کد خبر 837808
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
خوش‌رقصی برای صهیونیسم

رژیم آل‌خلیفه در راستای خوش رقصی برای صهیونیستها تلاش دارد تا به جای این رژیم، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدید شماره یک جهان اسلام معرفی کند.

به گزارش مشرق، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در تازه ترین یاوه گویی خود، موضع گیری های جدیدی را علیه ایران اتخاذ کرده است. «خالد بن احمد آل خلیفه» مدعی شد:

«ما قادر به دفع هجمه ایران و دخالت های آن در منطقه هستیم. عربستان، امارات، بحرین، مصر و بسیاری از کشورهای عربی از این امر دفاع کرده و هجمه و دخالت های ایران را دفع می کنند».

از سوی دیگر، وزارت کشور آل خلیفه طی روزهای اخیر از بازداشت ۱۱۶ نفر که آنها را تروریست خواند، خبر داده است. رژیم این ۱۱۶ نفر را متهم به وابستگی به باند تروریستی کرده است. وزارت کشور آل خلیفه از خنثی سازی آنچه عملیات تروریستی و خرابکارانه خوانده و کشف بیش از ۴۲ کیلوگرم ماده تی ان تی و سی فور با قابلیت انفجار بالا خبر داده است. وزارت کشور آل خلیفه اعلام کرده است که متهمان از آر پی جی برای اجرای عملیات تروریستی خود استفاده کرده اند. طبق اعلام وزارت کشور آل خلیفه این افراد به دادستانی رژیم تحویل داده شده اند. وزارت کشور آل خلیفه مدعی حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و عصائب اهل الحق عراق و حزب الله لبنان از این شبکه و آموزش اعضای آن شد.

مقامات رژیم آل خلیفه و در رأس آنها «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه این رژیم سیاست «ایران هراسی» را در دستور کار خود قرار داده اند

واقعیت این است که مقامات رژیم آل خلیفه و در رأس آنها «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه این رژیم سیاست «ایران هراسی» را در دستور کار خود قرار داده اند. هدف اصلی این رژیم از طرح ادعاهای پوچ، واهی و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب استراتژی «ایران هراسی»، منحرف کردن اذهان عمومی از تحولات یمن و اقدامات خصمانه نظامیان آل خلیفه علیه انقلابیون و شهروندان بحرینی است. آل خلیفه قصد دارد با تهدیدآمیز جلوه دادن اقدامات ایران، مانع از توجه دقیق افکار عمومی به واقعیت هایِ امروز بحرین شود.

اتخاذ راهبرد ایران هراسی از سوی برخی از کشورهای منطقه از جمله مقامات بحرینی که توسط آل سعود به آن‌ها دیکته می‌شود، یک ترفند شکست ‌خورده است. بهره این اقدامات و تلاش برای ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه را رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها خواهند برد. البته پایه گذار سیاست ایران هراسی همان آمریکایی ها و صهیونیستها هستند که امروز خود را به عنوان حامی نخست حقوق بشر و مدافع آزادی بیان در منطقه و جهان معرفی می کنند.

هدف دیگر آل خلیفه از اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، انتقام جویی از تهران به دلیل شکست های متعدد منطقه ای این رژیم و متحدانش در منطقه است. مقامات رژیم آل خلیفه به دلیل شکستهای متعددی از مقاومت در منطقه، در قالب اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله و حشد شعبی مواضعی را اتخاذ کرده که در هیچیک از دادگاه‌های بین‌المللی قابل‌اثبات نیست. به نظر می رسد که شکست های متحد اصلی آل خلیفه یعنی عربستان سعودی در منطقه برای مقامات منامه بسیار سنگین آمده که امروز در قامت دفاع از ریاض به انتقام جویی از تهران می‌پردازند.

به نظر می رسد که شکست های متحد اصلی آل خلیفه یعنی عربستان سعودی در منطقه برای مقامات منامه بسیار سنگین آمده است

درهمین ارتباط، شیخ علی الکربابادی، از روحانیون برجسته بحرینی می گوید:

«رژیم آل خلیفه همواره جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در حوادث خرابکارانه در بحرین متهم کرده است. یکی از عوامل اصلی این اتهاماتی که از سوی آل خلیفه به ایران نسبت داده می شود، فرار رو جلو مقامات این رژیم است. آنها نمی خواهند که در قبال بحران کنونی بحرین پاسخگو باشند و به همین دلیل به دنبال مقصر می گردند. البته آل خلیفه به متهم ساختن دیگران و نه فقط ایران، عادت کرده است. در طول تاریخ شاهد آن بودیم که مبارزان سیاسی بحرین از سوی آل خلیفه به کمونیست بودن متهم شده اند».

مردم بحرین به دنبال دستیابی به آزادی های قانونی خود هستند و از سوی دیگران هدایت نمی شوند؛ اتهاماتی که آل خلیفه به دیگران وارد می کند کینه توزانه است

واقعیت این است که نشانه رفتن انگشت اتهام به دیگران توسط آل خلیفه یکی از حربه های مقامات این رژیم است که در طول تاریخ بارها و بارها تکرار شده است و اکنون ایران را هدف این اتهامات واهی قرار داده اند. اتهامات آل خلیفه علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تهران، تحرکات اعتراض آمیز مردم بحرین را هدایت و مدیریت می کند، درحالی است که این تحرکات به صورت کاملا خودجوش و در راستای احقاق حقوق پایمال شده مردم بحرین صورت می گیرند. مردم بحرین به دنبال دستیابی به آزادی های قانونی خود هستند و از سوی دیگران هدایت نمی شوند و اتهاماتی که آل خلیفه به دیگران وارد می کند کینه توزانه است.

از سوی دیگر، «شیخ محمد خجسته» از اعضای الوفاق بحرین نیز معتقد است: «امروز دیگر توطئه های آل خلیفه در زمینه های مختلف برای همگان آشکار شده است. این رژیم دیگر نمی تواند با اتهامات خود علیه دیگران و ازجمله جمهوری اسلامی ایران، افکار عمومی را منحرف سازد. اتهام زنی به ایران تنها یک بهانه جویی است. اکنون شما مشاهده می کنید، پس از ایجاد تنش در روابط میان آل خلیفه و قطر، این رژیم، جمهوری اسلامی ایران را فراموش کرده و دوحه را مسئول بحران سیاسی در بحرین معرفی می کند. این مسأله نشان می دهد که اتهام زنی علیه تهران چیزی فراتر از بهانه جویی نیست».

علاوه بر آنچه که گفته شد، آل خلیفه درحالی قصد دارد همچون ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدیدی برای امت عربی و امت اسلامی معرفی کند که خود در صف اول پس از سفر هیأت بحرینی به اراضی اشغالی درست در زمانی که آمریکا از تصمیم خود برای انتقال سفارتش به بیت المقدس خبر داده بود، اخیرا یک هیأت صهیونیستی به منامه سفر کرده استعادی سازی روابط با رژیم نامشرع صهیونیستی ایستاده و خیانت بزرگی به قلب جهان اسلام یعنی فلسطین اشغالی، مرتکب شده اند. در همین راستا، پس از سفر هیأت بحرینی به اراضی اشغالی درست در زمانی که ایالات متحده از تصمیم خود برای انتقال سفارتش به بیت المقدس خبر داده بود، اخیرا یک هیأت صهیونیستی به منامه سفر کرده است.

طبق اعلام رسانه های خبری، سفر این هیأت به منامه به ریاست «مارک اشنایر» خاخام آمریکایی حامیِ عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل، انجام شده است.  این خاخام آمریکایی در سخنانی که حاکی از عزم آل خلیفه برای گسترش روابط خود با اسرائیل است، گفت: شاه بحرین تأکید کرد که اسرائیل باید قدرتمند باشد و من نیز به دلیل مواضع وی، از او قدردانی کردم.

پس از سفر هیأت بحرینی به اراضی اشغالی درست در زمانی که آمریکا از تصمیم خود برای انتقال سفارتش به بیت المقدس خبر داده بود، اخیرا یک هیأت صهیونیستی به منامه سفر کرده است

وی افزود: شاه بحرین تلاش زیادی کرد تا حزب الله از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان تروریست معرفی شود. شاید دولت بحرین از اولین کشورهایی باشد که با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کند. این خاخام آمریکایی ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم! از مواضع ضد ایرانی آل خلیفه قدردانی کرد.

اکنون این آل خلیفه است که باید به افکار عمومی منطقه توضیح دهد چه مناسباتی با رژیم غاصب صهیونیستی که دستانش آغشته به خون هزاران تَن از مسلمانان منطقه است، دارد. پر واضح است که آل خلیفه تلاش دارد در راستای حمایت از صهیونیستها، جمهوری اسلامی ایران را به جای تل آویو به عنوان تهدید شماره یک جهان عرب و جهان اسلام معرفی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    5 0
    لعنت خدا بر آل خلیفه و آل سعود و اربابانشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس