کد خبر 836585
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
هشتادوششمین دیدار پرسپولیس و استقلال دربی

سازمان لیگ فوتبال ایران خبر از اعلام تغییر مهمی در نحوه بلیت فروشی دربی پایتخت داد.

به گزارش مشرق، بلیت فروشی دربی پایتخت و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد، همیشه یکی از حاشیه های اصلی و حذف نشدنی تقابل های سنتی پرسپولیس و استقلال بوده است. مشترک بودن ورزشگاه سرخابی ها و حساسیت فوق العاده ای که این بازی بین مردم دارد، باعث شده همه ساله دربی ها به صورت50 – 50 بین هواداران دو تیم تقسیم شود.


اما امروز در خبری مهم، سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد از فصل آینده و دربی 87، بلیت فروشی به 90 – 10 تغییر می کند و میزبانی و میهمانی تیم ها به صورت دقیق اعمال خواهد شد. این اتفاق می تواند به جذابیت دربی ها نیز کمک شایانی بکند و باشگاه ها از حق میزبانی شان به بهترین نحو استفاده کنند.


در سال های اخیر باشگاه ها از تمایل خود برای استفاده کامل از حق میزبانی دربی صحبت به میان آورده بودند اما اقدام رسمی و قاطعی در این خصوص گرفته نشده بود و تا همین بازی آخر هم تیم میزبان به اندازه میهمان خود از ورزشگاه و سکوهای آن بهره می برد. البته نکته مهم این است که تامین امنیت هواداران تیم میهمان در صورت اعمال این تغییرات بسیار مهم و حیاتی می شود.


یکی دیگر از مسائل مهم نیز، بحث بلیت فروشی است که در اختیار باشگاه ها قرار داده شده و این به محقق شدن طرح 90 – 10 کمک می کند. تنها باید نیروهای مسئول به شناسایی هواداران اهتمام بورزند تا از این بابت مشکلی به وجود نیاید و هواداران میهمان نتوانند وارد جایگاه های میزبان شوند.


با عبور از این موضوع چالش برانگیز، دربی تهران فقط یک اتفاق دیگر برای جهانی شدن نیاز خواهد داشت!

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس