کد خبر 835141
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱
احمد امیرآبادی فراهانی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش تصدی‌گری‌های دولت از طرح جدی این مسئله در بودجه سال جدید خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که غروب دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه با تولید و صنعت، اظهار کرد: یک رابطه‌ای باید بین دانشجویان و فارغ التحصیلان در بخش‌های مختلف و بخش‌های صنعت و کشاورزی مرتبط برقرار کنیم که این ارتباط در حال حاضر چندان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چند قانون در این زمینه در مجلس تصویب شده است، افزود: در دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اهتمامی وجود ندارد و زمینه‌های اجرای این قوانین را فراهم نمی‌کنند.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، استان قم که در بسیاری از زمینه‌ها به صورت پایلوت مطرح شده است می‌تواند در اجرای این قوانین نیز به صورت پایلوت مطرح شده و زمینه‌های ارتباط مؤثر بین کارشناسان حوزه‌های مختلف و واحدها و بخش‌های صنعتی و تولیدی را ایجاد کند.

وی از قانون هوای پاک به عنوان یکی از همین قانون‌های جدید ارزشمند مجلس نام برد و تأکید کرد: یک بخشی از این قانون توصیه است اما بخشی از آن می‌تواند اجرایی شود و قابلیت اجرایی شدن آن بالاست.

لزوم استفاده از متخصصان در صنایع غذایی

امیرآبادی بر لزوم استفاده از متخصصان در صنایع غذایی و بخش‌های دیگر صنعت نیز تأکید کرد و گفت: یک کارشناس محیط زیست یا از مهندسان کشاورزی می‌توانند در بخش‌های تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت باشند و در این زمینه می‌توان طرح‌های تشویقی و انگیزشی تعیین کرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: کمیته‌ای در استان با حضور سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و محیط زیست و بخش خصوصی و این موضوع را رصد کنند و زمینه‌های اشتغال این کارشناسان را در این واحدها فراهم کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به لزوم کاهش تصدی‌گری‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در قانون برنامه و بودجه هم یکی از مباحثی که برای مدیران اجرایی الزام کردیم کاهش تصدی‌گری دولت بوده و امسال هم در بودجه به صورت جدی این موضوع دیده شده است.

پرداخت تمام پول نفت به عنوان حقوق به شاغلان و بازنشسته‌ها

وی ادامه داد: دولت بسیار فربه و بزرگ شده است، هیچ جای دنیا این مسئله را نمی‌پذیرد، در حال حاضر تمام پول نفت به عنوان حقوق باید به شاغلان و بازنشسته‌ها پرداخت شود.

امیرآبادی فراهانی با تأکید بر اینکه دولت تنها باید به کارهای حاکمیتی و نظارت بپردازد، اظهار کرد: «ان جی او» و سازمان‌های مردمی که مسئولیت پذیرند و می‌توانند در برابر مسئولیت‌های دولتی پاسخگو باشند باید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه باید از نظر نخبگان و کارشناسان استان استفاده کنیم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی نقشه راه مشخصی نداریم که بدانیم در سال‌های آینده می‌خواهیم به کجا برسیم.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مسائل مربوط به آمایش سرزمین باید مشخص باشد، فاضلاب شهر قم در آینده تکمیل خواهد شد و ۵۰ الی ۶۰ میلیون متر مکعب پساب به ما تحویل خواهد داد که باید برنامه‌ریزی شود که چگونه از این آب استفاده کنیم که بهره‌وری لازم را به دست آوریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس