کد خبر 837747
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
نمایشگاه نقاشی پاریس

حسن روح‌الامین نقاش عاشورایی کشورمان که برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فروش تابلوهای خود به اروپا سفر کرده است،‌ از جدیدترین اثرش با عنوان «بهانه خلقت» رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، «حسن روح‌الامین» نقاش برجسته و جوان کشورمان که به دعوت «مرکز اسلامی فرانسه» به این کشور سفر کرده است، شب گذشته جدیدترین اثر خود با عنوان «بهانه خلقت» را در خانه فرهنگ ایران در پاریس رونمایی کرد.

وی در این باره گفت: این تابلوی رنگ و روغن 110 در 130 سانتی‌متر اندازه دارد و کشیدن آن را از یک ماه پیش آغاز کرده بودم که هفته گذشته به پایان رسید.

این نقاش اظهار داشت: موضوع جدیدترین اثرم ولادت حضرت زهرا(س) است و با حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» مطابقت دارد. همچنین در این تابلو نشان داده‌ام که چگونه چهار بانوی آسمانی برای تولد حضرت به کمک آمده‌اند.

روح‌الامین افزود: تابلوی «بهانه خلقت» در کنار 14 تابلوی دیگر به نمایش در آمده است و نمایش آثارم تا 26 اسفند در پاریس و بروکسل ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اهداف تور اروپایی خود اظهار داشت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه و ورکشاپ‌های آموزشی، ان‌شاءالله قصد خرید و فروش اثر هم دارم.

روح‌الامین در بیانیه تابلوی «بهانه خلقت» نوشته است: تمام هستی آسمان و زمین از پس این شب‌ها و روزها به نقطه‌ای خواهند رسید تا معمای آفرینش رمزگشایی شود و کیست که نداد، رمز خلقت آفرینش در وجود انسان کامل تجلی خواهد یافت.


بشری که قرن‌ها تجربه زیستن را با درک خود از حقیقت پر رمز و راز خلقت، مطابقت داده است بر کرانه آفرینش منتظر است تا گم شده خویش را که همان حقیقت انسان است، ملاقات کند. آوایی ملکوتی در دهلیزهای تاریک عالم پژواک می‌کند.


نگاه کن، اینان پاکترین زن‌های تاریخ‌اند ساره، آسیه، مریم، کلثوم از دل تاریخ آمده‌اند تا مادرش را کمک باشند، او که هنگام تولد تنهاست، تنها بهانه خلقت است.


او فاطمه (س) است، فرزند آخرین فرستاده خدا. مادر حسن(ع) و حسین(ع) بهترین جوانان اهل بهشت.


او فاطمه(س) است که پدرش رسول خدا (ص)فرمود: او مادر پدر است.


او از لطیف‌ترین گل‌های آفرینش خوشبوتر و لطیف‌تر است، بوی خوش وجودش شامه آفرینش را پر کرده است، اما چشم‌های فرشتگان نگران است، او گلی است که به آتش یاران ابلیس چهره کبود می‌کند و بال و برش خواهد فسرد و در بهار زندگی و فصل شکوفایی پیش از اینکه عطرش آفاق را مدهوش و متوجه کند جهان نالایق مارا ترک می‌کند.

بر اساس این گزارش، مرکز اسلامی الغدیر در پاریس میزبان بعدی آثار نقاشی روح‌الامینی خواهد بود و سپس روز یکشنبه بیستم اسفندماه علاقمندان و هنردوستان مقیم کشور بلژیک می‌توانند با حضور در مرکز اسلامی و فرهنگی مشکات در بروکسل از آثار وی بازدید کنند. «محفل زینب» در پاریس آخرین محل برپایی نمایشگاه آثار  نقاشی روح‌الامینی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    9 0
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس