کد خبر 836007
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
روسیه

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود از چندین سامانه جدید نظامی که این کشور در حال توسعه آن است پرده‌برداری کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه در سخنرانی سالانه خود موسوم به نطق «وضعیت کشور» که در ساختمان مجمع فدرال روسیه برگزار شد، از چندین سامانه نظامی جدید و فوق پیشرفته رونمایی کرد.


از جمله سامانه‌های جدیدی که امروز در سخنرانی سالانه پوتین رونمایی شد می‌توان به کلاهک اتمی جدیدی اشاره کرد که برای نخستین بار روی موشک‌های کروز نصب می‌شود و همچنین یک زیردریایی بدون سرنشین و بدون کوچکترین صدا که قادر است تا اعماق بسیار زیاد اقیانوس پایین رفته و اهدافی را با فاصله بسیار دور در سطح دریا نشانه بگیرد.

رئیس‌جمهور روسیه در این نطق سالانه متحدان کشورش را نیز زیر چتر اتمی روسیه قرار داد و تأکید کرد:

«هرگونه حمله اتمی به روسیه و متحدان روسیه را با حمله اتمی متقابل فورا و بدون توجه به عواقب آن پاسخ خواهیم داد».

اعضای هر دو مجلس پارلمان روسیه، دولتمردان و همچنین دیگر مقامات و چهره‌های مهم دولتی و غیردولتی روسیه برای شنیدن این سخنرانی سالانه گردهم آمده‌ بودند.

پوتین پس از مطرح کردن یک سری مسائل داخلی از جمله بالابردن میزان امید به زندگی و از بین بردن فقر در روسیه به عنوان برخی از اولویت‌های کاخ کرملین تأکید کرد، پلی که قرار است کریمه را به روسیه متصل کند از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، یکی از اولویت‌های دولت وی تقویت زیرساخت‌های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال به منظور حفاظت از منافع این کشور است.

وی همچنین عقب‌ماندگی را تهدید اصلی برای روسیه عنوان کرد و گفت این کشور باید آن را شکست دهد و توسعه‌ای پویا در روسیه محقق شود. پوتین تصریح کرد که باید زمینه‌های حقوقی فعالیت کارشناسان و متخصصان خارجی در روسیه محیا شود.

پوتین علاوه بر این وعده داد که به زودی روسیه به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه حمل و نقل میان قاره اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد تمام مسائلی که به آنها پرداخت از جمله مسائل مربوط به اقتصاد، آموزش و پرورش، توسعه فناوری، خدمات درمانی و ... صرفا یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن توسعه قابل توجه کشور روسیه است.

وی ادامه اظهاراتش را به موضوعات نظامی اختصاص داد و به پیشرفت‌های نظامی روسیه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت، ارتقاء تسلیحات راهبردی روسیه که در واکنش به اقدامات نظامی آمریکا و دیگر کشورهای جهان حاصل شده است و ارتش روسیه یک سامانه پیشرفته در اطراف مسکو به منظور حفاظت از این شهر مستقر کرده است.

پوتین تأکید کرد، آمریکا در سال ۲۰۰۲ از پیمان ضدموشک‌های بالستیک خارج شد و با وجود تلاش‌های مکرر مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن در این رابطه، آمریکا از تعهدات خود در این زمینه سر باز می زند و همین امر نیز مسکو را بر این داشته تا هر آنچه می‌تواند برای ارتقاء قابلیت‌های دفاعی خود به کار گیرد و عملیات نظامی روسیه در کشور سوریه نیز پیشرفت قابل توجه قابلیت‌های نظامی روسیه را به تصویر کشید. آمریکا پیشنهادات روسیه درباره فعالیت‌های مشترک را رد کرده است.

در ادامه این سخنرانی فیلمی کوتاه از موشک‌های بالستیک جدیدی که روسیه در حال ساخت آن است به نمایش درآمد و رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که این موشک‌های جدید موسوم به سامانه «سرمت» قادر هستند به هر نقطه‌ای از دنیا که روسیه اراده کند رسیده و هیچ سامانه‌ پدافندی قادر به مقابله با آن نیست.

وی همچنین به زیردریایی‌های بدون سرنشین جدید روسیه اشاره کرد که قادرند بدون ایجاد هیچ صدایی در اعماق بسیار زیاد دریا حرکت کرده و هیچ سلاحی قادر به هدف دادن آنها نیست و حتی در برابر سلاح‌های هسته‌ای نیز مقاوم هستند.

در ادامه فیلمی کوتاه از نحوه عملکرد این زیردریایی‌های جدید به نمایش گذاشته شد.

پوتین تأکید کرد روسیه در حال توسعه کلاهک‌های جدید هسته‌ای است که می‌تواند روی موشک‌های کروز نصب شود.

وی ادامه داد که آمریکا قصد دارد تا ۵ رزمناو و ۳۰ ناوشکن نزدیک مرزهای روسیه مستقر کند و توسعه قابلیت‌های نظامی روسیه در پاسخ به اقدامات آمریکا صورت می‌گیرد.

سخنرانی سالانه وضعیت کشوری رئیس‌جمهور روسیه با پخش یک فیلم دیگر از یک سامانه جدید مافوق صوت ادامه یافت که به گفته وی هیچ سامانه‌ای قادر به رهگیری آن نیست.

پوتین همچنین گفت روسیه موشک‌های تازه‌ای طراحی کرده که بر روی جنگنده‌ها نصب شده و قادرند تمام سامانه‌های دفاعی کنونی و سامانه‌های آینده را دور بزنند.

فرمانده کل قوای روسیه تأکید کرد که این پایان رونمایی‌های امروز از تسلیحات جدید نظامی روسیه نیست و این نمایش قدرت، امروز قرار است همچنان ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: «ما پیش از این بارها به ایالات متحده و اروپا گفته بودیم که با تهدیدات ناشی از استقرار سامانه‌های موشکی آن‌ها مقابله می‌کنیم...من در سال ۲۰۰۴ گفتم که ما سامانه‌هایی خواهیم ساخت که بتوانند هر نقطه‌ای از جهان را هدف قرار دهند و از سامانه‌های دفاع موشکی عبور کنند. من در آن زمان گفتم که ما برای این کار به نسل جدیدی از موشک‌ها نیاز داریم. این هرگز یک راز نبوده و ما علنی این مسئله را اعلام کرده بودیم، اما آن‌ها ترجیح دادند به حرف ما گوش ندهند و این مسئله را نادیده بگیرند. هیچ کس صحبت‌های ما را گوش نداد، خوب پس حالا گوش کنید.»

رئیس‌جمهور روسیه با گفتن این جمله که «قبل از اینکه روسیه سامانه‌های تسلیحاتی جدید بسازد، کسی به حرف ما گوش نمی‌کرد، حالا ما را بشنوید»، سالن سخنرانی را به وجد آورد و حاضران در سالن به صورت ایستاده وی را به صورت طولانی تشویق کردند.

وی از یک سامانه جدید دیگر رونمایی کرد و گفت که این سامانه هیچ محدودیت بردی ندارد. نام این سامانه که یک فیلم کوتاه از آن به نمایش درآورد «آوانگارد» است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «ما کار بر روی تسلیحات لیزری را هم آغاز کرده‌ایم. پارسال کار تجهیز واحدهای رزمی ما به سلاح‌های لیزری آغاز شد، اما فعلا درباره جزئیات آن صحبت نمی‌کنم». سپس یک فیلم کوتاه به نمایش گذاشته شد.

پوتین تأکید کرد، «روسیه هرگونه حمله هسته ای در هر سطحی را علیه روسیه و متحدان این کشور، چه با استفاده از سامانه‌های کوتاه برد و چه میان‌برد و هر گونه حمله را تهاجم هسته‌ای علیه روسیه تلقی خواهد کرد و فورا پاسخ متقابل خواهد داد، بدون توجه به اینکه عواقب آن چه خواهد بود» که با تشویق حضار مواجه شد.

وی افزود: «هیچ کس نباید تردیدی در این رابطه داشته باشد و تهدیدات هسته‌ای برای جهان را کم اهمیت جلوه دهد...در عوض شما باید پای میز مذاکره بیایید تا با همفکری با یکدیگر به سیستم بین‌المللی امنیتی بیاندیشیم...ما درباره این مسئله قبلا نیز صحبت کرده‌ایم...سیاست ما همواره بر حفظ منافع روسیه متمرکز است.»

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد:

«روسیه قرار نیست از این تسلیحات جدید و پیشرفته علیه هیچ کشوری استفاده کند... این تسلیحات جدید تنها برای دفاع از منافع روسیه هستند... ما به منافع دیگر کشورها بر اساس قانون بین‌المللی احترام می‌گذاریم و آنها نیز باید چنین رفتاری در مقابل روسیه داشته باشند و در اینجا سازمان ملل باید نقشی مهم ایفا کند. به خاطر همین سیاست و رویکرد است که می‌توانیم رابطه‌ای برابر با اغلب کشورهای جهان داشته باشیم، به عنوان مثال می‌توانم به رابطه با مردم شریک و دوست استراتژیک خود، چین اشاره کنیم و یا روابط استراتژیک با کشور هند. ما روند جدیدی در روابط خود با کشورهای جهان ایجاد کرده‌ایم».

وی ادامه داد: «روسیه همکاری نزدیکی با بسیاری سازمان‌های بین‌المللی در سطح جهان دارد...ما به برقراری رابطه مناسب و سازنده با آمریکا و اتحادیه اروپا تمایل داریم و معتقدیم که عقل سلیم بر شرکای ما غالب خواهد شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • offer IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    55 71
    با سلام ؛ امید ما به خدا و بعد هم امام زمان است اما این لطف خداست که ایران با روسیه متحد است ... حال باید متوجه شویم که چرا فتنه طلبان مفسد میگویند مرگ بر روسیه ... چون یکی از عوامل مهم بازدارنده حمله اتمی نکردن آمریکا به ایران روسیه است .
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      79 6
      هموطن گرامی تنها دوست و متحد همیشگی ایران ما ایرانیان هستیم
    • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      42 30
      چرا فکر کردی روسیه ایرانو به عنوان متحد قبول داره؟ طبق چیزی که خبرگزاری های داخلی خودمون منتشر کردن اگر جنگی بین ایران و اسرائیل اتفاق بیفته روسیه طرف اسرائیل رو میگیره. پس چرا انقدر خوش خیالیم؟
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      33 29
      چقدر ساده ای هم وطن من روسا به دنبال تجزیه ایرانن اونا همیشه به امریکا فروختن به عرب ها سلاح میدن به ما نه
    • درود بر روحانی سلام بر رهبری مرگ بر آمریکا اسرائیل TM ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      8 20
      آفرین بر تحلیل هوشمندانه ات . درود بر پدر و مادرت و شیر پاکی که خورده ای .
  • هاتف IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    41 9
    آفرین ، که با برجام سرکاری گولت نمی زنند.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      42 8
      ضربه ای که غربزده های منافق به این ملت و نظام زدن هیچ دشمن خارجی نزده سالها بایستی بگذره تا ماهیت اینا رو بشه
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      13 17
      ساخت و نگهداری و تهیه سلاح هسته ای حرام است و دولت نبوده که سلاح هسته ای رو حرام اعلام کرده.ادعاتم میشه
  • تنها IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    50 22
    این مرد فقط حرف نمیزنه عمل هم میکنه
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    5 31
    خدایا شکرت دیگه امیدمون به پوتینه.دیگه با سلاح اتمی بهما کمک می کنه .نه شرق نه غربی پوتین عزیز
  • ایران IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    58 2
    ما باید روی پای خودمان بایستیم نه اروپا و نه امریکا و نه روسیه برای امنیت ما فایده ای ندارند امنیت را خودمان باید تامین کنیم نه در سایه دیکران
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      5 19
      اگه می تونی رو پای خودت بایست
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    22 10
    الان مثلا اسرائیل به ایران حمله اتمی کنه روسیه میخواد تلافی کنه؟ باشه حتما.
    • وحید IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      28 9
      با سلام... کشور ما احتیاج به هماییت هیچ کشوری در صورت حمله اتمی اسراییل نداره! راه های بسیاری برای ایران وجود دارد که بدون بمب اتم پاسخی ده ها برابر سختتر از یک حمله اتمی به اسراییل میکروسکوپی بدهد که گفتن ریز جزییات ان صلاح نمیباشد... هموطن با اطمینان به قدرت کشور خودت افتخار کن و بدان ان ها که باید بدانند و بترسند دانسته و ترسیده اند.... پایینده ایران
    • وحید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      17 11
      در ضمن حمله اتمی یعنی کشتار جمعی و پاسخ به ان با هر نوع بمبی مجاز میباشد چه از دید جهانی چه داخلی و چه عرف و شرع ... حالا تصور کن ۲۰۰ کلاهک اتمی اسراییل به سمت ایران هزاران کیلومتری شلیک شده جدای از پدافند و دفاع کشور تصور خسارات دو کشور در صورت پاسخ ایران با ۲۰۰ عدد موشک عماد با کلاهک مثلا با گاز اعصاب یا هر نوع کلاهک شیمیایی دیگه و کشور دهها کیلومتری اسراییل! در جواب عزیزی که یک ریز پاسخ رو درخواست کرده بود.. امیدوارم جنگی نباشه اما در صورت هر نوع اتفاقی ایران اسیب خواهد دید اما دیگر اسراییل وجود خارجی نخواهد داشت فقط مقداری زمین غیر قابل استفاده برای چند سال!!!
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    18 4
    روسیه، پوتین، ایران، مقاومت، ایران، مقاومت، روسیه، براستی آقای پوتین میداند نقش ایران در ظهور روسیه چه زیاد بود وبه گواهی تاریخ روسیه هیچگاه چنین متحد قدرتمندی نداشته است،
  • عادل IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    29 9
    روحانی متاسفم برات دستاورد هسته ای دکتر احمدی را بر باد دادی
    • AE ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      23 6
      هسته ای دستاورد دانشمندان ایرانی بود نه احم دی نژادی
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      5 23
      الان دقیقا چی به باد رفته؟ آخ زاست میگیا زندگیمون لنگ شده به خاطر به باد رفتن ساخت بمب اتمی!!
  • GB ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    22 40
    تو ببین روسیه تا کی سر پاست، دفاع از متحدان پیشکشت!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    22 12
    اقایون منظور اون متحدین نزدیک چین و هند و دیگران هستن روسا مارو متحد قبول ندارن تازه دشمنمون هستن زیاد ذوق مرگ نشید به ما هواپیما نمیدن میخوان ازمون دفاع اتمی کنن چقدر ما ساده ایم
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    15 25
    مردم روسیه به شدت از ایران متنفرن همونطور که آقای پوتین گفته است متحدین روسها چین و هند هستند روسها ما رو به یه پوست شکلات می فروشن
    • mr US ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      20 7
      عزیز کی به شما همچین حرفی زده!!!اقوام من در مسکو هستن خودمم چند سفری رفتن مردمش با ایرانی ها خوبن حتی زن هاشم به ازدواج با مردان ایرانی علاقه دارن و ما داریم
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      14 1
      اقای پرچم امریکا شما خودت چرا امریکایی نمیری روسیه یا شاید اکانت جعلی هستی
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    23 7
    باز دمشون گرم که دولتشون در مقابل تحریم و زور سر خم نمیکنه بلکه خودشو قوی تر میکنه کاری که هر آدم عاقلی میکنه اون موقع ما از برجام درس نمیگیریم هیچ!دنبال فرصت میگردیم که موشکامونم تقدیم کنیم!!!!!مرگ بر امریکا و بزک کنندگان شیطان بزرگ
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      3 22
      چرا تحریم اثر نذاشته دو ساله رشد اقتصادیشون منفیه تا چند وقت دیگه ازهم میپاشه به خاطر همین داره التماس میکنه به ایران یا عراق یا ترکیه یا سودان یا عربستان اس ۴۰۰ بفروشه حتی تحریم های کاتسا باعث میشه دیگه کسی سلاحاشون رو نخرن
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    16 3
    عجب ! به این میگن صلابت ! راستی چقدرموادهسته ای از دولت روحانی دزدیدند وبنزین ندادند ! برجام مزخرف هرروز گندش بیشتردرمیاد . تمام کنیداین مایه خجالت را اف بربرجام اف برفریب خوردن واف بر کسیکه غیرت ایرانی ومسلمانی ندارد .
  • جابر IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    19 1
    قانون طبیعت اینه اگر ضعیف بنظر بیای مَثل موقولها غارتت میکنن .چه روسی باشه ، چه انگلیسی، چه امریکای، چه هر کسی دیگه . پس باید روی پای خودت اتکا کنی نه اجنبی
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    4 14
    پوتین میدونه کشورش جز سلاح برای ساخت فروختن چیزی نداره نه کشاورزی داره و اقتصاد نفتی داره تحریم ها تازه شروع شده بعدن معلوم میشه چند مرده حلاجه زمانی که کسی سلاحاشون رو نخره
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    15 8
    لعنت به کسانی که عاشق آمریکا هستند ولعنت به کسانی که عاشق روسیه هستند هردو گروه مستحق لعنتند چون خدارافراموش کردند وفکرکردن که دشمنان خدا مثل روسیه ایران را نگه داشته اند.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    15 0
    هر ریس جمهوری باید به فکر کشورش باشد ما هم باید سلاح جدید برای نیازملن بسازیم وقتی روسیه تا این حد کار پر تلاش است ما باید صد برابر کار کنیم
  • ک IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    13 3
    دل به خارجی ها نبندید چه روسیه چه امریکا و ....
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    6 10
    ما ایرانیان ونیاز به حمایت کسی نداریم روسیه بزرگترین ظلم به امپراتوری ایرانو کرده .العان پوتین عصبانی است .روسیه غیر از زور زیاد هیچی ندارد وگرنه مسعولین مهم برای درمان یا تحصیل به روسیه می رفتننه اروپا‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      1 1
      شما اول برو املای فارسی رو یادبگیر،بعدا نظربده.قطعا تحلیل سیاسیت مثل املای جنابعالی همه اش پر از خبط و اشتباهه.
  • امیر IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    13 13
    خخخخخ از کدوم کشورها اسم برده چین و هند ایران برای روسیه مثل یک مگسه ، اصلا ایران براش اهمیت نداره این حرفش یادتون نره که گفت تحریم روسیه به شکل کره شمالی و ایران خیلی احمقانه است! یعنی ایران رو عددی حساب نمیکنه پوتین واقعیت هم عددی نیستیم . زیادی خودمون رو بزرگ میدونیم . ما همان کشور بیابانی هستیم که شعر و شاعری توش برتر از همه چیز پیشرفت داشته .
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    6 8
    الان 20 روز به انتخابات روسیه ریاست جمهوری مونده این حرفهای تو کنفرانس خبری 2 ساعته پوتین درباره ی سلاحهای اتمی و.. بیشتر تبلیغاتی هست.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    19 12
    بی شک ایران و سوریه جز متحدان روسیه هستند و این صحبت پوتین تا حدی برای ما بازدارندگی اتمی به همراه دارد .به کوری چشم نوکران وطن فروش غرب زده که الان میان منفی میدن
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      8 25
      برو عمو کجایی بهتون سوخو ۳۰ اس ام مدل پایین ترین هواپیماشه نمیده بالگرد نمیده بعد شما میگی هم پیمان همین سوریه جنگ زده رو بیشتر از ایران قبول داره شاید به عنوان مزدور بله
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    10 6
    روسیه اگر نتواند از نظر اقتصادی با امریکا رقابت کند، در رقابت های تسلیحاتی ، کار دشواری را پیش رو خواهد داشت. مدرن سازی و بروز رسانی تسلیحات اتمی برای رقابت با امریکا ، هزینه مالی بسیار زیادی دارد که امریکا از همین اهرم برای به چالش کشیدن رقبایش حداکثر بهره را می برد.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 0
    سال گذشته چین چهار ترلیون دلار بیشتر از امریکا تولید کرد . بدهی امریکا به بیست ترلیون دلار رسید . جبر تاریخ دارد دولت امریکا را برای مات شدن کیش میدهد . در درون امریکا نیز طبق نظر سنجی گالوپ مخالفان امپریالیزم به ۴۷ درصد رسیده اند.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    2 1
    اقتصاد آمریکا رو به شکست است، حباب ربای آمریکا در دهه بعدی ترکیده خواهد شد، بیشترین میلیونر های آمریکایی در حال مهاجرت به نیوزیلند هستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس