کد خبر 838032
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
تیم ملی فوتبال سیرالئون

با لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان با لیبی، سیرالئون حریف شاگردان کی‌روش خواهد بود.

به گزارش مشرق، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که سیرالئون حریف جدید تیم ملی فوتبال کشورمان برای انجام بازی دوستانه در روز 26 اسفندماه خواهد بود. سیرالئون تیمی از قاره آفریقاست که جایگزین لیبی شده و با جایگاهش در رنکینگ فیفا می‌توان گفت تیم بهتری نسبت به لیبی خواهد بود که نتوانست شرایطش را برای انجام بازی دوستانه مقابل ایران فراهم کند.

لیبی در آخرین رنکینگ فیفا رتبه 99 دنیا را در اختیار دارد و دو پله بالاتر و رتبه 97 دنیا در اختیار سیرالئونی‌ها قرار دارد. تیمی که تمام بازیکنان آن لژیونر هستند، به این دلیل که این کشور در حال حاضر لیگی ندارد. در سال 2012 و لیگ فصل 13-2012 لیگ سیرالئون به دلیل مشکلات شدید مالی در آستانه تعطیلی قرار گرفت که بازیکنان خودشان هزینه برگزاری مسابقات را فراهم کردند تا لیگ به پایان برسد. لیگ سال 2014 نیز به دلیل شیوع ویروس ابولا نیمه تمام ماند و پس از آن دیگر لیگ این کشور برگزار نشده است. آوریل سال 2017 سازمان لیگ فوتبال سیرالئون با فدراسیون فوتبال این کشور به توافق رسیدند تا لیگ را دوباره راه‌اندازی کنند، اما همچنان این کشور لیگ داخلی فوتبال ندارد.

بازیکنان تیم ملی این کشور نیز در تیم‌های خارجی فعالیت دارند و به طور مثال سولومون موریس، دروازه‌بان تیم ملی سیرالئون پیش از این عضو تیم کوئویلی در لیگ 2 فرانسه بود و اکنون در تیم دیه‌په فرانسه عضویت دارد. کاپیتان این تیم که در پست دفاع بازی می‌کند و 43 بازی ملی دارد، عضو تیم زوریخ است که این تیم در سوپرلیگ سوئیس رقابت می‌کند.کشورهای گینه، ترکیه، فنلاند، اسکاتلند، ایسلند، آمریکا، اسلوونی، مولداوی، کویت، عربستان، قزاقستان، اتریش، کانادا و سوئد مقاصد دیگر بازیکنان لیگ سوئد است. در این بین بویا، مهاجم 23 ساله سیرالئون در لیگ سوئد هم تیمی علیرضا حقیقی در تیم اسکیلستونا بوده است.

سیرالئون در دو بازی اخیر خود در دیدارهایی دوستانه به مصاف سنگال رفته که تساوی یک - یک و شکست 3 بر یک حاصل آن بوده است. آنها برای حضور در جام ملت‌های سال 2019 آفریقا با تیم‌های غنا، کنیا و اتیوپی تلاش می‌کنند که در اولین بازی خود موفق به شکست کنیا با نتیجه 2 بر یک شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس