کد خبر 836800
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
مریم دوستی

کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» گفت: من این انگاره که سینما مافیاست و در این سینمای مافیایی، شورای صنفی نمایش به یک عده فیلمساز توجه بیشتری می‌کند، را قبول دارم.

به گزارش مشرق، بعد از ماجرای گل گرفتن در شورای صنفی نمایش توسط احمد نجفی و صحبت‌های او درباره این شورا، گفت‌وگویی با مریم دوستی داشته‌ایم و تأثیر شورای صنفی نمایش را در اکران ناموفق فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» را پیگیری کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

بیشتر بخوانید:

تهیه کننده سینما: فیلمی که شوخی جنسی دارد، خوب اکران می‌شود

مریم دوستی از جمله کارگردانانی است که فیلمش در زمان اکران توسط شورای صنفی نمایش، سربریده شده، فیلم که «دریاچه ماهی» نام داشت و در گونه فیلم‌های دفاع مقدس قرار می‌گرفت. این روزهای البته گونه فیلم‌های دفاع مقدس از هر نوعی که باشد، بدترین سینماها و سانس‌ها را در اختیار می‌گیرد، چرا که سانس‌ها و ساعت‌های طلایی در خدمت فیلم‌های مبتذل و خالتوریسم است.

مریم دوستی کارگردان سینمای ایران درباره عدم اکران مناسب فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» گفت: من هنوز معتقدم که فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» هنوز اکران نشده است. یعنی اعتقاد من این است که فیلمم اکران نشده، وارد شبکه نمایش خانگی شد. من در روز نهم اکران فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» از اکران فیلم انصراف دادم. من این انگاره که سینما مافیاست و در این سینمای مافیایی، شورای صنفی نمایش به یک عده فیلمساز توجه بیشتری می‌کند، را قبول دارم.

بیشتر بخوانید:

تهیه کننده سینما:حوزه اکران دست رانت خوران سینماست

وی ادامه داد: در عصر حال حاضر سینمای ایران فیلم خوب و بد ندارد، بلکه ملاک تفکیک فیلم‌ها، بفروش بودن یا نفروش بودن است. متأسفانه برخی از فیلمسازان ما به این سمت رفته‌اند که هرگونه ابتذالی را در فیلم‌ خود جای دهند تا فیلمشان پرفروش شود.

این کارگردان سینمای ایران درباره فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» اظهار کرد: در فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» من کار خودم را انجام دادم. ساخت این فیلم به این معنا نبود که من تنها دینی دارم و در صدد انجام این دین برخواسته باشم. ما همه نسبت به موضوع شهدای دفاع مقدس دین داریم. من کاری را که باید، برای این فیلم انجام داده‌ام. شاید به عنوان یک فیلمساز اول می‌توانستم فیلمی بسازم که حرف اندکی برای گفتن داشته باشد؛ اما ترجیح دادم فیلمی تولید کنم که حرف‌های بسیاری برای مخاطبان دارد. 

دوستی درباره اکران فیلم سینمایی«دریاچه ماهی» گفت: یکی از اتفاقات بدی که برای فیلمم افتاد این بود که عموماً ساعت‌هایی را برای اکران فیلم من تخصیص دارند که یا صبح بود یا در ساعتی بود که همه سرکار بودند و عملاً کسی در آن ساعت‌ها به سینما مراجعه نمی‌کرد. من با تلاش بسیار، یک تک سانس در سینما آزادی گرفتم که آن هم دیر وقت بود.معمولاً 2-3 هفته طول می‌کشد که یک فیلم دفاع مقدس بتواند مخاطبان خود را پیدا کند. فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» هیچگونه تبلیغات محیطی نداشت. متأسفانه سینمای ایران شخصی و سلیقه‌ای شده است و من به عنوان فیلمساز باید چون بی‌سلیقگی برخی از مدیران فرهنگی و هنری این سینما را بخورم.

وی اظهار کرد: شورای صنفی نمایش به من گفت که بهترین زمان برای اکران فیلمم هفته دفاع مقدس است. این موضوع درحالی بود که هفته دفاع مقدس مقارن شده بود با دهه اول محرم. تمام سینماهای کشور در این دهه تعطیل بود و به همین خاطر «دریاچه ماهی» در اکران صدمه دید. این تصمیم شورای صنفی نمایش کاملاً برنامه ریزی شده بود؛ اما من اعتراض کلامی را به حرکت‌های قرون وسطایی برخی از فیلمسازان ترجیح می‌دهم، چرا که معتقدم در اعتراض هم به نوعی صلحی نهفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    4 1
    بجای خالتوریسم واژه گونه نفسی بهتراست .
  • US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    12 3
    عجب حركت قشنگي حاتمي كيا شروع كننده بود موفق باشيد باطل نابود شدنيست
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    2 0
    ای بابا .الان اکثرا فرهنگ وهنر مارو فمونیستا وطرفداران فرهنگ....غرب دردست دارن
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    2 0
    لعنت بر اونهایی که نابود کننده امور هستند به خاطر هوسها. اینها خائن به مملکت و ملت هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس