نقشه میدانی اردوگاه الوافدین.jpg

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی در حالی از نقض آتش بس خبر می‌دهند که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد این توافق شامل تروریست‌های جبهه النصره نمی‌شود.

سرویس جهان مشرق - آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، همزمان با حملات نیروهای ارتش سوریه علیه عناصر تروریستی (جبهه النصره)، خبرسازی رسانه های غربی - عربی - صهیونیستی با هدف توقف عملیات ادامه دارد.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی که در ظاهر خود را مدعی دفاع از حقوق مردم گروگان گرفته شده غوطه شرقی دمشق نشان می دهند در حالی از نقض آتش بس خبر می‌دهند که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد این توافق شامل تروریست های جبهه النصره نمی شود.

پروپاگاندای رسانه‌ای جبهه غربی - عربی امروز هم بیکار نماند و با تکرار ادعاهای واهی گذشته از حملات شیمیایی ارتش سوریه به غوطه شرقی دمشق خبر داد و مدعی شد که تعدادی از شهروندان به دلیل استنشاق گاز کلر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رسانه های حامی گروه های تروریستی از حمله ای خبر می دهند که وجود خارجی ندارد اما به پرواز مداوم بالگردهای ارتش سوریه و پخش اطلاعیه ها برای چگونگی خارج شدن شهروندان از غوطه شرقی دمشق اشاره نمی کنند.

به گزارش مشرق، بالگردهای ارتش سوریه در روزهای گذشته در چند مرحله با پخش اطلاعیه ها در غوطه شرقی، راه های امن خروج شهروندان را برای جلوگیری از آسیب دیدن ارائه داده اند اما این خبر همچنان توسط رسانه های غربی - عربی سانسور می شود.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

برمبنای اطلاعات به دست آمده، گروه های تروریستی همچنان از مردم گروگان گرفته شده غوطه شرقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و افرادی را که درصدد هستند از غوطه شرقی خارج شوند را با شلیک مستقیم هدف قرار می دهند.

براساس این گزارش، اگر عناصر تروریستی فقط از تصمیم شهروندان غوطه شرقی برای ترک منطقه آگاه شوند یا احساس کنند که مردم از راه های خروج معرفی شده از سوی ارتش اطلاعی دارند به سختی واکنش نشان می دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ارتش سوریه تمام تمهیدات لازم را برای خروج امن شهروندان از غوطه شرقی دمشق تدارک دیده و مردم گروگان گرفته شده باید در گام نخست خود را به اردوگاه «الوافدین» برسانند.

وی به جزئیات و چگونگی حرکت مردم به سمت اردوگاه «الوافدین» اشاره کرد و گفت: مردم باید در مناطق امن معرفی شده در حومه اردوگاه پناه بگیرند و همزمان با حملات توپخانه و جنگنده ها علیه مواضع گروه های تروریستی به سمت مسیر خروج حرکت کنند.

به گزارش مشرق، انتقال شهروندانی که بتوانند خود را به اردوگاه الوافدین برسانند در 5 مرحله صورت می گیرد و در گام نخست، حومه جنوبی اردوگاه به عنوان گذرگاه ورودی در نظر گرفته شده است.

در نقشه میدانی ذیل روند انتقال اولیه، ساماندهی و اسکان شهروندان غوطه شرقی به نمایش درآمده است که به شدت توسط رسان های حامی گروه های تروریستی سانسور و بایکوت خبری می‌شود؛ در آخرین مرحله شهروندان به صورت موقت در حومه شرقی اردوگاه الوافدین اسکان داده می شوند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    26 3
    چرا ما باید همیشه در بایکوت خبری و حالت ضعف شدید رسانه ایی باشیم ؟ چرا از همان سلاح های آن ها یعنی شبکه های مجازی ارتباطی علیه خودشون استفاده نمی کنیم ؟
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      15 2
      اینو ازونائیکه ازشلیک ماهوارهای ساخت داخل در5 سال گذشته جلوگیری کرده ودانش وکاربردفضائی کشورو درکما قرارداده وهزاراعمال مشابه دیگه مرتکب میشن باید =جسارتا ازدولت تدبیرو یاس -بایدپرسید که علت اعمال شک برانگیزشون چیست-ماهواره ایرانیو تقدیم ایتالیا کرد که شلیک کنن .اما...-اینا ازهرکاریکه باعث تقویت مقاومت بشه جلوگیری میکنن-شایدم بقول و تعهدشون عمل میکنن-
  • تمشکال IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    22 2
    از قدیم گفته اند : سنگ را سنگ می شکند کلوخ را کلوخ ... ما چقدر توان مقابله رسانه ای با غرب را ایفا کرده ایم ؟ رسانه های ما متاسفانه به جای پرداختن به این دست مطالب از صبح تا بوق شب اخبار فلان بازیگر را که مثلا حامله است / ازدواج فلان بازیگر / مد لباس فلان بازیگر / سلفی فلان خانم با فلان مرد / زایمان خانم فلان در فلان کشور / آرایش فلان بازیگر خانم / موتور سوری فلان خانم بازیگر فلان بازیگر چه ویاری دارد /وووسر تیتر اغلب رسانه های ماست که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند که متاسفانه نظارت کیفی از این رسانه ها نمی شود !
  • محمدرضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    22 3
    ده ها هزار سوری تو غوطه گروگان گرفته شدن بعد نماینده مثلا محترم تهران صادقی میاد اعتراض میکنه که چرا ارتش میخاد غوطه رو ازاد کنه..این ۷ سالی که تروریست ها هزاران خمپاره زدن وسط شهر دمشق و صدها سوری رو به خاک و خون کشیدن کجا بودی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    14 3
    این صادقی رو اگه دستم بهش برسه حتما خفه خواهم کرد
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      4 3
      فکر کنم یه گردن پسی کافی باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس