کد خبر 836421
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
داریوش شجاعیان

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت:قبل از بازی با صحبت‌هایی که برخی از آقایان انجام دادند به استقلال بی احترامی کردند و ما هم به زمین رفتیم و جواب آن آقایان را دادیم.

به گزارش مشرق، داریوش شجاعیان بازیکنی است که امسال به استقلال آمده در حالی که طی سال‌های اخیر همواره صحبت از حضور وی در جمع آبی پوشان مطرح می‌شد. وینگر سرعتی استقلال که در ابتدای فصل در پست هافبک وسط بازی می‌کرد حالا به یکی از عناصر مهم تیم شفر تبدیل شده و در این هفته ها یا پاس گل می‌دهد و یا گل می‌زد، گل مهم وی به نفت آبادان در جام حذفی و فرار سریع این بازیکن در دیدار با الهلال که منجر به اخراج علی الحبسی گلر حریف شد نشان می‌دهد شجاعیان در پست وینگر در استقلال آزادتر بازی می‌کند و دودندگی وی چقدر روی کار تاکتیکی آبی پوشان تاثیر دارد. شجاعیان در دومین دربی خود شانس گلزنی هم داشت اما خودش معتقد است با بدشانسی موقعیت آن موقعیت از دست رفت.

در خصوص دربی 86، بازی با العین و شرایط شجاعیان در استقلال با وی صحبت‌هایی را انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوایند:

روند صعودی استقلال به برد دربی ختم شد. چطور شد پرسپولیس را شکست دادید؟

اول از همه باید خدا را شکر کنم که توانستیم مسابقه به این مهمی را ببریم و دل هوادارانمان را شاد کنیم. ما روی این مسابقه آنالیز خوبی داشتیم و توانستیم از نقاط ضعف حریف استفاده کرده و به برتری برسیم. ان‌شاالله استقلال در آسیا هم سربلند می‌شود.

روند کلی بازی نشان می‌داد که استقلال بازی را با برنامه‌تر آغاز کرده، درست است؟

۱۰۰ درصد. به نظرم ما می‌توانستیم با گل‌های بیشتری برنده شویم . اگر به جریان کلی مسابقه نگاه کنید متوجه می‌شوید که پرسپولیس موقعیت ۱۰۰ درصد گل نداشت و ما همان نیمه اول می‌توانستیم ۳ بر صفر به رختکن برویم.

دومین دربی بود که برای استقلال بازی می‌کردی؛ شرایط نسبت به بازی قبل چقدر تغییر داشت؟

دربی اول برای من تجربه خوبی نبود چون بازی را باختیم ولی خوشبختانه در این مسابقه از تجربه بازی اول استفاده کردم و خداراشکر روی آن نکاتی که کادر فنی گفته بود برنامه‌ریزی کردیم و بردیم.

در همین دومین بازی هم یک فرصت خوب داشتی،نزدیک بود گل بزنی ولی نشد...

واقعا حیف شد،توپ خوبی برایم ارسال شد و  در آن صحنه سعی کردم که با سر به توپ ضربه بزنم اما نشد.باز هم می‌گویم خیلی خوشحالم بازی را بردیم وگرنه شرمنده هواداران می‌شدم.

یکی از ویژگی‌های بارز بازی داریوش شجاعیان دوندگی بیش از حد اوست. چطور این قدر در زمین می‌دوی؟

واقعیت این است که وقتی وارد زمین می‌شوم تمام تمرکزم داخل زمین است و به خودم قبولانده‌ام که باید طوری تلاش کنم که تمام توانایی‌ام به کار تیم بیاید. تا جایی که توان داشته باشم می‌دوم. من سال‌ها آرزو داشتم که برای استقلال بازی کنم اما هر بار قسمت نمی‌شد اما در نهایت  امسال به این آرزو رسیده‌ام و هر وقت به زمین می‌روم با خود می‌گویم باید از فرصتی که داده شده استفاده کنم.

قبل از بازی با پرسپولیس صحبت‌های زیادی مبنی بر اینکه قرار است پرسپولیسی‌ها جشن قهرمانی بگیرند یا اینکه شهردار بابلسر برای شما کری خوانده بود. این اتفاقات چقدر روی بازیکنان استقلال اثرگذار شد؟

واقعیت این است که این حرف‌ها انگیزه ما را دو چندان کرد. قبل از بازی صحبت‌هایی در مورد پادووانی و استقلال کردند  این حرف‌ها نوعی بی احترامی بود، همه هدفمان این بود که جواب بی‌احترامی‌های بیرون از فوتبال را بدهیم که در زمین جواب این حرف‌ها را دادیم.ما درون تیم انگیزه بازیکنان را از صحبت‌های تحریک کننده برخی‌ها متوجه می‌شدیم. باز هم می‌گویم خداراشاکر هستم که برنده شدیم و از آن سو هم اجازه ندادیم تیم رقیب جشن قهرمانی بگیرد.

استقلال روز سه‌شنبه با العین امارات بازی می‌کند و حتماً می‌دانی که سال گذشته یک شکست تحقیر آمیز مقابل این تیم داشتید.

درست است که سال قبل در استقلال نبودم اما وقتی بازی‌ها را دنبال می‌کردم از باخت این تیم خیلی ناراحت شدم بخصوص فردای بازی استقلال و العین فیلمی از رختکن تیم اماراتی منتشر شد که مشغول جشن گرفتن بودند. انتشار این فیلم نه فقط به هواداران استقلال بلکه به همه ایرانی‌ها بر خورد. دوست دارم برنده بازی با العین استقلال باشد تا تلافی بازی سال گذشته را کرده باشیم.

چند وقت پیش در مصاحبه‌ای گفتی که برای گرفتن پیراهن تیم ملی نا امید نیستی و تلاش می‌کنی...

حتما همینطور است، من به استقلال آمدم تا فرصت بهتری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی داشته باشم، قبل از آن هم در تیم ملی بودم، هرگز تلاشم کم نمی‌شود، کار می‌کنم تا به هدفم برسم.

ظاهراً شوخ‌طبع‌ترین بازیکن فعلی استقلال خودت هستی. از رقص محلی در دربی بگیر تا کارهایی که در تمرینات و بیرون از زمین انجام می‌دهی.

راستش را بخواهید من کلاً فان هستم و خیلی دوست دارم شاد باشم. سعی می‌کنم همیشه روحیه شادابم را حفظ کنم و آن را به دیگران منتقل کنم. اینکه شما می‌گویید من شوخ‌طبع هستم درست است.

از مهدی قائدی خبری داری؟

با او در تماس هستم، شرایطش خوب است. خداراشکر فیزیوتراپی را آغاز کرده و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر می‌تواند برگردد. امیدوارم مهدی هرچه سریعتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

صحبت پایانی؟

می‌خواستم بگویم که پیام پادووانی را قبل از بازی با پرسپولیس دیدم و همه بازیکنان آن را تماشا کردند. ما در دربی جنگیدیم به خاطر پادووانی و مهدی قائدی و خیلی خوشحالم که توانستیم با این برد روحیه آنها را افزایش دهیم. از همینجا هم برای آنها پیغام می‌فرستم که امیدوارم هرچه سریعتر به جمع ما برگردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    1 2
    گرفتن جشن قهرمانی بی احترامی هست!!!!
  • hamid IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    0 1
    ترکیب بد برانکو مساله جداست.اما خداوند به حق خون حسین شهید روز خوش نبینه فغانی.شجاعیان ابو بریز همنجات میسوزه مرد باش بگو حسودیم پرسپولیس سه ساله قهرمانه.بروید دست فغانی رو ببوسید که سه پنالتی را سوزاند.دعا جون کمیته داوری و فتاحی پشت پرده کنید که نتیحه رو براتون دراورد.
  • یاسمین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    0 0
    آقا حمید سه سال قهرمانید ؟ عزیزم معمولا بعد از چند سال تاریخوتحریف میکنن نه در حال حاضر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس