کرکوک

کرکوک پس از چند ماه برقرای آرامش، در روزهای گذشته دوباره شاهد درگیری های سنگین بود و هسته های خاموش گروه تروریستی یک بار دیگر به میدان آمدند.

به گزارش مشرق، مناطق مختلف استان کرکوک پس از چند ماه برقرای آرامشی نصف و نیمه، در روزهای گذشته دوباره شاهد درگیری های سنگین بود و هسته های خاموش گروه تروریستی یک بار دیگر به میدان آمدند تا امنیت این استان پُر تنش را به چالش بکشند.

بیشتر بخوانید:

عملیات بزرگ نیروهای عراقی علیه هسته‌های خاموش داعش/ شکار ۳۳ تروریست در استان‌های دیاله، نینوا و کرکوک + تصاویر و نقشه میدانی

اگرچه عناصر تروریستی داعش در چند حمله غافلگیرانه توانستند ضرباتی را به نیروهای عراقی وارد کنند اما نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال به سرعت وارد عمل شدند تا تحرکات آنان را در نطفه خفه کنند.

نیروهای عراقی خوب می دانند که تحرکات تروریست های داعش در استان کرکوک با حمایت مستقیم جماعت بارزانی و تجزیه طلبان صورت می گیرد و همین مسئله باعث شد در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت با قاطعیت واکنش نشان دهند.

**ّبرای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: درگیری ها در استان کرکوک با داعش قابل توجه بوده اما به مرز بحرانی شدن پیش نرفته و نیروهای بسیج مردمی با قدرت در میدان حاضر هستند تا از ادامه تحرکات داعش جلوگیری کنند و ابتکار عمل را در دست گرفته اند.

وی گفت:  در جریان عملیات تابستان امسال که منجر به متلاشی شدن سیستم سازمان یافته داعش شد، حدود هزار تروریست به سمت مناطق تحت کنترل جماعت تجزیه طلب متواری شدند و حالا همین گروه ( نیروهای بارزانی) از تروریست ها به عنوان اهرم فشار علیه دولت مرکزی استفاده می کند.

نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق

این منبع میدانی با بیان این از دست دادن منابع نفتی برای عناصر تجزیه طلب در کرکوک بسیار سخت بود،افزود: در جریان عملیات نیروهای عراقی در روزهای گذشته، چند فرمانده ارشد میدانی گروه تروریستی داعش که نقش ویژه ای در حمله به مواضع بسیج مردمی در روستای « السعدونیه» داشتند، به هلاکت رسیدند.

**ّبرای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

آخرین تحولات میدانی استان کرکوک

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای اطلاعات، عملیاتی ویژه و غافلگیرانه را در مرکز استان کرکوک علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش انجام دادند.

نیروهای عراقی در این عملیات گروهی از تروریست های داعش را در روستای « التویریه» در منطقه « العباسی» شناسایی کردند و پس از حمله ای گسترده توانستند 7 تن از آنان را به هلاکت برسانند و چند انبار سلاح را در این منطقه کشف و ضبط کنند.

نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق

از روستای « السعدیه» در حومه شهر راهبردی « الحویجه» هم خبر می رسد، نیروهای تیپ 11  و 16 بسیج مردمی در یک عملیات دقیق توانستند گروهی از تروریست های داعش را در منطقه شناسایی کنند و پس از درگیری های 2 ساعته، 9 تن از آنان را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی در حومه شهر راهبردی « الحویجه» هم موفق شدند 10 تن از عناصر تروریستی داعش را از پای درآورند؛ در جریان این درگیری ها 3 تن از نیروهای بسیج مردمی شهید و 2 تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای حشدالشعبی و پلیس فدرال عراق

روستای «مکیصم و تل لحم» در حومه شهر « الحویجه» مقصد دیگر نیروهای تیپ 11 نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق برای شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش بود و در جریان درگیری ها در این محور 35 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در حومه شهر الحویجه هم 3 تونل بزرگ متعلق به تروریست ها را کشف و 3 روستا را هم به طور کامل پاکسازی کردند؛ در غرب استان نینوا هم گروهی از نیروهای تیپ 21 بسیج مردمی 3 هزار کمربند انتحاری و هزار و 500 تله انفجاری را کشف و خنثی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • SE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    92 9
    کار بارزانی ها را باید یکره کرد
    • DE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      13 30
      بوزقوردها هر جا که اسم کُرد بیاد هستند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    4 1
    به مقامات رسانید عراق در پازل خطرناکی علیه ایران و روسیه و سوریه و لبنان قرار گرفته است
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    7 0
    خاک عراق الان شده القصیر دوم برای سوریه
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    12 5
    پس این حشد الشعبی کوفی مرام کجا هست چرا حمله ای به پایگاه اشغالگران آمریکایی نمی کند
    • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      4 2
      حرف نزن توعدد نیستی درمورد حشداشعبی انتقاد کنی
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    9 4
    حزب الله عراق را چون کوفیان تشکیل می دهد فقط بلدند امریکا را تهدید زبانی کنند نه عملی دریغ از یک حمله استشهادی به سبک حزب الله لبنان
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    13 12
    تو عراق تو این کوفه مرد نیست مزدوران اسرائیلی را بکشد؟؟؟؟
  • سیروان مهابادی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    17 5
    متنفرم از شورشیان کرد جدایی طلب نوکر امریکا و اسرائیل . امیدوارم نسلشون از روی زمین برچیده بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس