ناصر الخلیفی

پاریسن ژرمن به طور جدی به دنبال پوست‌اندازی و خانه‌تکانی بزرگ است؛ در این مسیر، باید جایگزینی‌هایی در کادر فنی و تمامی نقاط زمین صورت بگیرد؛ از سوی دیگر، نیمار داستان‌ساز شده و سر سازگاری ندارد.

سرویس ورزش مشرق- این روزها، روزهایی‌ است که ناصر الخلیفی و سایر مدیران پاریسن ژرمن تصمیم جدی گرفته‌اند که دست به یک خانه‌تکانی بزرگ در تیم خود بزنند و این رویکرد، شامل جایگزینی‌های زیادی می‌شود. در این میان، نیمار داستان‌ساز شده و ساز خود را می‌زند که همین امر دردسر جدیدی را برای تیم فرانسوی ایجاد کرده است.

پس از شکست در مقابل رئال مادرید و حذف از لیگ قهرمانان اروپا، «ناصرالخلیفی» به دنبال یک تحول بزرگ و خانه‌تکانی در تیم خود است. برای مدیران قطری‌ پاریسن ژرمن، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پیش از شروع جام جهانی 2022 به میزبانی قطر است. بنابراین، پوست‌اندازی تیم در قابل تغییر کادر فنی و بازیکنان در اولویت قرار گرفته است.

برای مدیران پی‌اس‌جی، کسب عنوان قهرمانی تنها آرزوی موجود نیست بلکه تبدیل شدن به پای ثابت نیمه‌نهایی‌ها و فینال‌های اروپایی مهم است. آنها می‌خواهند تیم فرانسوی همیشه به عنوان 4 تیم قدرتمند ثابت اروپا شناخته شود.

هزینه‌ای که در طی 2 سال اخیر برای پاریسن‌ ژرمن شده، بسیار گزاف بوده اما شاهد هستیم که این تیم با این هزینه برای ستاره‌های بزرگ، چگونه در مقابل رئال مادرید مجموعا 5 بر 2 عرصه را واگذار کرد و از معتبرترین جام اروپایی بیرون رفت.

اتفاقا مشکل پی‌اس‌جی هزینه‌کرد 420 میلیون یورویی برای نیمار و امباپه نیست. چه بسا که منچستر یونایتد، منچستر سیتی، بایرن مونیخ، و چلسی کمابیش همان هزینه را برای خریدهایشان صرف کردند. معمای پیچیده پاریسی‌ها در اینجا تعبیر می‌شود که نتوانستند از این بازیکنان مولتی میلیونی برای موفقیت در اروپا استفاده کنند. 

مربی جدید

اولویت اصلی مدیران پاریسن ژرمن باری پوست‌اندازی، تغییر مربی است. «آندریا برتا» -مدیر ورزشی آتلتیکو مادرید- اصلی‌ترین گزینه‌ آنها برای جایگزینی با «اونای امری» است. البته با فاصله بسیار نزدیک، «آنتونیو کونته» ایتالیایی هم که به خوبی می‌داند با یک تیم پرستاره چگونه جلو برود، گزینه آنها محسوب می‌شود. گزینه دیگر، «مائوریسیو پوچتینو»ست که عملکردش در تاتنهام عالی بوده است. نام‌هایی چون «ژوزه مورینیو» و «دیه‌گو سیمئونه» هم کمتر در هیاهوی مدیران باشگاه به چشم می‌خورند اما محتمل هستند.

اونای امری شاید در آخرین روزهای خود در پی‌اس‌جی

منتظر یک تابستان پرمشغله باشید

پی‌اس‌جی، قوانین بازی جوانمردانه مالی را زیر پا گذاشته و یوفا به همین دلیل جریمه‌اش کرد. پس تا 30 ژوئن وقت دارد تا 45 میلیون یورو را با فروش بازیکنانش برای جبران مافات تهیه کند. به زودی، پی‌اس‌جی قطعا به سراغ خریدهایی خواهد رفت که کارکردشان حول محور تقویت نیمار و امباپه تعریف شود و در این مسیر مثمر ثمر باشند. قراردادهای بازیکنانی چون «آنخل دی ماریا» و «آدرین رابیو» در سال 2019 به پایان خواهد رسید. در نتیجه، در این تابستان یا تیم را ترک خواهند کرد و یا قراردادشان را تمدید خواهند نمود.

تقویت تیم

«ژان اوبلاک» یک دروازه‌بان ایده‌آل برای پاریسی‌هاست اما قیمتش بالاست. «کوین تراپ» دروازه‌بان اصلی پی‌اس‌جی به دنبال ترک باشگاه است و باشگاه هم نسبت به «آلفونسه آرِئولا» حس خوبی دارد اما او یک دروازه‌بان تمام‌عیار نیست و نیاز به خرید یک سنگربان مطمئن است. مدیران تیم پاریسی در نظر دارند که اگر دستشان به اوبلاک نرسد، به سراغ مذاکره با «جانلوئیجی دوناروما» و «تیبو کورتوآ» بروند.

مدافعان

«لیوین کوزاوا» نتوانسته که انتظارات مدیران باشگاه را به دست آورد و به درهای خروجی باشگاه نزدیک است. در سمت راست که جای «دنی آلوز» با توجه به عملکرد خوبش محفوظ و مستحکم است. پس، «توماس مونیر» است که باید عزیمت کند. در مرکز منطقه دفاع، جایگاه «مارکینیوش» حفظ است اما کاپیتان «تیاگو سیلوا» وضعیت لغزنده و ناپایایی در تیم دارد.

هافبک‌ها

باشگاه، نیاز به یک هافبک باتجربه و یک هافبک خلاق در میانه زمین دارد. «لاسانا دیارا» که در زمستان خریده شد، نتوانسته انتظارها را برآورده سازد. «تیاگو مُوتا» پیر شده و باید به فکر بازنشستگی باشد. اکنون بسیار مهم است که برای وی یک جایگزین مشخص شود.

مهاجمان

پاریسن ژرمن، پیش از روبرویی با رئال مادرید، به دنبال یک مهاجم تمام‌عیار برای بازی در کنار «ادینسون کاوانی» می‌گشت. مدیران پی‌اس‌جی باید تصمیم بگیرند که از جمع «یولیان دراکسلر»، «آنخل دی ماریا»، «خاویر پاستوره»، و «گونسالو گوئدس» کدام‌ها را بفروشند.

در ماه ژانویه بود که رئال مادرید علاقه خود به جذب پاستوره را ابراز کرد و احتمال دارد که این انتقال در ماه ژوئن عملی شود. به احتمال بسیار، باشگاه دست دراکسلر و دی ماریا را برای تصمیم‌گیری باز می‌گذارد و گوئدس هم با توجه به عملکرد عالی‌اش به صورت قرضی در والنسیا، انتظار می‌رود که به تیم بازگردد.

نیمار می‌خواهد به بارسلونا برگردد؟!

در حین اینکه الخلیفی و یارانش به فکر پوست‌اندازی و تحول بزرگ در پاریسن ژرمن هستند، مشکلی بزرگ دامنگیر تیم پاریسی شده است. نیمار که عموما و غالبا از ثبات رفتاری برخودار نیست، با مدیران باشگاه به مشکل برخورده و حالا در اوج اختلافاتی قرار گرفته‌اند که از یک ماه پیش آغاز شده بود.

«بلیچر ریپورت» مدعی شده که نیمار به مدیران باشگاه بارسلونا خبر داده که خواهان بازگشت به جمع آبی‌اناری‌هاست. این پایگاه ورزشی به نقل از «فرناندو پولو» و «راجر تورلو» از «موندو دیپورتیوو» نوشت: نیمار به «بارتومئو» مدیر بارسلونا اعلام کرده که دلش برای هم تیمی‌هایش و بازی در کنار لیونل مسی تنگ شده و می‌خواهد که بازگردد.

نیمار در طول فعالیت در پی‌اس‌جی، 29 گل و 19 پاس گل در 30 بازی تاکنون از خود به جا گذاشته است. اما اکنون به دلیل چالش‌هایی که از زمان ورود به جمع پاریسی‌ها تجربه کرده، روی مخالفت به سمت مدیران قطری باشگاه گرفته است. او در ابتدا با کاوانی دچار مشکل شد، سپس با امری بحث و جدل پیدا کرد، و در آخر آنطور که توقع داشت، از سوی باشگاه به خواسته‌هایش برای فصل 18-2017 نرسید و زمزمه‌های جدایی را در پیش گرفت. این شرایط همراه شد با آسیب‌دیدگی استخوان‌های متاتارس (کف پا) او و شدت دلتنگی او بالا گرفت و در عین حال موج مخالفت علیه او هم شدت گرفت.

اما بحث اصلی اینجاست که بازگشت نیمار به بارسلونا تقریبا امکانپذیر نیست. او در تابستان 2017 با جنجال بسیار از جمع آبی‌اناری‌ها جدا شد و مردم متعصب کاتالونیا وی را به پول‌دوست بودن متهم کردند. مهاجم 26 ساله برزیلی، دیگر به‌هیچ‌وجه در بلوگرانا آن محبوبیت را ندارد. همچنین، به قول «ادوآردو آلوارز» بارسای کنونی آنقدر استحکام دارد که توانست چند روز پیش در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل اروپا، آتلتیکو مادرید را شکست دهد و تقریبا مهر قهرمانی در لالیگا را در حضور رئال مادرید وآتلتیکوی  قدرتمند به نام خود بزند. از سوی دیگر، در جام حذفی هم قهرمانی را به نام خود کرده است و در اروپا هم از امیدهای قهرمانی به شمار می‌رود.

سوی دیگر قضیه این است که بارسلونا به ترتیب 145 میلیون و 160 میلیون یورو برای دمبله و کوتینیو هزینه کرده و به قول «مانو ساینز» -ورزشی‌نویس روزنامه آس- هزینه وحشتبار 400 میلیون یورویی برای بازگرداندن نیمار چیزی جز حماقت نیست.

شاید این سوال در ذهنتان باشد که پس رئال مادرید چه؟ پاسخ این است که رئال مادرید علاقه وافری به جذب نیمار دارد اما زین‌الدین زیدان عاقلانه به موضوع نگاه می‌کند. او بارها نیمار را تحسین کرده اما بهتر است نگاهی به توییت‌های این روزهای باشگاه رئال مادرید بیاندازید تا مطالبی به دستتان بیاید:

توییت اول (9 مارس): من کریم بنزما را تحسین می‌کنم. کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد و من از او راضی و خرسندم.

توییت دوم در مورد خرید نیمار (9 مارس): من در مورد بازیکنی که از آن ما نیست صحبت نمی‌کنم. وقتی رئال مادرید مرا خرید، با خودم فکر کردم که رقم دیوانه‌واری را خرج من کرده است.

توییت سوم (9 مارس): نیمار در هر تیمی که باشد مناسب است چرا که یک بازیکن بسیار خوب است.

سه توییت، نشاندهنده این است که زیدان به رغم علاقه‌ای که وجود نیمار در تیمش دارد اما با قیمت تعیین‌شده برای او مشکل دارد. اما با همه این اوصاف، فوق‌ستاره برزیلی یک حامی بزرگ و تصمیم‌ساز در رئال مادرید دارد و او کسی نیست جز قدرتمندترین مرد این باشگاه یعنی فلورنتینو پرز که از پرداخت 400 میلیون یورو برای او ابایی ندارد. پس اگر نیمار نخواهد که در جمع پاریسی‌ها بماند، محتمل‌ترین گزینه با توجه به طبع جاه‌طلبش، رئال مادرید خواهد بود.

اما مدیران پی‌اس‌جی قطعا نیمار را تا حداقل یک فصل دیگر نخواهند فروخت. آنهاف طبق همان طرح بزرگ پوست‌اندازی که در نظر دارند، می‌خواهند وی را در ترکیب آتی خود داشته باشند و معتقدند که می‌توانند هم به بازیکن برزیلی ثابت کنند که تیم فرانسوی بهترین جایگاه پیشرفت برای اوست و هم استفاده بهینه را از هنر فوتبال او ببرند.


منابع:

http://www.marca.com/en/football/international-football/2018/03/09/5aa2c5feca4741df2a8b4619.html

http://bleacherreport.com/articles/2763445-neymar-told-barcelona-he-wants-return-from-psg-according-to-sensational-report

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    3 1
    خدا لعنت کنه مدیران قطری رو که اینهمه مسلمون گرسنه ان و این احمقها پولای مفت نفت و گاز رو میبرن اروپا و عیش و نوش میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس