کد خبر 835996
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:اینکه ما با خبر شویم برخی افرادی که مسئول شده‌اند به سرمایه‌های میلیاردی دست پیدا کرده‌اند، بیانگر این است که روش کنونی ناسالم بوده است.

به گزارش مشرق، درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از جزئیات نظام انقلاب اسلامی مبارزه با فساد و تلاش در راه عدالت کلی از جمله عدالت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

طرح «اعاده اموال نامشروع» دریچه‌ای به سوی اعتماد عمومی

عصبانیت وزیر از سوال درباره دارایی‌هایش

وی افزود: اینکه ما با خبر شویم برخی افرادی که مسئول شده‌اند به سرمایه‌های میلیاردی دست پیدا کرده‌اند، بیانگر این است که روش کنونی ناسالم بوده یعنی این شخص یا به فساد دست پیدا کرده یا در ضمن کار از آبرو و اعتبار شغلی خود سوء استفاده و یا اینکه به معاملاتی روی آورده که به این سرمایه دست پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: لذا ما بر اساس اصل 49 قانون اساسی این طرح را نوشتیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: هر چند اسلام مالکیت، معامله و معاملات خصوصی را قبول دارد اما اینکه یک مسئول در نظام اسلامی بخواهد به گونه‌ای رفتار و زندگی کند که به عنوان مثال بعد از 35 سال خدمت یکی از تریلیاردرهای کشور باشد بیانگر این است که یا در حین کار تقلب کرده و یا به تجارت روی اورده است؛‌ که اولی جرم و دومی ناصواب محسوب‌ می‌شود.

نوروزی در خاتمه تصریح کرد: با این تفاسیر ما این طرح را تنظیم کردیم که در صورت تصویب باید طبق آنچه در این طرح برای مرجع ذی‌ربط تعیین شده، اموال مسئولان را حسابرسی کرده و اموال به بیت‌المال بازگردانده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    12 0
    اگر اقدام نکنید مثل سران رژیم شاه قهر مردم باز می ستاند پس نگذارید اشخاص کشوررا آبستن حوادث کنند
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    6 0
    ما دیگه خسته شدیم . اعصای هییت مدیره شرکتهای خصولتب و مدیرانشون جا انداختید که معلوم نیست دارن چکار میکنن از چند تا آخور هم میخورن رانت میدن رانت میگیرن عصو هییت مدیره چند تا شرکت مختلف می شوند.باندبازی می کنند که راحتتر بتونن دزدی کنن.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    5 0
    یعنی دزدی
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    5 0
    خدايا خودت به ما رحم كن اخه اي جه دولتيه اخه كه مسولانش فقط ثروت جمع كردن اخه اينا مي تونن به فكر بدبختها باشن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 0
    در هر صورت شما نمیتونید اموال حرام رو از حلقوم گشاد این زالوها بکشید بیرون چون کسی که تونسته بدون واهمه از کسی در عرض 35 سال تریلیاردر بشه حتما فکر اینجاشم کرده پس بیخود تقلای الکی نکنید! راه حل فقط در حرکت خودجوش مردمه که مثل زمان انقلاب یک حال گیری اساسی از حضرات بکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس