کد خبر 837701
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
دستمزد کارگران

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی گفت: تا زمانی که دولت متوجه شود که باید شرکای اجتماعی را در تصمیمات خود دخیل کند، ما در نشست‌های عالی شورای کار حضور نخواهیم یافت.

به گزارش مشرق،‌ نشست شورای عالی کار که قرار بود امروز به دعوت وزارت کار و با هدف بررسی دستمزد سال آینده کارگران برگزار شود برای بار دوم هم برگزار نشد و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در اعتراض به تصویب بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه سال 97 کل کشور مبنی بر واریز سهم درمان در تامین اجتماعی به حساب خزانه در این نشست حاضر نشدند.

بیشتر بخوانید:

کاهش سهم مواد خوراکی از سبد هزینه کارگران

ویژگی‌های دستمزد سال ۹۷ کارگران

بر اساس این گزارش هفته گذشته نیز نمایندگان کارگری و کارفرمایی نشست شورای عالی کار را ترک کرده بودند.

در این باره عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورای عالی کار حاضر نخواهیم شد، توضیح داد:‌امروز هم در جلسه شرکت نخواهیم کرد چرا که دولت به موضوع سه‌جانبه‌گرایی بی‌اعتناست.

وی افزود: تا زمانی که دولت متوجه شود که باید شرکای اجتماعی را در تصمیمات خود دخیل کند، ما در نشست‌های عالی شورای کار حضور نخواهیم یافت.این نماینده کارفرمایی گفت: دولت بندی را در لایحه بودجه سال 97 کل کشور گنجاند که در آن سهم درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه واریز شود و این موضوع باید حل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره تکلیف دستمزد سال 97 کارگران چه خواهد شد، گفت: ما هوای کارگران خود را داریم  و قطعا این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد و در این باره کارگران نگران نباشند.

همچنین علی خدایی عضو هیأت مدیره کانون شورای اسلامی کارگران در گفت‌وگویی کوتاه درباره حضورشان در نشست امروز شورای عالی کار، گفت:‌ما هم در نشست شرکت نمی‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس