کد خبر 837319
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
محسنی اژه ای نمایه

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به موضوع فساد در فضاهای مجازی گفت: نباید سیاسی برخورد کنیم در حالی که صدها فساد از محل فضاهای مجازی متوجه جوانان کشور می شود و کم عقل هم نیستیم که این حرف ها را می زنیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی زندانیان از امکانات فوق العاده برخوردار هستند و حتی در بیمارستانی که افتتاح نشده بستری می‌شوند اظهار کرد: همه زندانیان از نظر امکانات یکسان نیستند؛ چرا؟ به دولیل؛ اول اینکه برخی پارتی‌بازی می کنند. این نباید وجود داشته باشد و درست نیست اما وجود دارد.

وی اضافه کرد: برخی اوقات سازمان زندان‌ها می‌گوید اگر خواستید از خانه غذا بیاورید بلامانع است که خب یک کسی می تواند  می‌آورد. در مورد درمان ما یک بودجه مشخص داریم. ما با همه بیمارستان های داخل تهران که قرارداد نداریم. اگر سازمان زندان ها بخواهد چشم زندانی را درمان کند، به بیمارستان‌های طرف قرارداد می برد. اگر کسی باشد که بگوید می خواهم پیش فلان طبیب و به فلان بیمارستان بروم، از سازمان زندان ها سوال می کنند و او هم می گوید برای ما فرقی نمی کند و بهتر هم هست،  هزینه نمی دهیم. این دیگر از اختیار ما خارج است.

معاون اول قوه قضاییه درباره تاخیر در رسیدگی ها هم افزود: متاسفانه به رغم همه تلاش هایی که کردیم نتوانستیم بیشتر از این کار خود را به روز کنیم. کارشناس دست ما نیست و در اختیار بخش خصوصی است. در بسیاری موارد میزان خسارت و جراحت را کارشناس یا پزشکی قانونی باید مشخص کند. کارشناسی ها الان الی ماشاء الله تفاوت فاحش دارد. خیلی از چیزهایی که به قوه قضاییه نسبت می دهند به خاطر کارشناسی هاست.

بیشتر بخوانید:

ذوالنوری: بی‌عقل خواندن منتقدان یک تضاد فکری در روحانی است

واکنش کاربران توئیتر به توهین روحانی

محسنی اژه‌ای گفت: در همین خیابان میرداماد تهران، آن آقای خلیل زاد متهم بوده و رسیدگی شده است. یک جمع کارشناس معروف و بنام رفتد و بیش از 600 میلیارد تومان کارشناسی کردند و همان ساختمان را کارشناسان بعدی یک هزار و 600 میلیارد تومان قیمت گذاشتند. در کارخانه فولاد اهواز در پرونده امیر منصور آزیا از منفی 600 میلیارد تومان تا دو هزار میلیارد تومان کارشناسی کردند.

وی ادامه داد: یک بخشی از مسایل هم هست که پیچیده است و آسان نیست. مثلا در همین پرونده صنوق ذخیره فرهنگیان باید ببینید که چکونه فساد را در شکل های گوناگون مخفی کردند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به موضوع فضای مجازی اضافه کرد: اگر دوباره نگویند که کم عقل هستیم این حرف ها را می زنیم؛ باید بگوییم قوه قضاییه معتقد است باید از فضای مجازی به نحو صحیح استفاده شود و فسادهای آن نیز کنترل شود. نباید سیاسی برخورد کنیم در حالی که صدها فساد از محل فضاهای مجازی متوجه جوانان می شود و کم عقل هم نیستیم که این حرف ها را می زنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا قوه قضاییه برنامه‌ای برای قاچاق کالا دارد یا خیر گفت: هم قوه قضاییه برنامه دارد و هم جاهای دیگر. اصل موضوع قاچاق کالا مربوط به ستاد مبارزه با قاچاق کالاست که رییس آن هم رییس جمهور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 2
    حسن روحانی و وزرایش همگی وارد ...میشوند
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 3
    کافر همه را به کیش خود پندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس