بشار جعفری

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد هدف قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت برای آتش‌بس در سوریه را جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و همپیمانان آن در مبارزه با گروه‌های تروریستی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت که دولت سوریه خواهان انحلال ائتلاف غیرقانونی آمریکا است.

وی با بیان اینکه ائتلاف آمریکایی غیرنظامیان را در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار می‌دهد، افزود: اوضاع انسانی غیرنظامیان سوری در مناطق تحت کنترل ائتلاف آمریکایی بدتر از مناطق دیگر است.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: دمشق از نادیده گرفته شدن درد و رنج غیرنظامیان در غوطه شرقی و حملات مستمر به غیرنظامیان توسط عناصر مسلح، متأسف است.

این مقام سوری گفت که کمک‌های تسلیحاتی برخی از کشورها از جمله عربستان به گروه‌های مسلح همچنان ادامه دارد.

جعفری افزود: گروه‌های مسلح گذرگاه‌های امن برای خروج غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند و آن‌ها را به سپری برای خود تبدیل می‌کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که هدف از قعطنامه 2401 شورای امنیت، جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و همپیمانان آن در مبارزه با گروه‌های مسلح است.

جعفری افزود: آمریکا تبلیغات سازمان‌دهی‌شده‌ای را برای ترویج استفاده از سلاح‌های شیمیایی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها مدیریت می‌کند.

وی اظهار داشت: رسانه‌های آمریکای حقیقت تحویل داوطلبانه سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه را نادیده می‌گیرند.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت که تروریست‌ها پیش از سیزدهم ماه مارس آینده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه استفاده می‌کنند.

جعفری افزود: سه کامیون حامل ماده کلر از ترکیه وارد ادلب شده است.

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه شنبه قطعنامه آتش‌بس 30روزه در سوریه را تصویب کرد و بر اساس این قطعنامه قرار است در سرتاسر سوریه به‌مدت دست‌کم 30 روز آتش‌بس برقرار شود.

در این قطعنامه، داعش، القاعده، النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در فهرست سازمان ملل قرار دارند، از آتش‌بس مستثنا شده‌اند.

همچنین به‌دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه  با هدف جلوگیری از وقوع تلفات میان غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس موقت در این منطقه از روز سه‌شنبه  هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می‌شود.

این در حالی است که تروریست‌ها مانع از خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی شده و از آنها به‌عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس