاصل از ضربه ناشی از پرتاب موشک چه از نظر طیف فازی و چه طیف توان کاملا متفاوت هستند. لهذا ادعای استفاده از این تجهیزات برای زلزله دروغ محض است.
  • US ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    شما در اين گزارش از وجود مكان هايي صحبت كرديد كه اين دستگاه كه بدون شك براي جاسوسي است نه ازمايش اتمي در ايران نصب شده ولي از مكان ان خبر نداريد ايا مسولان و وزارت اطلاعات و يا سپاه هم از انها بي خبرند اگر كه چنين است كه واي برما و اگر انها از اين دستگاه و أماكن ان مطلع هستند و اين اجازه را داده اند كه هزاران بار واي برما در كشور ما چه ميگذرد ؟ بسيار نگران كننده و فراتر از ان وحشتناك است امنيت كشور ما در خطر است و بقول ديگران هموطنان خاك بر ئر انها كه به اين كار تن در داده اند ولي اين نبايد فقط با يك خاك بر سر لفظي و بي اثر تمام شود بايد عده اي وطن دوست ديت بكار شوند و اين جريان از بيخ و بن تحقيق كنند و به اطلاع ملت برسانند و انها را بر چينند من مقصر أصلي را ميشناسم لااقل به باور خودم ذكر نميكنم چًون مشرق منتشر نميكند كسي كه بي خود نبود كه امريكا با ان موافقت كرد اينها بنزين به هواپيماهاي مسولان ما نميدهند چگونه امريكا با ان موافقت كرده دليلش واضح و اشكار است در ضمن اين خبر را تا انجا كه همه ي سايت ها را زير رو كردم فقط توسط مشرق منتشر شده تشكر مشرق عزيز
  • US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    من اميدوارم خائنين به كشور همين دنيا مجازات شوند و از خدا مي خواهم تك تك مسئولين خائن به نظام جلوي چشم همه ي مردم محاكمه شوند
  • US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    خيلي دلم مي خواهد بدانم طرفداران اين دولت در اين مورد چه جوابي دارند كه بدهند؟
  • عباس IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    گلابیه برجامیه شکایت نکنید بگید علی برکت الله
  • حجت IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌ انا للَّه و انا الیه راجعون‌ من تأثرات قلبی خودم را نمی‌توانم اظهار کنم. قلب من در فشار است. این چند روزی که مسائل اخیر ایران را شنیده‌ام خوابم کم شده است [گریه حضار]. ناراحت هستم [گریه حضار]. قلبم در فشار است [گریه حضار].
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مرگ بر امریکا و کسانی که شیطان بزرگ را کدخدا می نامند
  • طرف دار امیددانا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    ایران بزرگ ارمان بزرگ می خواهد
  • مسعود IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    در مورد برجام هر چه رسانه های غربی گفتند راست از آب درآمد، توجه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور به موضوع به سرعت باید انجام شود
  • فرید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    از این تجهیزات حساس میتوانند برای شنود و جاسوسی استفاده کنند بهتر است دانشمندان و اهل فن بیشتر بررسی کنند و در صورت مشکوک بودن جمع آوری شوند .
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      می توانند یا قطعا می کنند؟
  • سید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    خیلی عجیبه ! دشمن فعال و ما غافل !
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    یاامام زمان فقط شما بایدبه دادمردم ایران برسیدمولا جان شراین خائنین راازسرملت بردار
  • دل سوخته IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    امیدوارم از مسئله برد موشکی و مسئله موشکی به هیچ وقت کوتاه نیایید چون عاقبت خوبی برای کشورهایی که عوامل بازدارندگی خودشان را از دست می دهند در انتظارشان نخواهد بود... سلام بر شهیدان که همیشه حاظر و ناظرند و به موفقیت کشورمان چه در دفاع از تمامیت ارضی کشور و چه الان با دعاهای خودشان، کمک می کنند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مرگ بر مدیر گرین کارتی. مرگ بر سلبریتی دماغ عمل کرده و چشم لیزر زده خائن. مرگ بر بی حجاب بی غیرت. مرگ بر روشنفکر نمای منافق.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    جواب به 4: 49 چرا اقتصاد مقاومتی اجرا نشد؟
  • سیاحی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    واقعا جایی تاسف داره
  • AU ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    آقا یکی میشه بگه اقتدار ملی یعنی چه؟ آیا کشوری داریم که سربازانش اینچنین دلاور باشند با این همه شهداء و مسئولین اجرایی و قانگذار آن اینچنین بی غیرت؟
    • رحمان ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      فقط در ایران این اتفاق می افتد زیرا مهد انقلاب حضرت مهدی است و باید امتحانات سخت را بگذراند و قبول شود
  • امید IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    آقا چند مرتبه در سخنرانیهای امسالشان موضوع نفوذیها را مطرح فرمودند. جا دارد رسانه های دلسوز کشور و نظام همچون صدا و سیما و سایت مشرق و ... در این خصوص اطلاع رسانی کنند. از دو تابعیتی ها در بدنه دولت غافل نشویم.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مرگ بر تشیع انگلیسی
  • AU ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    ما واقعا باید از خودمون بپرسیم روحانی چرا دوباره رای آورد در حالیکه عملکرد بسیار ضعیفشو دیده بودیم. ما نباید انتخاب اشتباه انجام بدیم. امیدوارم در انتخابات پیش رو مجلس خوبی تشکیل بدیم.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      جوابش را نمی دانی؟ امروزه کسی در هیچ جای دنیا با اثبات عملکرد خودش رای نمی آورد.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مشرق دروغگو امروز سرلشگر باقری این خبرو تکذیب کردن برو خجالت بکش!
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
  • دکتر صدر IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    ادامه این راه با این دولت غرب گرا ایران رو دقیقا دار به سمت لیبی و عراق و سوریه و یمن شدن پیش میره جای تعجب و تاسف هست که مسئولین ارشد جمهوری اسلامی تا این حد در برابر این دولت منفعلانه رفتار می کنن ایران اگر عراق و افغانستان بشه و امنیت از دست بره دیگه راه برگشتی نخواهد بود...
  • نصیر IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    دوستان اگر مقالات ممربوط به جاسوسی اسراییل و امریکا در لبنان و سوریه رو بخونید تقریبا تمام نهادهای بین المللی و حتی مربوط به سازمان ملل مراکز شنود ارتباطات ارتش لبنان و حتی حزب الله بودن...
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    مشرق دمت گرم یا علی به پشتکارتون تجربه نشون داده بعد از هر 5 سال یک بار مقالات مشرق خیلی ها رو رسوا می کنه
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    خاک بر سر اصلاح طلبان بی غیرت و وطن فروش
  • US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    دولت جاسوس
  • سعید IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    یاد امام ره به خیر در مقابل دشمن بیگانه و داخلی وطن فروش چقدر محکم برخورد میکردند متاسفانه الان اینطور نیست حالا بزرگان این نظام میگن بعضی ها دارن سرخود عمل میکنن وبه کشور لطمه میزنن نیاید به دشمن اطمینان کرد از این طرف وطن فروشها میگن همه چیز ما همه کار ما با اطلاع رهبریه . با اشاره وکنایه کار درست نمی شه اگه جلوی این رئیس جمهور و دار و دستش رو نگیرید محکم نه با کنایه وتعارف وترس مطمئن باشید فاتحه نظام وکشور خواندس . هشدار هشدار هشدار .... یاد امام به خیر
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    اگر تو شوشتر پیداش کنم خودم نابودش میکنم
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    زمان بنی صدر هم از این غلطها می کردند
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      نه به والله. بنی صدر خائن بود اما نه دیگر اینقدر علنی.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    اصلا نباید اجازه نصب اینگونه دستگاهها را داد ولو بتوانیم بررسی کنیم.
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    آیا جمهوری اسلامی قراره با تراژدی سهمناک تسلیم و تحقیر پایان یابد؟! همین که تهی از محتوا بشه.. یعنی سرنگونی ...بحث فراتر از جمهوری اسملامی هه..با کدوم کشور تا این اندازه ارباب رعیتی برخورد کرده اند؟! ..... احتمال داره این سیستم ها اشراف کامل بر مراکز تصمیم گیری داشته باشه و همین طور امکان سنجش آسیب ها و تغییرات محیطی برای وارد آوردن ضربات کاری و بلاهای مصنوعی فراهم کنه..!! کجا بهتر و آسیب پذیر از تهران؟؟!
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    دیگه چه اتفاقی باید بیافته تا نهادهای مسوول مثل سپاه احساس خطر و مسوولیت کنند؟؟ شیخ ما تا کجا باید پیش برود؟! اگه اخباری که در زمان انتخابات منتشر شده بود که حضرات برای نظام خط نشون کشیده اند..صحت داشته باشه...با توجه به سبقه ی اطلاعاتی و کنش های سی ساله جریانات حامی دولت و سلسله اقدامات زنجیره ای سوال برانگیز دولت در داخل و خارج باید منتظر سورپرایزهای بیشتر و خطرناک تری بود....این همه انفعال غیرقابل توجیهه!! صداوسیما دقیقا کجاست؟! چرا همگان از تشر بت بزرگ می ترسند؟؟!!!!
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      ارتش سرخ روزی به فکر کودتا علیه گورباچف افتاد که دیگر خیلی دیر شده بود.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    سلام.پیشنهاد می کنم مسئولین دست از سر مملک بردارند کشور خود به خود اصلاح می شود ..
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    از بزرگترین گناهان دروغ است ومتاسفانه ویژگی بارز اکثریت دولتمردان کنونی همین است.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    علت اینکه دولت در قضیه دراویش داعشی نه تنها برخورد نکرد ودست نیروهای انتظامی را بست و وزیر کشور از دراویش تجلیل کرد این است که درچپاولگری مملکت ودر نوکری بیگانه هر دو شریکند.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    اصلا چرا اینها باید در ایران نصب بشه ؟؟؟ آیا ما هم اجازه داریم در کشور آنها از این نوع تجهیزات نصب کنیم ؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹