محمد بن سلمان نمایه

یک روزنامه چاپ انگلیس، دلایل برکناری فرماندهان ارشد سعودی پبش از سفر بن سلمان به اروپا و آمریکا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، در آستانه ورود جنگ عربستان علیه یمن به چهارمین سال خود، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور، با صدور احکامی سلطنتی، تعدادی از بلندپایه ترین فرماندهان ارتش کشور خود را برکنار کرد.


برکناری این فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، اندکی پیش از سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به انگلیس، فرانسه و آمریکا صورت گرفته است.

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺗﺎﯾﻤﺰ چاپ لندن در گزارشی، تغییرات فرماندهان ارشد نظامی عربستان را با سفر محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به انگلیس که انتظار می‌رود صحنه اعتراضاتی به دلیل جنگ عربستان علیه یمن باشد، مرتبط دانست.

بیشتر بخوانید:

محورهای سفر مجدد حریری به عربستان

انگلیس چگونه آل‌سعود را می‌دوشد؟



"ریچارد سپنسر" خبرنگار روزنامه تایمز در یادداشتی نوشت: ارتش سعودی مشغول به جنگی در یمن است که این جنگ مورد استقبال شهروندان عربستانی نیست و از سوی دیگر این جنگ چهره محمد بن سلمان را در خارج تخریب و منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است.

وی افزود: برکناری فرماندهان نظامی با هدف تقویت جایگاه محمد بن سلمان در داخل بعد از دستگیری شماری از شاهزادگان به اتهام فساد در نوامبر گذشته صورت گرفته است.

در پایان این گزارش آمده است که انگلیس نیروی هوایی عربستان را آموزش داده و راهنمایی‌های لازم برای انجام حملات هوایی را به خلبانان سعودی ارائه کرده است.

محمد بن سلمان هفته آینده به انگلیس، فرانسه و آمریکا سفر خواهد کرد.

حملات بی‌وقفه عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین 94 آغاز شده است. این حملات که با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر این کشور صورت گرفته، نتیجه‌ای به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    3 0
    مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس