کد خبر 836959
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
الهام چرخنده

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربیات خانم چرخنده در ترویج حجاب به ویژه برای دختران نوجوان بسیار ارزنده است. مسیر تازه و مؤثری بر اساس توانمندی‌های شخصی‌اش یافته است.

به گزارش مشرق، «سید عزت الله ضرغامی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تغییرات ظاهر و نوع پوشش الهام چرخنده در کانال تلگرامی خود نوشت:

ساعت ۷ صبح یکی از روزهای سال ۹۲ بود. در دفتر کارم برنامه صبحگاهی شبکه یک را می‌دیدم. میهمان متفاوتی داشت. خانم بازیگر با پوشش مانتو، روسری در فضای باز و سرد برنامه به قدری زیبا و پرانرژی و تأثیرگذار سخن می‌گفت که بی‌اختیار همه برنامه را دیدم و شخصاً تحت تأثیر قرار گرفتم. به دفتر گفتم با شبکه تماس بگیرد و از طرف من صمیمانه از این میهمان خوب تشکر کند.

بیشتر بخوانید:

زنده‌باد منافع من مرده باد مخالف من!


بعدها که ایشان حجاب اختیاری چادر را انتخاب کردند و با قوت و اعتماد به نفس بالا، بی‌مهری‌های دیگران را بی‌اعتنایی کردند، فهمیدم آن حرف‌ها در آن صبح زود، بی‌معنا و بی‌ریشه نبوده است.متأسفانه در طول سالهای گذشته آنقدر از یقه سفیدهای تسبیح به دست، ریاکاری و دکان کاسبی دیده شده که برخی در پذیرفتن این تحولات با تأخیر عمل می‌کنند.


اما برخی دیگر از منتقدین ایشان، کسانی هستند که اصولاً با تحولاتی از این دست مشکل دارند! در واقع جهت تحول برایشان مهم است.اگر سمت و سوی تحول آن طرفی شد، پزهای روشنفکرانه، حق انتخاب، حقوق شهروندی و صد تا عنوان دهان پرکن دیگر به میدان می‌آید تا سقوط برخی در لجن‌زار بی‌فرهنگی توجیه شود.
خانم چرخنده یک هنرمند واقعی است. بازیگر، نقاش، اهل موسیقی، طراح لباس و حتی ورزشکار و یک دنیا ایده هنری و اجتماعی.


از وقتی چادری شد، نهادهای رسمی متولی فرهنگ کشور هم به نوعی ایشان را بایکوت کردند. ولی او از این مرحله گذشته و در مکان بالاتری ایستاده است. مدال صراحت و شجاعت، زینت ارزشمندی است که بر گردن آویخته است.انتخاب برجسته‌ی خانم چرخنده راهبرد مقاومت در برابر هر قدرتی که از روی علم یا جهل نمی‌خواهد او را اینگونه ببینند.

بیشتر بخوانید:

خانواده متوسلیان را بایکوت ولی سینماگر خاطی را تشویق و تطهیر می‌کنند!


به اعتقاد من رشد و تحولات فکری‌اش بسیار عمیق‌تر از تغییرات در ظاهر و نوع پوشش اوست. آیات و روایات را به زیبایی و تسلط کامل می‌خواند و به آن استناد می‌کند و نقاط عطف تاریخ تشیع را آنطور که شایسته است آموخته و باهنرمندی بیان می‌کند.
تجربیاتش در ترویج حجاب به ویژه برای دختران نوجوان بسیار ارزنده است. مسیر تازه و مؤثری بر اساس توانمندی‌های شخصی‌اش یافته است.


او می‌گوید جایگاه و ارتقای روحی که به واسطه دشنام شنیدن در فضای مجازی بدست آورده با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه نیست. مرا هم نصیحت می‌کند که اگر تحمل ترکش سخن گفتن در مورد او را ندارم به این حریم پرخطر وارد نشوم!
فکر کردم برای او حرفی خواهم داشت. حرف‌های کلیشه‌ای و نخ نمای من در برابر راهی که او رفته بود رنگ باخت، عقب‌تر از این حرفها بودم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    درود بر الهام چرخنده زن مسلمان با اراده پولادین
  • سیدتقی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    54 48
    جهت سلامتی و موفقیت آقای ضرغامی و همه خدمتگذاران به فرهنگ اصیل اسلامی-وطنی صلوات. جهت سلامتی و موفقیت این خانم محجبه و همه خانمهای محترمی که حجاب رو بر کمحجابی و بدحجابی ترجیح دادن صلوات. خصوصا این خانم محترم که مورد ظلم و ستم افراد نابکار و مجرم واقع شده.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    54 6
    «قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی…؛ [ای پیامبر!] بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز می دهم و آن اینکه: دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید…» (سوره سباء، آیه 46)
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    38 89
    قانون حجاب اجباری باید در کشور لغو شود.. کسی حق ندارد درباره نوع پوشش مردم تصمیم بگیرد.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      67 20
      قانون اجباری راهنمایی و رانندگی باید در کشور لغو شود... کسی حق ندارد در مورد نوع رانندگی مردم تصمیم بگیرد.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      22 4
      قانون پوشش ضروری درست هست انسان با حیوان فرق دارد بخاطر همین احتیاج به پوشش داره و برای حضور در اماکن عمومی هم باید یک استانداردی برای پوشش زنان و مردان حاکم باشد و قانون مندی هم یکی از فرق های تمدن با جنگل هست شما که مخالف پوشیدگی و موافق برهنگی هستید تا چه میزان خواهان برهنگی هستید ؟ اگر یک فردی برهنه کامل در خیابان حضور پیدا کند از نظر شما که باید پوشش رها باشد باید چه برخوردی با او شود ؟
    • سبیل کلفت پا کوتاه BE ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      0 0
      نیم ساعت هم بیشتر وقت ندارین /گذشت اون دورانی که..../
    • AE ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      12 1
      نوع پوشش زن ؛جنبه فردی ندارد!!!آدم بی حیا... ونیاز مرد هم؛جنبه فردی ندارد!!مستقل دیدن زن ومرد اشتباهه!
    • رحیم IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      24 1
      قانون نظارت بر اینکه رستوران ها غذای غیربهداشتی و مسموم و آلوده به مررم ندهند باید لغو بشه کسی حق نداره درباره غذاخوردن مردم تصمیم بگیره
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      16 2
      قانون مبارزه با الکل و شراب خواری هم باید حذف شود. کسی حق ندارد به رانندگان در حالت مستی تذکر بدهد
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      13 1
      قانون مقابله با سارقین هم لغو شود. کسی حق ندارد با سرقت مقابله کند
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      11 1
      همه قوانین را حذف کنید کسی نباید کاری به مردم داشته باشد. همه بروید همدیگر را ... کنید و راحت باشید
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    45 15
    تمام قولنين بايد لغو بشه! هركس هرجور دلش خواست رفتار كنه!
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      23 3
      تمام قوانینی که منتقدان و مخالفان دولت به آن قوانین اعتقاد دارند باید حذف شود چون مخالفان دولت کمبود عقل دارند.خخخخخ.
  • بهاالدین قهرمانی نژاد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    27 17
    بسم الله الرحمن الرحیم بنده به عنوان یک مدرس و محقق حوزه ،دکتری تاریخ از دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ،چند مطلب را عرض می نمایم1-حجاب طبق آیات سی ام نور و پنجاه و هشتم احزاب ،امری واجب است 2-به گواهی تاریخ ،حجاب به شکل کامل آن از ویژگی های جامعه ایرانی حتی قبل از اسلام بوده است3-تاثیر حجاب در امنیت روانی و تربیتی جامعه امری ثابت شده است 4-تاثیرات بی حجابی درکوتاه مدت و بلند مدت برنظام خانواده واخلاق امری است که هیج وجدان آگاهی نمی تواند منکر آن شود5-هنرمندان که الگوی عملی و رفتاری مخاطبین هستند با حجاب و وقار برآمده از آن ،هم درس عملی در رفتار آگاهانه به جامعه ارائه می نمایند و هم نشانگر هویت واقعی هنرمند مورد نظر ملت مسلمان و نجیب ایران هستند. بنابراین بنده به سهم خودم از این بانوی با فرهنگ ، مومن و مردمی واقعی یعنی سرکار خانم الهام چرخنده قدردانی نموده و قطعا خدای مهربان ،پاداش ایشان را در این خدمت والا به مسیر حقیقت ،عنایت خواهند نمود.بنابراین بی مهری عده ای غافل یا مغرض را انشالله حقتعالی جبران خواهد نمود.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    16 2
    احسنت ان شاالله همچون الگویتان حضرت فاطمه زهرا برای ناموس ایرانی الگو باشید
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    11 0
    دوست دارم یه مدت خیلی کوتاه تو مشرق کار کنم (بدون حقوق) فقط این پیامهای غیر قابل پخش رو خونم خخخخخخ
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    1 7
    همین ؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    7 0
    حجاب قطعا در محیط خصوصی و رفتار شخصی اجباری نیست. اما در اجتماع حیا و عفاف باید از بین بره. اجباری بودنش در اروپا و امریکا هم همین الان اجرا میشود و شما نمیتوادی با هرنوع پوششی در هرمکانی حاضر شوید. ربطی به دین هم ندارد. یک مقوله انسانی است
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    1 10
    به عنوان یک محقق یک دکتر انگار خیلی از خودت ممنونی خاله خودپسند کی بودی تو؟!
  • عزت IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    9 9
    حجاب ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است..... که پیام شهدا در دفاع مقدس به خواهران و مادران دینی خود شفارش کردن وانها رفتن برای حفظ جان ومال و ناموس و وطن و جان شیرین خود را در راه وطن اسلامی ایران فدا کردن وهم اکنون انان بر اعمال ما ناظرند در اوج جوانی پاک زندگی کردن وپاک از دنیا رفتن بس قطره قطره خون شهدا از این انقلاب محافظت میکنند تا ظهور حضرت ولی عصر عج وخون انان در رگ ما ونسل ها جاری وساری هست وماندگار میباشد.....
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    6 7
    سلام .بقیه هنرمندان خانم هم بعنوان الگو وقطره ای ازدریاثابت نموده اند که چقدر تبلیغ حجاب وآیه های مربوط به حجاب که برادر قهرمانی نژادبه آن استنادنموده اند پایبند وبعنوان یک ایرانی خواستار وخوهان آن هستند ،خانم چرخنده هم بعداز مدتها زندگی دراروپا وغیره در این سن وسال بسیار بسیار هوشمندانه انتخاب راه نموده اند احسن احسن احسن......
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    1 8
    خوب نیست یکی رو زیاد از حد تحویل بگیریم و ازش بت بسازیم. در حد خودش تقدیر و تشکر بشه خوبه. بعدا اگه اشتباهی بکنه با تبلیغات خودمون به اسلام ضربه زدیم.
  • مسلم IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    9 2
    کوتاه عرض می کنم. طرف داری از بی حجابی ریشه در ایمان ضعیف به تاثیرات مفید احکام خداوند دارد. والسلام...
  • شفیع IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    6 3
    درود براین بانوی غیرتمند.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    7 3
    سلام و درود بر خانم چرخنده بزرگوار
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    4 0
    دین در میان مردم به مراتب واقعی تر است تا مسئولان، چون دین را به اختیار خود پذیرفته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس