کد خبر 836610
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
امیر عبدالهیان

زمانی که آقای ولد الشیخ نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن شد، من در تهران و دو هفته بعد از آن در بروکسل با ایشان ملاقات داشتم. همان زمان سعودی‌ها ادعا می‌کردند که ایران حمایت تسلیحاتی می‌کند.

به گزارش مشرق،  حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه ریاست مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه "دست خط" به برخی سوالات و ابهامات در خصوص منطقه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی پاسخ داد.

متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید

س: آمریکایی چند مدتی است، نوعی جنگ روانی درباره موشک‌های انصارالله یمن راه انداختند که ادعا دارند این موشک ها هدیه ایران به انصارالله است تا عربستان را هدف قرار دهد، حتی یکسری تصویرها را هم می‌بینیم که به نمایش می‌گذارند و اخیرا نتانیاهو در اجلاس مونیخ تکه‌ای از پهبادی را آورده بود و مدعی بود که این برای ایرانی‌ها است. چه سناریویی پشت این خوابیده است؟

درباره سوالی که  حقیقت این است که در موضوع یمن، اینکه ما حمایت معنوی از مردم یمن داریم و از انصارالله هم به عنوان جریان سیاسی و یک حرکت مردمی برای احقاق حقوق این مردم و برای مقابله با سیاست‌های غلط آمریکا و رژیم صهیونیستی، ارتباط داریم و حمایت معنوی می‌کنیم و این مسئله‌ای است که بر کسی پوشیده نیست.

اما این که گفته شود ما موشک در اختیار انصارالله قرار دادیم، من فقط به یک نکته اشاره کنم، زمانی که آقای اسماعیل ولد الشیخ نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن شد، من در تهران و دو هفته بعد از آن در بروکسل با ایشان ملاقات داشتم. همان زمان سعودی‌ها ادعا می‌کردند که ایران حمایت تسلیحاتی می‌کند.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن: به ازای هر یمنی ۴ اسلحه در دست مردم وجود داردقبل از اینکه من شروع کنم ایشان گفت اجازه دهید من یک خاطره‌ خودم را در یمن بگویم و بعد شما پاسخ دهید. خاطره‌ای که بازگو کرد این بود که چند سال قبل نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در یمن بودم؛ به این نتیجه رسیدم به ازای هر یمنی ۴ اسلحه در دست مردم وجود دارد.

حقیقت این است که ما در موضوع یمن، یک مثلثی را می‌بینیم که بر اساس فکت‌های موجود است که یک ضلع این مثلث امریکا و یک ضلع دیگر رژیم صهیونیستی است و ضلع دیگر که هم پول خودش و هم حیثیت خودش را گذاشته است، عربستان سعودی است. به نظر من عربستان سعودی در بازی خطرناکی که طراحی لابی صهیونیست‌ها است، گرفتار شده است. بارها در دیدارهایی که با مقامات سعودی داشتم یا با مقامات منطقه داشتم و دارم، ابراز نگرانی کردم از اینکه طراحی که برای منطقه صهیونیست‌ها دارند، تجزیه کشورهای اسلامی است و از این طراحی تجزیه کشورهای اسلامی عربستان سعودی هم مستثنی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس