مهدی محمدی نمایه

کارشناس مسائل سیاسی طرح مجلس برای اعاده اموال نامشروع مسئولان را گامی بلند برای بازگشت اعتماد به جامعه خواند و خواستار ایجاد کمپین‌هایی برای پیوستن داوطلبانه مسئولان به روند رسیدگی به اموالشان شد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به طرحی که به تازگی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس با عنوان  اعاده اموال نامشروع مسئولان منتشر شده، گفت: متاسفانه شاخص امید به آینده در جامعه ما وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: بخشی از این مسئله به دلیل کم کاری است که در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه وضع زندگی در ایران با کشورهای دیگر رخ داده و بخش دیگری هم به سبب آن است که جامعه مستمرا حس می‌کند منابع و فرصت‌ها عادلانه توزیع نمی‌شود و نوعی تبعیض میان کسانی که بر سر استفاده از منابع و فرصت های عمومی رقابت می‌کنند، وجود دارد.

وی افزود: دشمن با علم به وجود یک نارضایتی اقتصادی کم و بیش جدی در جامعه، روی مسئله فساد انگشت گذاشته و از این طریق تلاش می‌کند، حس تبعیض را در جامعه عمیق‌تر کنند.

بیشتر بخوانید:

۸ دلیل فوریت «اعاده اموال نامشروع» مسئولان

احمد توکلی: طرح اعاده اموال نامشروع مطالبه جدی مردم است

محمدی با تاکید بر اینکه «جامعه ایرانی اکنون تشنه اقدامات قاطع در زمینه مبارزه با فساد است»، گفت: مسلما مسئولی که سطح زندگی او در طول دروان مسئولیتش جهش ناگهانی کرده و به یکباره از این رو به آن رو شده، یک روند عادی و نرمال را طی نکرده و باید این مسئله «رسیدگی» شود که این جهش مالی چگونه رخ داده است.

محمدی طرح مجلس را اقدامی مبارک برای ستاندن حربه افشاگری‌های بی‌ضابطه و دروغین در زمینه فساد از دشمن ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه این طرح یک زیرساخت قانونی برای فسادستیزی در کشور ایجاد می‌کند، خواستار ایجاد کمپین‌هایی برای پیوستن داوطلبانه مسئولین به روند رسیدگی به اموالشان شد.

محمدی در پایان اضافه کرد: این طرح آزمونی پیش روی مسئولین و قبل از همه نمایندگان مجلس قرار خواهد داد. نوع رفتاری که با این طرح انجام خواهد شد و میزانی جدیتی که دراجرای آن به خرج داده می شود باید به یکی از شاخص های ارزیابی «کیفیت حکمرانی» در کشور تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    3 0
    افرین. چه عجب یه حرف درست زد
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    10 0
    این زالوهای سیری ناپذیر هر روز دارن بزرگتر میشن!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    0 0
    چه طرحي از سوي اين كارشناس براي اجراي طرح أعاده اموال نامشروع ارائه شده بود !؟ عجب طرحي !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس